Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

x-steefiej-xGeplaatst op Saturday 08 May 2010 10:40 Bekijk  

Juwel vision 260 (121 x 46 x 62)
ik ben er eindelijk uit welke vissen ik wil!:)
nu is dus nog de enige vraag of de aantallen kunnen of dat er misschien nog wat weggelaten moet worden. Wil verder niet meer wisselen in de soorten.
het gaat om het volgende bestand:
- 1bewezen koppel maanvissen
- 1koppel ramirezi's
- 20 rode fantoomzalmen
- 15 corydoras sterbai
- 5 otocinclus
- 2 L134?

Misschien dat iemand nog wil helpen met dit goed- of afkeuren;)

x-steefiej-x wijzigde dit bericht op 30-05-2010 00:38 (73%)
robdegeksteGeplaatst op Saturday 08 May 2010 11:39 Bekijk  

Je weet dat de maanvis ongeveer 50Liter per vis vraagt ? En het zijn scholenvissen dus dan is 260Liter vrij krap maar misschien kan het.
amginGeplaatst op Saturday 08 May 2010 12:57 Bekijk  

Het mooiste is 2 koppeltjes maanvissen omdat ze dan allebei een kant van het aquarium bezetten.
amirezi's kunnen erbij en de neon's kunnen er als schooltje ook bij.
Heb deze vissen ook allemaal in mijn bak gehad en dat ging allemaal prima.
x-steefiej-xGeplaatst op Saturday 08 May 2010 15:42 Bekijk  

Oké super! Hier dan een voorbeeldje, en verbeter dit alsjullieblieft wat niet goed is.
4maanvissen.
ramirezi, 1man en 2vrouwen
15vuurneons
15corydoras sterbai
misschien een L-nummer?
zou dit kunnen of is dit te veel?
lekkie0104Geplaatst op Saturday 08 May 2010 17:13 Bekijk  

60-30-30 bak!

Geen maanvissen, de diepte is iets te klein en maanvissen blijen een scholen vis dus minimaal 5 stuks maar dat gaat weern iet lukken omdat je aquarium maar 260liter is.
En dan heb ik nog niet de bodem er vanaf gehaald + de planten,stneen en hout.

Trouwens Mikrogeophagus Ramirezi's izjn geen harem vissen dus 1 koppel.

Dan kan je er dit van maken:
-Koppel MIkrogeophagus Ramirezi
-Koppel Sleutelgat cichliden(neem eerst 5 stuks en laat daar 1 koppel vromeen en de rest weg doen)
-15 Vuurneons of Nannostomus Beckfordi bijvoorbeeld
-15 Corydoras Sterbai's
-Paar leuke lnummers zoals L144 of L134.
x-steefiej-xGeplaatst op Monday 10 May 2010 10:53 Bekijk  

Dank voor jullie reacties! Ik vind het alleen zo jammer dat mensen elkaar zo tegen spreken.
in mijn vorige topic vroeg ik namelijk naar visbestand voor vision 180 en had ik het ook over maanvissen. Word er gezegt dat ik minimaal een 120bak moet hebben.
Ik had het geluk dat mijn bak nog geruild kon worden, maar nu word er weer door andere gezegd dat het toch niet mogelijk is voor maanvissen.

Kan het nou wel of niet?
hiphopboyGeplaatst op Monday 10 May 2010 11:01 Bekijk  

zou geen vuur neons er bij doen die eindigen als vis voer voor jemaantjes zou er wat hogere schoolvisjes bij doen als de bloedvlektetra ofiets dergelijks ;
JisGeplaatst op Monday 10 May 2010 12:47 Bekijk  

Is de bak ook niet eigenlijk te klein voor sleutelgatcicliden? Die worden nlk vrij groot.
Je zou een harempje rustige appistogrammen kunnen nemen, die zijn heel erg leuk!
Daarnaast heb ik ook een tip voor je als je meerdere soorten (dwerg)cicliden in 1 bak gaat houden: Deel de bak zo in dat er meerdere open zwemruimtes zijn, en niet 1 in het midden. De bak opbreken zegmaar. Dit omdat naar mijn weten, veel cicliden het territorium innemen tot waar ze kunnen overzien, en met meerdere koppels/harems kan dit tot confrontatie komen. Als je echter een stuk hout, rotsen of een groep plantjes in het midden zet en zo de bak verdeeld, zijn ze geneigd ieder aan hun eigen kant te blijven.
Misschien is het wel onzin wat ik vertel, maar in mijn ervaring werkt het beter zo.

wbt de maanvissen, het zijn groepsdieren, maar kunnen volgensnmij ook prima in een koppel gehouden worden. Vooral als je al een bewezen koppel neemt. de minimale bak-formaten zijn geloof ik 120 lang en 50 hoog en daar voldoe jij wel aan. 5 word misschien een beetje veel, maar ik persoonlijk denk dat een koppeltje prima kan.

Voor het schooltje kun je ook aan bijlzalmpjes denken, zijn ook erg leuke visjes! Moet je alleen wel een goede deksel op je aquarium hebben, want ze kunnen flink springen!
x-steefiej-xGeplaatst op Monday 17 May 2010 11:26 Bekijk  

Vind het erg moeilijk of ik nou wel of niet voor de manen moet gaan. Want er zijn altijd weer mensen die zeggen van niet!
op dit moment had ik dit in gedachten:
1bewezen koppel maanvissen
1koppel ramirezis
15of20 rode minors of oranje rios (graag jullie mening of ander Idee!)
15corydoras sterbai
5otos

ik Hoor graag verbeteringen en andere ideeën:)
Jasper1908Geplaatst op Monday 17 May 2010 12:49 Bekijk  

er zijn veel mensen die zeggen dat dit niet kan, ik denk dat het wel kan. Ik heb zelf momenteel een rio240 met daarin nu 6 jonge maanvissen om op te groeien en zo een koppel te vormen. De 4 die geen koppel worden gaan dat uiteindelijk weg. Natuurlijk is een groepje van 5 mooier en leuker en zullen ze zich misschien wat meer op hun gemak voelen maar als je 100% zeker weet dat het een bewezen koppel is dan weg ik dat het kan. Een goede manier zou zijn om 6 jongen te kopen en deze samen op te laten groeien, zoals ik het nu ook doe. Als je de inrichting van je aquarium op maanvissen afstemt dan denk ik dat je een hele mooie bak krijgt met een koppel maanvissen er in.
x-steefiej-xGeplaatst op Monday 17 May 2010 12:55 Bekijk  

Oké:) super, nou dan worden het 6jonge manen. Is het dan beter om de manen alleen te laten voorlopig, of kunnen er wel gewoon andere vissen in?
en wat vind je van de rest van mijn bestand?
Jasper1908Geplaatst op Monday 17 May 2010 14:14 Bekijk  

Je bestandje ziet er leuk uit en moet in mijn ogen wel kunnen. Er kunnen gewoon andere vissen bij. Volwassen maanvissen lusten heel wat scholenvisjes zoals kardinaaltetra's. Het schijnt zo te zijn dat als maanvissen van jongs of aan opgroeien met de vis, dat de kans dat ze ze later op eten dan ook kleiner is. Hier heb ik echter geen bewijs voor. Ik zou als je aquarium is ingedraaid eerst de meest geharde vissen losten. Dus je scholenvisje en je corydoras. Pas 1 week later ga je nieuwe vissen toevoegen (natuurlijk pas als alles al 3 weken is ingedraaid). Koop alle maanvissen het liefst op het zelfde adres. Mocht je voor kwaliteit gaan dan kun je over het algemeen beter naar een kweker die maanvissen aanbiedt via marktplaats of iets dergelijks dan naar de dierenwinkel maar ook dat is natuurlijk aan jou.
x-steefiej-xGeplaatst op Monday 17 May 2010 23:41 Bekijk  

Oke super!
Dan ga ik dit doen, ik heb nu de bak ingericht met zand, stenen en wat hout. Zit nu ongeveer 15cm water in.
Ga deze week waarschijnlijk planten uitzoeken, planten en de bak afvullen. Wat goeie bacterien en spul erin en dan eerst maar eens 2 weken staan. En even testen, eventueel nog wat spul toevoegen en dan nog een weekje.
Ik wil zowieso dan inderdaad beginnen met de cory's en de scholenvis.
Maar weet nog steeds niet voor welke scholen vis ik moet gaan,
Rode minors
oranje rio's
glaswelzen vind ik ook erg leuk..
een combinatie van 2van deze soorten kan zeker niet ?????

ik ga de vissen bij een leverancier zelf ophalen, dan weet ik precies van hun waar de vissen vandaan komen. En kan ik ook eerst een watertest bij hun doen voor de waterwaardes.

Hopelijk nog iemand die mij kan helpen voor de keuze van de scholenvis?????
x-steefiej-xGeplaatst op Tuesday 18 May 2010 13:54 Bekijk  

Iemand??:(
Jasper1908Geplaatst op Tuesday 18 May 2010 14:27 Bekijk  

Je kunt wel 2 soorten scholen nemen maar over het algemeen is dat minder mooi. Een grote school die door je bak zwemt en mooi samen schoolt is over het algemeen mooier dan 2 losse kleinere scholen. Welke scholenvis je neemt is helemaal aan jou. Ik hou zelf meer van tetra's en potloodvissen maar als je een school rio's wil, dan moet je dat zeker niet nalaten. ;)
En je moet je topics trouwens niet zo snel weer kicken. Dit mag pas na 24 uur. Geef mensen de kans om te lezen en te reageren ;)
x-steefiej-xGeplaatst op Tuesday 18 May 2010 16:06 Bekijk  

Sorry! Zal iets minder ongeduldig zijn;) hoop dat iemand nog andere ideeën heeft dan de standaard tetras, hou ik zelf niet zo van. Nou ik zal nu rustig afwachten of iemand nog ideeën heeft:) dankje
x-steefiej-xGeplaatst op Saturday 22 May 2010 19:50 Bekijk  

Iemand nog andere ideeën dan tetras als scholenvis, zoek wel iets wat leuk kleurt in de bak, en bij de rest van het bestand kan!
VisgerGeplaatst op Saturday 22 May 2010 19:54 Bekijk  

heb bijna me guppen.

Ik vindt zelf de Gymnocorymbus ternetzi deze soort legt alleen snel eiren maar zal ze zelf ook op eten. Je kan ook Moenkhausia pittieri nemen. Maar deze vindt ik zelf erg leuk
lekkie0104Geplaatst op Saturday 22 May 2010 20:09 Bekijk  

60-30-30 bak!

Ik heb niet alles gelezen maar ga je nou toch voor maanvissen?
Weet je wel dat ze ongeveer 25cm groot kunnen worden?
En dat halen ze alleen als ze een grote aquarium hebebn met genoeg zwemruimte en vaak voeren(denk maar aan 5 of 6 keer per dag)
Dus ik zeg niet nemen, en rio300 zou wel weer beter zijn, meer diepte dus genoeg zwemruimte voor ze.

Dit zou wel kunnn:
-Koppel Mikrogeophagus Ramirezi
-Koppel sleutelgatcichlide (neem er 5 en als er een koppel vormt de rest weg doen)
-20 Nannostomus Beckfordi's
-10 Otocinclus ( met 5 stuks zie je ze niet vaak in een 120cm aquarium :P)
-15 Corydoras Sterbai's of een paar leuke lnummers zoals de L134 :)
meksjoefGeplaatst op Saturday 22 May 2010 21:08 Bekijk  

amazoona.be

Lekkie, je kletst uit je nek!
Als je het topic niet kan doorlezen heb dan het fatsoen je mond dicht te houden en geen onzin uit te kramen!
x-steefiej-xGeplaatst op Sunday 23 May 2010 23:24 Bekijk  

Visger, dankjewel voor je ideeën:) ik ga ze even googlen!
lekkie, sorry maar ik ben het met meksjoef eens, ik ben blij met andere meningen en ideeën maar als je niet even de moeite kan nemen om het hele topic te lezen vind ik dat een beetje onzinnig!
VisgerGeplaatst op Monday 24 May 2010 10:38 Bekijk  

heb bijna me guppen.

Graag gedaan steefiej.

En nog even als je voor die Gymnocorymbus ternetzi gaat heb je een keuze uit 3 kleuren.

normaal
http://www.akvarij.net/fo...ymnocorymbus_ternetzi.jpg
wit
http://animal-world.com/encyclo/fresh/characins/images/White(Goldskirt)TetraWFCh_C2436.jpg
en rood
http://www.petshop-zooman...%20sternetzi%20female.jpg
Rood vindt je alleen niet zoveel in de handel in nederland. Die wordt meer verkocht in duisteland.
x-steefiej-xGeplaatst op Monday 24 May 2010 10:49 Bekijk  

Ik vind de gymnocorymbus een leuk visje, maar denk dat ik de diamantzalm toch leuker vind! Ik ga nog even denken:)
misschien nog mensen met andere ideeën voor een leuke scholenvis?
VisgerGeplaatst op Monday 24 May 2010 10:56 Bekijk  

heb bijna me guppen.

misschien vindt je de hokeystikje(Thayeria boehlkei) leuk of potloodvis (Nannostomus eques)

Visger wijzigde dit bericht op 24-05-2010 10:56
x-steefiej-xGeplaatst op Wednesday 26 May 2010 13:01 Bekijk  

bedankt voor de ideeen,
heb nog eens goed nagedacht!
en ben op de volgende mogelijkheden uitgekomen,
graag zou ik willen weten of het kan met maanvissen d:)b en of het mooi schoolt :?
- barbus titteya (sherrybarbeel)
- Barbus Tetrazone (sumatraan)
- Megalamphodus megalopterus (zwarte fantoomzalm)
- Megalamphodus Sweglesi (rode fantoomzalm)
- Hyphessobrycon callistus (rode minor)
- Hyphessobrycon Flammeus (oranje rio)
- Hyphessobrycon robertsi (sikkeltetra)

x-steefiej-x wijzigde dit bericht op 26-05-2010 13:07 (37%)

Pagina's : 

Credits