Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
lovelyfishGeplaatst op Tuesday 27 July 2010 09:35 Bekijk  

Juwel 60

Hallo mensen!
In het begin hield ik mijn bakje nog aardig schoon, maar nu begint er steeds meer alg te groeien en de slakken krijgen het niet op.
Mijn moeder zegt steeds dat ik die slakjes moet dumpen en dat het water veel te vies is.
Maar dat lijk maar zo door de alg.
Hoe moet ik dit weg halen?
Aangezien er telkens slakken op de ruiten zitten gaat dat erg moeilijk met een krabber achtig iets.
Iemand een idee?

Gr. lovelyfish
Ric00wGeplaatst op Tuesday 27 July 2010 09:37 Bekijk  

Ik heb laatst gewoon mijn hele slakkenbak leeg gehaald en zelfs de grind voorzichtig uitgespoeld. Ik was wel uurtje bezig, maar nu ziet het er weer netjes uit. Ik heb daarna gewoon nieuw aquariumwater erin gedaan.
lovelyfishGeplaatst op Tuesday 27 July 2010 09:43 Bekijk  

Juwel 60

En wat deed je met de slakken?
Het is moeilijk om al die slakjes eruit te gaan staan vissen :S
reventonGeplaatst op Tuesday 27 July 2010 10:04 Bekijk  

Lamborghini Reventon

gewoon een emmer vullen met water en met je handen de huisjes van de slakken pakken maar je kunt ze idd ook met een schepnetje vangen maar daarmee kun je ze bezeren als je op het ruit zitten ga je met het harde deel tegen de slak zelf
Ric00wGeplaatst op Tuesday 27 July 2010 10:08 Bekijk  

Ik heb ze gewoon eruit gehaald vaak met plant en al:).
herbiGeplaatst op Tuesday 27 July 2010 14:57 Bekijk  

Ik zou ook gewoon de slakken er uit halen, hebben ze niet zo veel last vast.
Als je ruiten slakken vrij zijn de alg er af halen.
Is het alg wat vaster zit met een oud pasje je ruiten krabben.
Je krijgt er geen krassen van, werkt prima.
Dan je water verversing toe passen en de slakken er weer in.
BmadGeplaatst op Wednesday 28 July 2010 17:16 Bekijk  

120 x 40 x 55

ik zou er gewoon wat anatoma helena's in gooien die eten de slakken gewoon op :) :) :)
koeny33Geplaatst op Wednesday 28 July 2010 17:31 Bekijk  
Database Medewerker

Rio Amazonas

Da's niet de bedoeling Bmad ;) Het is namelijk een slakkenbak xD

Wat voor alg heb je? Hier een klein lijstje: http://www.aquariumfreak....n-alle-soorten-algen.html Alg problemen kun je trouwens beter plaatsen in het Planten en Alg gedeelte van het forum.
Voor de alg op de ruiten is wel een oplossing: Easycarbo. Dit is eigenlijk een koolstofbron voor planten, maar aangezien het eencellige organismen omzet in koolstof werkt het ook als remedie tegen algen (aldus de uitleg van Hallen :) ). Je spuit het direct op de ruit en de alg sterft als het goed is af. Werkt ook bevorderlijk op je plantengroei trouwens :)

koeny33 wijzigde dit bericht op 28-07-2010 17:31
lovelyfishGeplaatst op Sunday 01 August 2010 22:37 Bekijk  

Juwel 60

Okeej ik denk dat ik eerst 1 kant slakvrij maak en dan (als het mag van me ouders) dat spul erop spuit en anders gewoon de alg weg krabben en dat telkens bij elke ruit.
@Bmad: Zoals koeny33 als zegt dit is een bakje speciaal voor gewone slakjes die ik vind in mn filter.
En als de anetome's kunnen gaan kweken zit ik ook weer met meer slakken en meot ik ook weer de ruiten schoon maken en zit ik dus alsnog met hezelfde probleem :??

Groetjes lovelyfish

lovelyfish wijzigde dit bericht op 01-08-2010 22:37

Credits