Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo 15 Apr 2015, 19:30 
Beste PunkyFish forum genoten,

Na een hele tijd uit de hobby te zijn geweest, ga ik toch weer overnieuw beginnen! Waar ik erg lang naar uit heb gekeken.
Zoals sommige van jullie misschien wel weten was ik eerst erg eigenwijs in het nemen van geschikte vissen. Dit wil ik dit keer wel heel strikt gaan aan houden.

Mijn vraag:
Ik heb een Juwel Rio 125 (eerst als Malawi aquarium) en ik ben momenteel bezig om deze in te richten als Zuid-Amerika aquarium. Ik heb er nu ook een bodem filter in gemaakt met Polycarbonaat naast het gewone binnenfilter. Maar zouden jullie mij willen helpen met het zoeken naar een geschikt visbestand? Graag zou ik er twee koppels Apistogramma Agassizii in houden maar de rest is voor mij nog een raadsel. Momenteel staat het kienhout in een grote ton met water en zitten er alleen nog maar stenen, zand en een voedingsbodem in.

Alvast vriendelijk bedankt!

DavidD

Ps. Ik stond op dit forum eerst ingeschreven onder de naam Stamper. Echter was ik hier het wachtwoord van vergeten.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 18 Apr 2015, 12:18 
Nu ik het aquarium al langzaam een beetje draaiend heb, toch nog een beetje verder gezocht naar andere vissen. Tot nu toe heb ik het volgende visbestand gevonden:

-Apistogramma Agassizii (2m/2v?)
-Paracheirodon axelrodi (15/20?)
-Farlowella Acus (1m/1v)

en als het mogelijk is een klein groepje corydoras.
Dus mijn vraag nu aan jullie of dat dit mogelijk en verstandig is?

Met vriendelijke groet,

DavidD

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]