Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di 30 Sep 2014, 08:05 
Aangezien m'n oude fotoalbum het niet meer doet maak ik maar een nieuwe aan.

Ik heb nu al een aantal weken geen update gehad en heb m'n aquarium een keer helemaal verbouwd.

M'n aquarium nu:
Helemaal:
Afbeelding

links:
Afbeelding

Midden:
Afbeelding

Rechts:
Afbeelding

De echinodorus links in m'n aquarium wil ik graag vervangen voor braziliaanse klimop, een kleinere echinodorus of een anubias.

Verder begin ik weer te twijfelen over cory's, aangezien ik nu ook een zandstrand heb.

Mijn bestand:
3 platy's + 4 jongen in het kweekbakje (gaan naar m'n oma)
19 neon-tetra's
5 á 6 Pangio kuhlii's
x aantal mini-japonica garnalen
misschien: 1 vuurgarnaal

Wat ik er graag bij wil is een groepje van 8 á 10 Corydoras pygmaeus, zou dit mogelijk zijn in m'n aquarium of niet?

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 30 Sep 2014, 23:14 
Gebruikers-avatar
Leuke bak :)

C. pygmaeus zwemmen niet alleen op de bodem, ze scholen ook vaak in het middenlaag. Zoek anders de C. habrosus, die blijven meer op het bodem.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 01 Okt 2014, 08:50 
Om eerlijk te zeggen vind ik de habrosus niet zo heel leuk, Ik vind de pygmaeus er zo leuk uit zien vanwege de rustige streep, wat ik niet echt terug zie in de habrosus.

Volgens mij zin m'n filters wel sterk genoeg om er nog wat visjes bij te doen, heb er 2 filters op zitten:
eheim 2213 externe filter, pompcapaciteit 440 ltr/u
superfish 400 binnenfilter, pompcapaciteit 800 ltr/u

Is het dan mogelijk om 6 tot 8 (misschien zelfs 10) kleinblijvende cory's op de grond te nemen.
Ik twijfel nog wel, het liefste wat ik al zei een rustig uitziende corydoras.

Ze komen bij het bestand:
3 platy's + 4 jongen in het kweekbakje (gaan naar m'n oma)
19 neon-tetra's
5 á 6 Pangio kuhlii's
x aantal mini-japonica garnalen
misschien: 1 vuurgarnaal

Verder ga ik binnenkort beginnen met co2, m'n ma gaat voor mij co2 slangen en 500 ml profito halen zodat ik binnenkort kan beginnen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 01 Okt 2014, 21:22 
Gebruikers-avatar
Moet kunnen ja :)

Bedenk wel dat bij CO2 gebruik de planten sneller groeien en dus ook andere voedingsstoffen nodig hebben dan alleen wat EasyLife Profito bevat. Dus nitraat en fosfaat, anders heb je alsnog niks aan CO2.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 01 Okt 2014, 22:00 
Ik weet dat het meer nodig heeft, maar ik kijk eerst even een maandje aan, anders kan ik nog altijd extra nitraat+fosfaat kopen, ik kan het in ieder geval meten, dus dat is weer een voordeel.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 02 Okt 2014, 06:19 
Gebruikers-avatar
kayleed schreef:
Ik weet dat het meer nodig heeft, maar ik kijk eerst even een maandje aan, anders kan ik nog altijd extra nitraat+fosfaat kopen, ik kan het in ieder geval meten, dus dat is weer een voordeel.

Let wel op dat die druppeltest niet niet 100% correct zijn, en toch een afwijking kunnen hebben. Bij meer CO2 groeien planten echt duidelijk sneller. Zo groeien mijn Cabomba aquatica, Rotala 'Yao Yai' en Heteranthera zosterifolia(sterrenkruid) hier elke dag een paar centimeters :P En daardoor voeg ik 3 a 4 keer per week wat Profito, NO3 en PO4 toe.

Maar ik ben benieuwd :)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 02 Okt 2014, 14:43 
Ik ga voor nu elke donderdag profito toevoegen. Straks ga ik even kijken of de dw een CO2 continuetest heeft, als ze er 1 hebben die goedkoper is ga ik 'm zaterdag kopen, aangezien het dierendag is hebben ze dan 25% korting op alles behalve de dieren.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo 05 Okt 2014, 20:01 
Mijn aquarium vandaag:
Afbeelding

In het kweekbakje:
Afbeelding

Hier zitten 4 platy's in van 1 maand oud.
Helaas heb ik baardalg gespot, heb dus weer geprobeerd al het kroos te verwijderen, morgen weer opnieuw doen. verder ga ik binnenkort ook het co2 toevoegen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo 05 Okt 2014, 20:59 
Gebruikers-avatar
Jonkies zijn altijd leuk! :)

Maar pas wel op met CO2 toevoegen, het moet zo stabiel mogelijk blijven. Geen grote wisselende CO2 gehalte, anders groeien baardalgen gewoon door. Dus wees op tijd met vervangen van (bio) CO2.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo 05 Okt 2014, 22:16 
Ik heb al een tutorial van hoe en wat ;) verder wacht ik nog even met het toevoegen, ivm een systeem verzinnen voor 's nachts, zodat ie uitgaat.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 06 Okt 2014, 06:54 
Gebruikers-avatar
kayleed schreef:
Ik heb al een tutorial van hoe en wat ;) verder wacht ik nog even met het toevoegen, ivm een systeem verzinnen voor 's nachts, zodat ie uitgaat.

Mijne staat 's nachts gewoon aan, heb wel een Eheim Skim 350 die voor schone wateroppervlakte zorgt. Waardoor het CO2 makkelijker weg kan. Of maak gebruik van een omgekeerde bakje, kan er nooit teveel CO2 in het bak komen.
Zelf gebruik ik deze bio CO2 recept:
-150 gram suiker
-1 theelepel gist
-beetje Pokon

Pokon kan je achterwegen laten, maar kan wel gebruikt worden. Er kan ook wat baking soda bij toevoegen als pH buffer voor het fles.

Succes!

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 06 Okt 2014, 08:21 
Ik heb geen skim, maar ik maak het co2 slangetje van aan de instroom van mijn filter (eheim 2213).

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 09 Okt 2014, 18:37 
Mijn aquarium vandaag:
Afbeelding

Vandaag voor de 2de keer profito toegevoegd, verder 4 zwangere garnalen op de foto gezet (staat helaas nog niet op m'n pc) en heb ik 4 jonge platy's van ong. 1 dag gezien. In het kweekbakje zitten nu 6 jongen, 2 van enkele dagen en 4 van een maand oud.

EDIT:
en de foto met de 4 zwangere garnalen:
Afbeelding

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 20 Okt 2014, 12:19 
En vandaag:
Afbeelding

De reden dat het water zo laag staat:
Afbeelding

De planten groeien erg goed. Ik zit alleen te twijfelen over de echinodorus of ik dat niet moet wegdoen en er een mooie waterpest bos ga neerzetten en dat ik de buis achter de mm naast de A. reineckii zal zetten en de plek waar hij stond vol ga zetten met L. sessiflora.

Daarnaast zit ik te denken: hoe kan ik de grove eikenbladvaren emers kweken, dat lijkt me zo gaaf om een keer te doen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 20 Okt 2014, 20:51 
Gebruikers-avatar
Emers is niet zo lastig dacht ik, bak goed vochtig houden en het substraat onderwater :)

I.p.v. waterpest of L. sessiflora raad ik de Cabomba aquatica of de C. caroliniana aan. Let wel op dat het snel groeiers zijn, en dus veel voedingsstoffen opnemen. Vooral nitraat en fosfaat waarde daalt sneller omlaag.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 21 Okt 2014, 11:09 
Op dit moment hou ik waterpest en de L. sessiflora, heb ze al beide.
Verder krijg ik binnenkort waarschijnlijk een aantal stekken van de braziliaanse klimop, deze komen op de plek v/d echinodorus te staan.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 08 Nov 2014, 19:31 
Vanochtend toen ik wakker werd zag ik de vissen naar adem happen, dus gelijk een luchtpompje aangesloten. Zojuist was het al stukken beter.
Zojuist ook PH en KH gemeten, het wordt steeds beter:
PH: ong. 7.2
KH: 7

M'n aquarium (luchtpomp zit er nog in):
Afbeelding

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo 09 Nov 2014, 22:50 
Gebruikers-avatar
Teveel CO2, probeer eens minder suiker te gebruiken in je recept voor bio CO2. Of in de avond de luchtpomp aanzetten, voorkom je ook teveel CO2. Zuurstof tekort zou niet de oorzaak zijn.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 10 Nov 2014, 12:26 
Ik gebruik geen bio-co2 ;) verder gaat nu alles goed, filter moest ververst worden (te weinig oppervlakte stroming)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 10 Nov 2014, 13:19 
En vandaag :D
Afbeelding

Kwa kleuren het dichtst bij de kleuren als m'n lampen uit staan

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 10 Nov 2014, 21:13 
Gebruikers-avatar
kayleed schreef:
Ik gebruik geen bio-co2 ;) verder gaat nu alles goed, filter moest ververst worden (te weinig oppervlakte stroming)

Ah, verkeerde persoon in m'n hoofd, excuses :P

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 10 Nov 2014, 21:57 
Waarschijnlijk was het alsnog bij mij, maar ben nog niet gestart ;)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 19 Dec 2014, 20:34 
En vandaag. De MM gaat eruit ivm alg
Afbeelding

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo 21 Dec 2014, 12:42 
Woensdag krijg ik hout, denk dat ik die rond volgend weekend in m'n bak ga zetten. Hierop bind ik sowieso het javamos wat achter m'n keramieke buis ligt.

Verder denk ik dat ik voornamelijk ga proberen m'n interne filter te bedekken. Als ik weet wat voor 'n hout het is, zet ik er misschien ook de vallisneria tussen, de rechterkant probeer ik gelijk te houden, maar de mosballen gaan eruit.

Als ik ermee bezig ga, haal ik de vissen er in ieder geval uit, de garnalen lukken waarschijnlijk niet. Verder haal ik weer een deel van m'n grind eruit bij m'n filter en verander het in zand. Ik denk dat ik het meeste hout aan de kant van m'n filter plaats en aan de hand van hoeveel het is, kijk ik ook of ik aan de rechterkant hout kan plaatsen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 22 Dec 2014, 00:20 
Gebruikers-avatar
Albummetje beginnen op het Nederlandtalig aquariumforum zou ik zeggen. Krijg je meer reacties.
Leuk bakje hoor.-)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]