Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr 17 Okt 2014, 22:50 
Hallo allemaal,

even voorstellen.
Ik ben marc en ik heb net mijn aquarium 2 maanden draaien.
175 liter, 701e jbl pomp
mu met 5 kardinaal tetra's, 5 pantser meervallen, 4 corydoras (panda) meervallen, 3 halfgestreepte modderkrijpers 1 peikoita algen eter, 4 prachtvin algen eters, 4 antenne baarsjes, 10 streep parbeel 4 dwerggoeramies en 4 diamand goeramies.

Ik weet het een beetje vol er komt dus ook niets meer bij. ;-)

Ik heb wat vragen omdat het niet even gemakkelijk gaat maar wou graag eerst weten hoe ik foto's mee kan sturen.
een plaatje doet to meer dan 1000 woorden.

Ik hoor graag van jullie
Vriedelijke groeten
marc v.d groep

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 17 Okt 2014, 23:33 
Hallo Marc
ik ben benieuwd naar je bak!

Foto's kun je meesturen door deze foto's eerst online te zetten, zoals op photobucket.com
Vervolgens kopieer je de link, staat bij photobucket een handige knop rechts van de foto, en zet je deze in het bericht.

Je kan je visbestand voortaan beter iets rustiger houden. je hebt momenteel prachtige, maar ook terretoriumvormende vissen, zoals de antennebaars, dwergoerami en diamant goeramis.

De kardinalen zullen het ook fijn vinden als ze met meer dan 5 mogen rondzwemmen.

groeten Kikkervis

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 18 Okt 2014, 09:09 
Hallo Kikkervis,
Dank je wel voor je snelle reactie,

Hier het gele verhaal
Ik ben 2 maanden geleden begonnen en alles leek redelijk te gaan, wel even een algen aanval gehad maar 10 dagen lang 15% verversen en 1 keer in 2 dagen voeren ipv 1 tot 1,5 keer per dag ;-) ja het is zo leuk om ze te zien eten ;-) was dit snel over.

na me laatste lichting nieuwe vissen eigenlijk alleen maar mist in me bak gehad.
Ik heb in me jbl pomp 2 filters geplaatst Phosex ultra en Nitratex. Ik dacht misschien weer algen.
Water bleef troebel.
Ik heb de dierenzaak gebeld en die vertelden me dat het allemaal not moet settelen. wat ik zag waren de bacteriën.
Weer 2 weken gewacht (nu 3 weken geleden) Nog steeds het probleem.
Bij het wekelijkse water verversen zit me eerste filter unit ook redelijk vol met bruine drap, wanneer ik hem schoonmaak komt er wat bruin water uit.

Nu voor ik (zie foto) een stuk minder, duim en wijsvinger bij elkaar en als een pincet wat droogvoer, dit doe ik 1,5 tot 2 keer per 2 dagen, per 3 dagen gaat er een tablet in voor de grond vissen en doe ik een klein beetje substraat, weer als de vingers maar dan 1 keer. Ik doe nooit alle 3 tegelijk.
Het eten is ook op binnen de minuut

Afgelopen woensdag de filters uit me pomp gehaald, ik dacht dat die misschien de mist veroorzaakte (niet dus) en 50% van me water ververst.

Bij elke water verversing doe ik me biotopol en denitrol netjes op de jiuste hoeveel heden water

Nu nog steeds het zelfde probleem.

Wat is je advies,
vissen weggeven/verkopen?
anders voeren?
filters weer terug?
garnalen of nader vissen er bij?
planten er bij?

Ik hoop dat het werkt want met het voorbeeld had ik geen plaatjes, wanneer ik de link controleer ga ik netjes naar me online plaatjes, hoop dat het werkt
Ik heb voor alle zekerheid maar de url link er onder gezet ;-)

Dank je wel voor het lezen van deze grootte mail
Ik hoop dat iemand me kan helpen, het word een beetje een hoofdpijn dossier ;-)
Vriendelijke groeten
Marc v.d. Groep

De mist
Afbeelding
http://s203.photobucket.com/user/mjgroep/media/Aquarium/Problemen%20met%20aquarium/IMG_2802.jpg.html?sort=3&o=0
de hoeveelheid eten
Afbeelding
http://s203.photobucket.com/user/mjgroep/media/Aquarium/Problemen%20met%20aquarium/IMG_2797.jpg.html?sort=3&o=2
Close-up mist
Afbeelding
http://s203.photobucket.com/user/mjgroep/media/Aquarium/Problemen%20met%20aquarium/IMG_2789.jpg.html?sort=3&o=4

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]