Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do 22 Jan 2015, 12:10 
Gebruikers-avatar
Hoi iedereen, ik weet niet of dit het juiste topic is, maargoed.

Ik heb een tweedehands MP bak van 72 liter, die 1,5 jaar naar tevredenheid heeft gestaan.
Onlangs moest ik verhuizen (1 kamer verder dus niks indrukwekkends haha), en we hebben erg voorzichtig getild. Ik had de bodem (deze was vrij dik) en planten etc er uit gehaald.

Nadat ik het aquarium opnieuw had geïnstalleerd (nieuwe bodem etc) ontdekte ik een grote plas water! Snel handdoeken om het aquarium heen gelegd, deze waren na 24 uur behoorlijk nat en dat duurde ongeveer een week.

Echter, sinds 2 dagen lijkt het lekken te zijn gestopt... iemand een idee hoe dit kan?? En wat kan ik nu t beste doen, leeghalen en kitten of gewoon laten voor wat t is?

(er is dus ook water onder de steunrand gekomen en onder t aquarium, levert dit op termijn schade op aan t houten meubel eronder? Rot ofzo?)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 22 Jan 2015, 19:00 
Gebruikers-avatar
Het is een relatief kleine bak, dus ik zou hem zeker even flink leeghalen en van zijn plek halen om de bodem te inspecteren en je meubel te drogen. Het zal niet snel gaan rotten, maar het kan wel lelijk gaan opbollen. Heb je misschien een extern filter die wellicht niet goed afsluit?

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 22 Jan 2015, 22:52 
Gebruikers-avatar
Het is gelukkig massief hout, dus er zullen waarschijnlijk alleen kringen in komen denk ik (?)
Nee, heb alleen een interne pomp...

Aangezien ik m net 3 weken geleden helemaal leeggehaald heb en opnieuw opgebouwd heb ik geen zin om dit nu alweeeer te moeten doen hahaha... daarnaast zijn de tetra's echt niet te vangen :O

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 23 Jan 2015, 19:54 
Gebruikers-avatar
Als je er een laag van 5-10 cm in laat zitten is de bak met twee man wel te tillen.. Het water wat je er uit haalt kan je in emmers bewaren en later weer terug in de bak gooien.. Dan kan je de meeste planten en je vissen laten zitten.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan 2015, 15:07 
Gebruikers-avatar
je bedoelt dat ik hem dan leeg kan gieten met vissen en al in een emmer? want om te kunnen kitten moet de bak helemaal droog zijn...
daarnaast, voordat de kit uitgehard is en al t azijnzuur is verdampt duurt wel n week, zijn emmers zolang geschikt genoeg voor mn planten en vissen onderbrengen?

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]