Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
koeny33Geplaatst op Sunday 25 July 2010 20:33 Bekijk  
Database Medewerker

Rio Amazonas

Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een weekje op vakantie, en er is eigenlijk niemand die mijn vissen kan voeren. De oplossing is dus een voederautomaat, maar weet iemand welke geschikt is voor een Aqua 40?

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties :)
Koen
grotolmGeplaatst op Sunday 25 July 2010 20:45 Bekijk  

rio300, rekord600,

als je vissen goed doorvoedt zijn moeten ze makkelijk een weekje zonder voer kunnen, in de natuur krijgen ze ook niet elke dag te eten.
koeny33Geplaatst op Sunday 25 July 2010 20:53 Bekijk  
Database Medewerker

Rio Amazonas

Weet ik, maar daarna zijn we een weekje thuis en dan gaan we weer een week weg. En twee keer vlak na elkaar ze een week niet voeren doe ik gewoon liever niet.
caspersgf1Geplaatst op Sunday 25 July 2010 20:56 Bekijk  

zelfs dat is geen probleem.
armandGeplaatst op Sunday 25 July 2010 21:07 Bekijk  

Koeny wat hierboven gezegd wordt klopt wel

maar de dag dat je weggaat kun je je vissen gewoon nog voeren dan moet er geen probleem ontstaan en als je weer terug komt gewoon weer voeren

de eerste dag laten wennen en daarna gewoon normaal maar 1 keer extra per dag dan krijgen ze een beetje meer die week om toch aan te sterken

zo heb ik het 2 jaar geleden ook gedaan
koeny33Geplaatst op Sunday 25 July 2010 21:52 Bekijk  
Database Medewerker

Rio Amazonas

Dus jullie zeggen: goed vet voeren met bvb muggenlarven en hun standaard voer en dan lukt het wel? En hoe doe ik dat bijvoorbeeld met mijn otocinclussen? Die hebben geen echt voer wat ze heel lekker vinden, en er zit ook een gup in die geen echt favoriete voer heeft. Hebben jullie nog tips om hen wat extra te voeren?
DiangoGeplaatst op Sunday 25 July 2010 22:37 Bekijk  

Is een vakantie-voeder tablet niks?
Ik leg die elk jaar in mijn aqua 40.
Gaat prima.
koeny33Geplaatst op Sunday 25 July 2010 23:00 Bekijk  
Database Medewerker

Rio Amazonas

Heb ik weleens geprobeerd ja. Na 3 dagen vond ik het onaangeroerd terug onder een plant, met lange algen die er op groeiden. Gaat het dus niet worden denk ik zo.

Credits