Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di 09 Sep 2014, 15:14 
Zoals de titel al aangeeft: ik twijfel heel erg tussen welk buitenfilter ik ga kopen, namelijk de cristalprofi e701 van JBL of de eheim classic 250 plus. Iemand ervaring met een van deze twee filters? Waar gaat jullie voorkeur naar uit? En weten jullie of deze beide gebruiksklaar zijn als je ze koopt (als in: alle onderdelen die je nodig hebt zitten erbij dus je kunt 'm aansluiten en in laten draaien)?

Ben benieuwd naar jullie mening!
Nog wat gegevens over mijn bak: 70 liter, hopelijk in de toekomst 125 liter (als ik ietsjes rijker ben dan nu ;) ). 12 Rasbora Espei, koppeltje goud/honinggoerami's, 7 japonicagarnalen en verder vuurgarnalen (geen idee hoeveel inmiddels).

gebruik verder nog een co2-systeem.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 09 Sep 2014, 18:34 
Gebruikers-avatar
JBL! Al is Eheim ook goed. Maar JBL die van JBL heeft een vacuumpomp, waardoor je zelf niet het filter hoeft te vullen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 09 Sep 2014, 18:42 
Ow daar heb ik nog niet eens wat over gelezen, wel heel handig om te weten! Heb je ervaring met JBL? Hoe is het met de geluidsoverlast van dat ding??

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 09 Sep 2014, 22:02 
Gebruikers-avatar
Geen ervaring met JBL, wel met Eheim en Tetra. Bij Tetra zit er ook zo'n vacuüm pomp/knop. Verder heeft de classic versie geen kranen, die mpeten zelf bij gekocht worden. Terwijl de JBL en Tetra het wel hebben.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 10 Sep 2014, 23:26 
lekkie0104 schreef:
Verder heeft de classic versie geen kranen, die moeten zelf bij gekocht worden. Terwijl de JBL en Tetra het wel hebben.
De Eheim classic 250 plus wordt geleverd met 2 dubbele kranen, deze hoef je er zelf dus niet bij te kopen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 11 Sep 2014, 07:29 
Gebruikers-avatar
Ah, dan is het nieuw. De oude versies Classic hadden dat nog niet.
Maar persoonlijk zou ik een buitenfilter kopen met een grote filterinhoud. En het liefst met zo'n vacuum knop. Beter dan klooien met het aanzetten van de filter :P

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 12 Sep 2014, 16:40 
De filterinhoud is inderdaad iets om rekening mee te houden, de Eheim classic 250 vind ik qua filterinhoud toch best klein(staat bij mij op een 60×30×30!) vooral omdat ik ook over turf filter en dit aardig wat ruimte inneemt. Omdat je zelf ook aangeeft later misschien groter te willen gaan is het handiger om een slagje groter te nemen, de JBL cristalprofi e701 zou dan een betere keuze zijn ook heeft deze een hoger debiet.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 19 Nov 2014, 13:54 
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de cristalprofi en eerlijk gezegd bevalt het me echt heel goed! Ik heb het nog niet zoals ik wil, maar vind het echt heel erg prettig en hij is erg stil.

Shoonmaken heb ik wel wat moeite mee :P vind ik veel te lang duren allemaal, ,haha maar het hoeft gelukkig veel minder vaak dan bij m'n binnenfilter.

Overigens vind ik wel dat er snel aanslag in de slangen komt. Kan ik daar wat tegen doen?
(de slangen hangen niet in de zon of in daglicht, maar in een hoekje in m'n kamer)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]