Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr 27 Jul 2018, 18:58 
Hallo iedereen. Mijn naam is Menno. Ik bedacht mij opeens, Waarom zou er geen longvissen forum zijn? Ik ging op zoek en kwam hier terecht dus hoop dat ik goed zit. 2 Jaar terug heb ik gratis via Marktplaats de inhoud van een 2 meter aquarium mogen ophalen. 6 grote pleco`s een kwastvinsnoek en 2 longvissen. Ik was per direct verzot van de longvissen en vooral die mooi getekende. Ik had een 1.25 mtr bak dus 2 pleco`s de kwastvinsnoek en de 2 longvissen gehouden. na 2 maanden ging de grootste longvis de kleinere grijze imponerend achterna zwemmen met open bek en ja een week later zelf aanvallen, zo erg dat ik hem helaas bij een ander onder heb moeten brengen. Nu weet ik dat dat een ander soort was en degene die ik nu nog heb is een west Afrikaanse longvis. Ik schaftte een grotere bak aan van 2 meter, hield de rest ook er bij en dat ging prima. Alleen mijn longvis groeit ruim een cm per maand en plots door voedselnijd greep hij de kwastvinsnoek. Samen al vanaf klein af aan in de bak gezeten maar na het gappen van een dikke worm weg voor de neus van Longvis was de ommekeer. Na 2 dagen heeft hij de snoek zijn kop er af gebeten en 1 dag later een pleco van 35 cm tot aan de kop weg. De laatste pleco heb ik weg gegeven zodat de lieverd nu alleen zit. Hij lijkt wat tammer nu hij alleen is en laat zich vaker aanraken. Ook pakt hij voer rustiger aan.
Hoe langer ik hem heb, des te mooier wordt hij. Ik zie zich van alles ontwikkelen en hij is ongeveer 8 jaar oud denk ik. Ik zou graag willen weten of het een mannetje of vrouwtje is en hoe je dat kunt onderscheiden. Groeten iedereen

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]