Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

larskaGeplaatst op Thursday 24 December 2009 15:29 Bekijk  

quote:

Thessa schreef op 27 november 2009 @ 20:52:
mooi zeg! je hebt er echt goed overnagedacht. komen er nog guppy's in?

Dankjewel!
Nee guppy komen er niet meer in, ik heb wel eergisteren 6x corydoras panda gekocht :D erg leuke vissen!

larskaGeplaatst op Thursday 24 December 2009 15:30 Bekijk  

Een vraagje, ik heb veel last van klein zewevnd vuil op dit moment, wat kan de oorzaak zijn?
Volle filter misschien? Het filter verkeerd aangesloten?
Niek..Geplaatst op Thursday 31 December 2009 14:38 Bekijk  

Je kon een speciaal stofzuigertje kopen en het zwerf avfal van de bodem halen.

Niek.. wijzigde dit bericht op 31-12-2009 14:39
larskaGeplaatst op Thursday 07 January 2010 00:16 Bekijk  

Ja maar dat gebruik ik liever niet omdat mijn bodem van zand is. Op dit moment pak ik het visnetje en dan waaier ik al het afval op en vervolgens vis ik het eruit met het netje.
larskaGeplaatst op Saturday 09 January 2010 01:18 Bekijk  

Helaas is me eergister van alles mis gegaan. Ik wou de bak zuiveren maar ik haalde dus de verwarming eruit, alleen deze stond nog aan. Na 1 min hoorde ik iets knetteren en dat was dus mijn verwarming, deze heb ik dus weg kunnen gooien. Ik ga nu een nieuwe kopen waarop een systeem zit dat als hij uit het water is, die zich vanzelf uitschakelt :)
Daarnaast wou ik de filter verschonen en de slangen want die waren me toch vuil, toen ik de slang eraf wou halen brak een stukje af van het pijpje aan de eheim pomp:( gelukkig zat de helft er nog op en die helft was dan waar je de schroef op draait, dit heb ik dus nog kunnen maken. Maar!, in de tussentijd lagen er wat stengels buiten het water omdat ik ze goed wou schoonmaken en eventueel ergens anders wou planten. Maar deze hebben dus te lang erbuiten gelegen :( en zijn nu kapot gegaan.
Een echte pech dag kan je dus wel zeggen, maar van fouten moet en kan je leren :)

Vandaag heb ik een nieuwe bestelling gedaan:
1 x Rotala rotundifolia
2 x Hygrophila polysperma (Belgisch groen)
1 x Vesicularia sp mos (Christmas mos)
1 x Superfish Aqua Syphon afzuigklok
1 x JBL Cleany borstel slangen reiniger

De borstel slangen reiniger is maar liefst 1,50m lang, lang genoeg dus om de slangen mee schoon te kunnen maken :) hierna ga ik sparen voor Eheim kranen met snelkoppeling.
Het stukje mos ga ik vastmaken met een saté prikker aan de achterwand, hopelijk levert mij dit een mooi resulaat op en gaan de vuurgarnalen er vaker op zitten :)
Daarnaast zitten er nog 3 plantjes bij.

Hopelijk komt het weer allemaal goed! Heb vandaag wat water testen gedaan en deze waren allemaal positief.

larska wijzigde dit bericht op 09-01-2010 01:21
larskaGeplaatst op Saturday 09 January 2010 01:39 Bekijk  

Ohja! ik heb een filmpje gemaakt een week terug van mijn aquarium
http://www.youtube.com/watch?v=3haRut9pcWc

Daarnaast heb ik na tips te hebben gekregen van vele mensen hier, het naaldgras toch maar eens verspreid :) nu eens afwachten wat het resultaat ervan gaat worden.
nitramGeplaatst op Saturday 09 January 2010 09:59 Bekijk  

Ziet er erg leuk uit zeg!
Die stukken hout mooi neer gezet!
Niek..Geplaatst op Saturday 09 January 2010 19:09 Bekijk  

Komkommer op de bodem toch in het filmpje?
ik ga zelf ook vuurtjes nemen.
HoneyGeplaatst op Sunday 10 January 2010 21:37 Bekijk  

Als ik jou was zou ik het naaldgras uit het midden van het aquarium halen, de bak lijkt kleiner en je let eigenlijk alleen maar op dat plantje omdat het zo opvallend is. Dat is lelijk.
Verder mooie bak, zou je je bestand ook even kunnen vermelden?
larskaGeplaatst op Monday 11 January 2010 00:08 Bekijk  

@nitram, dankje :D

@Niek..: Nee dat zijn stukken courgette, heb deze eerst 10 gekookt en toen om een lepeltje gedaan zodat ze goed naar de bodem zinken, daarna even laten afkoelen en toen in de bak gelegt :)

@Honey: Ik krijg als het goed is Dinsdag mijn nieuwe bestelling planten binnen, dan gaan we weer eens puzzelen met de plantjes :) Momenteel is het bestand: 5x platy's (helaas 3 man en 2 vrouw dus er komen minstens nog 1 vrouwtje bij), 6x Corydoras Panda en 10 tot 15 vuurgarnalen waarvan 2 zwanger en eentje een twijfelgeval is :P Dus binnenkort mag iedereen op kraamvisite!

Nog een algemene vraag: Ik heb javamos dat hard groeit, er zitten ook lange slierten aan, zou ik die erop laten zitten of een stuk eraf halen en als ze eraf moeten: hoe kan je deze het beste eraf halen zonder een schaar te gebruiken? Kan dat gewoon met je vingers?
Niek..Geplaatst op Monday 11 January 2010 16:30 Bekijk  

oke.
guppykingGeplaatst op Monday 11 January 2010 16:36 Bekijk  

2x JUWEL REKORD 60

mooie bak maar larska
maar waarom deed je in het begin dat bord in het water ?
larskaGeplaatst op Monday 11 January 2010 22:20 Bekijk  

quote:

guppyking schreef op 11 januari 2010 @ 16:36:
mooie bak maar larska
maar waarom deed je in het begin dat bord in het water ?
Omdat ik mijn bak heb gevult met een soep pan :P ik moest het water van onder naar boven slepen de hele tijd en als ik dan dus de pan zou omgieten in de bak zonder bordje, dan zou het zand alle kanten op zijn gegaan, nu bleef het zand mooi liggen en hoefde ik niet uit te kijken. :)
larskaGeplaatst op Monday 11 January 2010 23:00 Bekijk  

Ik zit op dit moment met een klein dilemma.
In April ben ik jarig en van mijn vriendin mag ik me wat uitzoeken, ik ben aan het twijfelen tussen een 60cm garnalenbak of een 80cm tangyanika bak. Als ik die van 80 zou krijgen dan zou ik die van nu tussen mijn bureau en de bank in zetten en de nieuwe op de tafel waar de aquarium nu staat.
larskaGeplaatst op Monday 25 January 2010 15:05 Bekijk  

Toen ik vanmorgen in mijn bak keek zag ik iets zwemmen, iets heel kleins wat er eigenlijk niet in hoort :P tenminste dat dacht ik! Het was een kleine baby platy :D Ik heb er ondertussen 3 mogen aanschouwen en van eentje kon ik een mooie foto maken toen ik de bak was aan het schoonmaken.

De foto's zijn weer met mijn gsm gemaakt dus het is helaas niet van top kwaliteit en scherp, maar je kan het visje toch mooi zien :)

Straks komt nog een update van de bak nu in zijn geheel, want er zijn wat dingen veranderd.
Overigens heb ik last van een alg, een gewone groene alg dat op mijn hout groet (volgens mij is hier niks mis mee?) Maar er groeien ook bruine bolletjes op het hout? Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen?
Ook zitten er kleine witte bolletjes op het hout, zullen dit eitjes zijn? Ik zal er nog proberen om een foto van te maken! Ook zal ik zoe mijn waterwaardes opnemen voor jullie :)

Ik geloof ook dat er nog geen foto op het forum staat van mijn nachtverlichting?
Bij deze:

De foto valt een beetje donker uit, in het echt is het meer blauw opgelicht.

Hier de beloofde foto's:

Het vooraanzicht

Links

Rechts

Eheim 2211 extern!

Alle electriciteit gebeuren :)

Het aquarium op zijn vertrouwe plaats.
Hij gaat alleen ergens anders naartoe op mijn kamer. Ipv de 60 cm bak komt daar een 80 cm Tanganyika bak te staan. De bak krijg ik Woensdag al (2e hands), ik begin pas met het opstarten na mijn verjaardag op 28 april :)

Alleen de bak van nu komt op een kastje te staan die 3m verderop staat. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want de bak zo 1,2,3 optillen gaat natuurlijk niet. Zat zelf eraan te denken om het aquarium 50% te legen en dan optillen met iemand anders en dan voorzichtig op het kastje plaatsen?

Toch maar het naaldgras verdeelt (2 weken terug gedaan). Ik probeer het nu zo klein te houden en hopen dat het vooraan een beetje volgroeit.

Javamos geknipt. De overige slierten heb ik in een glas gedaan met aquarium water. Goed idee of kan ik het beter gewoon weg gooien?

Rotala rotundifolia. Ik moet zeggen, het is een mooi plantje die het goed doet :D!

Mijn rode plant die er fenomenaal uit blijft zien!
Hij groeit absoluut niet snel, maar hij staat mooi in het aquarium. Het staat ook heel erg mooi als het nachtlicht op de bovenkant van de bladeren schijnt (op het groene gedeelte) en op de rode stengels.

Hygrophila polysperma (Belgisch groen). Toen ik hem kocht 2 weken terug was hij 2x zo klein.

Vuurgarnaaltje :)

Hier het beruchte alg probleem.

Edit: Ik zat eraan te denken om een Otocinclus soort aan te schaffen voor de algen, goed idee of niet? Zat er al een tijdje aan te denken om deze vissen te nemen voordat de algen kwamen, maar nu is het voor mij vrijwel zeker om ze te gaan kopen, wat denken jullie ervan :9?

larska wijzigde dit bericht op 25-01-2010 15:58 (61%)
larskaGeplaatst op Monday 25 January 2010 17:30 Bekijk  

Geen reactie's?
jesse96Geplaatst op Monday 25 January 2010 17:34 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

mooi hoor larske! gefeli met je platy's
armandGeplaatst op Monday 25 January 2010 17:40 Bekijk  

ik had ook wel last van alg maar dat heb ik 2 jaar geleden opgelost door Cleanwater te kopen.

het is een zakje die je in je filter stopt ( helemaal bovenop )
dan zou je alg moeten afnemen

ik raad je wel aan om dat dan steeds te blijven gebruiken

Ik gebruik het zelf voor mijn Eheim 2222 die aangesloten zit op een Rio 180 en dat werkt goed

voor de rest ziet je bak er tiptop uit :)

owja voor je verhuis probleem met de bak, koop een metselbak en hevel daar je water in over zodat je bak leeg is van water dan zou je hem kunnen verplaatsen en daarna het water terug met de bewoners ( zo heb ik mijn inboedel ook verplaatst )
SteevGeplaatst op Monday 25 January 2010 17:43 Bekijk  

Je hebt een mooi aquarium Lars! ik weet zeker dat je veel plezier gaat hebben met je nieuwe pomp. Voor een klein buiten filter houdt hij je water heerlijk schoon en hij maakt nauwelijks geluid. Heb hem zelf nu ongeveer een jaar of anderhalf en hij bevalt me prima!

Succes met de plantjes :)
larskaGeplaatst op Monday 25 January 2010 18:05 Bekijk  

@jesse96:
Dankjewel :D! Ben er echt heel erg blij mee.

@armand:
Heb je misschien een link van een webwinkel waar je dat cleanwater zou kunnen kopen? Dat wil ik dan zeker eens gaan proberen :)
Dankjewel voor de tip, dat ga ik dan zeker doen. Dus alle planten erin laten? Het hout eventueel ook in de metselbak en de bewoners ook allemaal in de bak. Zodra hij verhuist is alles weer erin en klaar.

@Steev:
Ja plezier heb ik er zeker van! heb hem nu toch ook al een tijdje en ik ben erg tevreden over deze filter. Ben ook van plan om hem te kopen voor mijn nieuw aquarium. Dankje!:)
armandGeplaatst op Monday 25 January 2010 19:08 Bekijk  

gewoon alles eruit wat kan bewegen ( en als je een houten plaatje hebt waar je de bak op zou kunnen schuiven dan komt alles wel goed )

en een link heb ik zo niet ik koop alles gewoon bij een viswinkel hier in Groningen

maar je kunt altijd even op deze link kijken Neon, Maastricht (Nederland)

en dan in de streek waar je woont, ik weet dat er maar 1 winkel in Groningen is die het verkoopt
larskaGeplaatst op Tuesday 26 January 2010 00:05 Bekijk  

Ik ga inderdaad een langs bij Neon om te kijken of ze het daar hebben.
Helaas is de winkel niet al te groot maar ze hebben toch best wel veel spullen :)
Ik ga dan ook maar eens wat rode muggenlarven halen en misschien toch een Oto soort erbij.

Overigens voor de liefhebbers heb ik hieronder een foto staan van het aquarium wat Woensdag avond bezorgt gaat worden :D !

Deze word gelevert met pomp en verwarming. Maar zoals je al kan zien op de foto is het een interne pomp. Dit word dus weer een Eheim 2211 extern. De verwarming moet ik woensdag even bekijken.
De verkoper zegt dat er geen leken in zitten maar dat er alleen iets is met de lichtkap. Hij denkt dat het, het lichtschakelaartje is dat stuk is maar dat is makkelijk te verhelpen en anders word het een nieuwe erin zetten :)
Breedte 80 cm
Hoogte 40 cm
Diepte 35 cm

larska wijzigde dit bericht op 26-01-2010 00:15 (60%)
hiphopboyGeplaatst op Tuesday 26 January 2010 00:21 Bekijk  

is al grooter dan je andere ben benieuwd
larskaGeplaatst op Tuesday 26 January 2010 00:28 Bekijk  

Klopt, deze is 20 cm groter.
Ben van plan om hier een Tanganyika bak van te maken. Deze spraken me meteen aan toen ik een aquarium zag met deze vissen erin.

Een simpele inrichting maar toch ook erg speciaal met een apart gedrag van de vissen zelf :P Zal woensdag wat foto's plaatsen van het nieuwe aquarium.
hiphopboyGeplaatst op Tuesday 26 January 2010 01:27 Bekijk  

is ie daar niet te klein voor? of heb ik het mis ?

Pagina's : 

Credits