Toen ik vanmorgen in mijn bak keek zag ik iets zwemmen, iets heel kleins wat er eigenlijk niet in hoort

tenminste dat dacht ik! Het was een kleine baby platy

Ik heb er ondertussen 3 mogen aanschouwen en van eentje kon ik een mooie foto maken toen ik de bak was aan het schoonmaken.
De foto's zijn weer met mijn gsm gemaakt dus het is helaas niet van top kwaliteit en scherp, maar je kan het visje toch mooi zien
Straks komt nog een update van de bak nu in zijn geheel, want er zijn wat dingen veranderd.
Overigens heb ik last van een alg, een gewone groene alg dat op mijn hout groet (volgens mij is hier niks mis mee?) Maar er groeien ook bruine bolletjes op het hout? Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen?
Ook zitten er kleine witte bolletjes op het hout, zullen dit eitjes zijn? Ik zal er nog proberen om een foto van te maken! Ook zal ik zoe mijn waterwaardes opnemen voor jullie
Ik geloof ook dat er nog geen foto op het forum staat van mijn nachtverlichting?
Bij deze:

De foto valt een beetje donker uit, in het echt is het meer blauw opgelicht.
Hier de beloofde foto's:

Het vooraanzicht

Links

Rechts

Eheim 2211 extern!

Alle electriciteit gebeuren

Het aquarium op zijn vertrouwe plaats.
Hij gaat alleen ergens anders naartoe op mijn kamer. Ipv de 60 cm bak komt daar een 80 cm Tanganyika bak te staan. De bak krijg ik Woensdag al (2e hands), ik begin pas met het opstarten na mijn verjaardag op 28 april
Alleen de bak van nu komt op een kastje te staan die 3m verderop staat. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want de bak zo 1,2,3 optillen gaat natuurlijk niet. Zat zelf eraan te denken om het aquarium 50% te legen en dan optillen met iemand anders en dan voorzichtig op het kastje plaatsen?

Toch maar het naaldgras verdeelt (2 weken terug gedaan). Ik probeer het nu zo klein te houden en hopen dat het vooraan een beetje volgroeit.

Javamos geknipt. De overige slierten heb ik in een glas gedaan met aquarium water. Goed idee of kan ik het beter gewoon weg gooien?

Rotala rotundifolia. Ik moet zeggen, het is een mooi plantje die het goed doet :D!

Mijn rode plant die er fenomenaal uit blijft zien!
Hij groeit absoluut niet snel, maar hij staat mooi in het aquarium. Het staat ook heel erg mooi als het nachtlicht op de bovenkant van de bladeren schijnt (op het groene gedeelte) en op de rode stengels.

Hygrophila polysperma (Belgisch groen). Toen ik hem kocht 2 weken terug was hij 2x zo klein.

Vuurgarnaaltje

Hier het beruchte alg probleem.
Edit: Ik zat eraan te denken om een Otocinclus soort aan te schaffen voor de algen, goed idee of niet? Zat er al een tijdje aan te denken om deze vissen te nemen voordat de algen kwamen, maar nu is het voor mij vrijwel zeker om ze te gaan kopen, wat denken jullie ervan

?
larska wijzigde dit bericht op 25-01-2010 15:58 (61%)