Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

caromelisGeplaatst op Monday 25 January 2010 20:04 Bekijk  

ZAen L in 1m80

Leuk he, opnieuw starten.
Wat heb je nu nog Za zitten?
Dr.CreativeGeplaatst op Monday 25 January 2010 20:49 Bekijk  

30l Nano (Fotoboek !

Mooie bakken heb je ! Ben benieuwd naar de nieuwe inrichting.
eggebeenGeplaatst op Monday 25 January 2010 21:55 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

quote:

caromelis schreef op 25 januari 2010 @ 20:04:
Leuk he, opnieuw starten.
Wat heb je nu nog Za zitten?

Bedankt voor je reactie caromelis. En ja opnieuw starten is altijd leuk. Wel een werk, maar goed het resultaat mag er zijn.

Wat heb ik nog ZA zitten, 3 corydoras leucomelas, 10 of 12 jonge(1cm) ancistrus cf cirhorus longfin. Maar even wachten tot ze groter zijn. De kleur is van de cirhorus, maar als de man het met het albinovrouwtje heeft gedaan hebben ze gewone vinnen. Verder niets ZA meer. Alles is verkocht.
eggebeenGeplaatst op Monday 25 January 2010 21:57 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

quote:

Dr.Creative schreef op 25 januari 2010 @ 20:49:
Mooie bakken heb je ! Ben benieuwd naar de nieuwe inrichting.
Bedankt voor het compliment, de nieuwe bak is ingericht, heb alleen geen camera. Even lenen ergens van de week. Het resultaat mag er zijn. Nog even indraaien, en dan over een week of twee de het overzetten van de vissen naar de nieuwe woonplaats.
hiphopboyGeplaatst op Monday 25 January 2010 21:58 Bekijk  

ey man klote van alles wat er gebeurt is nu maar hoopen de bak je rust geven kan
eggebeenGeplaatst op Monday 25 January 2010 22:04 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

quote:

hiphopboy schreef op 25 januari 2010 @ 21:58:
ey man klote van alles wat er gebeurt is nu maar hoopen de bak je rust geven kan
Bedankt, maar die rust heb ik al weer gevonden....
caromelisGeplaatst op Monday 25 January 2010 22:42 Bekijk  

ZAen L in 1m80

Nou dan valt het wel allemaal mee toch? Wel een mooie cory trouwens :)
Succes met verdere opstart.
hiphopboyGeplaatst op Monday 25 January 2010 22:52 Bekijk  

oke dan mooi om te hooren
eggebeenGeplaatst op Monday 25 January 2010 22:52 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

Valt ook mee, heb ik geklaagd... haha. Heb je geen interesse in die corydoras caromelis. Heb er 3.
jos_F_Geplaatst op Monday 25 January 2010 22:58 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Ben erg beieuwd naar nieuw beeldmateriaal Marco, kun je niet even een camera lenen van iemand?
eggebeenGeplaatst op Monday 25 January 2010 23:08 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

quote:

jos_F_ schreef op 25 januari 2010 @ 22:58:
Ben erg beieuwd naar nieuw beeldmateriaal Marco, kun je niet even een camera lenen van iemand?
Ik ga van de week even kijken, geloof dat ik nog een simpele digicam op mijn kantoor in de kast heb liggen. De nieuwe inrichting ziet er goed uit al zeg ik het zelf.
eggebeenGeplaatst op Tuesday 26 January 2010 23:17 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

De camera is gevonden, en het resultaat van de nieuwe inrichting mag er zijn. Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

Eerst nog een foto van de 100cm tanganyika

Na de maandag hard te hebben gewerkt om de oude ZA bak om te toveren in een tanganyika, was het zover na meten van de waterwaarde om de vissen vanavond over te zetten. Ik denk dat ze het zeker naar hun zin zullen hebben. Nu in een meer natuurlijke omgeving. Ja aldoende leer je, de andere bak was ingericht met te kleine stenen.

Totaal van de tanganyika 120cm

Nog even voor een nieuwe lezer het vissenbestand:

10 Neolamprologus Multifasciatus (met een aantal jongen)
4 Julidochromis ornatus (2 koppels)
6 Paracyprichromis Blue neon
3 Synodontis multipuncatus

De linkerzijde van de bak zal het domein van de Julidochromis moeten worden, rotsen met meerdere holen en verschuilplekken.
De rechterzijde wordt het domein van de Multi's, hier liggen zo'n 60-70slakkenhuizen waar ze goed kunnen leven.
Links en rechts kunnen de Paracyprichromis lekker hangen en schuilen onder de rotsen, de ideale omstandigheid voor deze vrijzwemmers.
De Synodontis zullen zich lekker tussen de rotsen schuil houden tot de avond valt.

In het 60cm bakje zit naast de eigen kweek kersenbuik (3mannetjes) en de 3 corydoras leucomelas, een eigen kweek Ancistrus CF cirhorus longfin. Dit was een nest toen ik de ouderparen als laatste uit de ZA bak ging halen. Leuk om te zien die kleine frummels. Ik telde er bij het overzetten 12stuks. Als ze groter zijn komen ze in het gevraagd/aangeboden topic.

Een paar foto's.

Totaaltje 60cm bak

De kleintje snoepen lekker van de courgette, wat een feestmaal

Dit was het, reactie zijn altijd welkom
jos_F_Geplaatst op Wednesday 27 January 2010 08:50 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Nice!
M@rtineGeplaatst op Wednesday 27 January 2010 12:00 Bekijk  

Wow Marco,

Je bent druk bezig geweest! Ziet er goed uit hoor, ben benieuwd of je visjes snel gewend zijn aan hun nieuwe onderkomen.

Oh wat zijn de ancistrussen schattig! Het is dat het slecht voor ze is om ze te aaien haha maar ze vragen er bijna om. Voer ze maar lekker met courgette, dan kan ik er over een tijdje 2 adopteren.

Ik ga snel weer verder met werken, stuur je later een meer inhoudelijk bericht.

M@rtine wijzigde dit bericht op 27-01-2010 12:40
KimGeplaatst op Wednesday 27 January 2010 12:07 Bekijk  

Ziet er mooi uit Marco!
caromelisGeplaatst op Wednesday 27 January 2010 16:04 Bekijk  

ZAen L in 1m80

Zow dan, lekkere keien :) Ziet er super uit, maar wat ga je met je meterbak doen nu?
eggebeenGeplaatst op Wednesday 27 January 2010 22:05 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

Dames en Jos-F bedankt voor de reacties...

@ Martine, ja ik zal ze zeker lekker voeren. Worden ze snel groot en sterk.

@ Kim, bedankt voor je berichtje. Hoe staat het bij jouw?

@ Caromelis, zeker lekkere keien. 95kilo ligt erin. Heerlijk om naar te kijken. Maakt de bak optisch wel groter. De meter bak ga ik leeghalen en schoonmaken. Dan gaat die te koop gezet worden.
HallenGeplaatst op Wednesday 27 January 2010 22:11 Bekijk  
Technisch beheer

Plant fetishist

Ziet er goed uit, maar ik moet toch toegeven dat ik de kriebels krijg van die stapel stenen rechts. Ziet er uit alsof ze zo omvallen :P (Zal wel niet zo zijn natuurlijk)
eggebeenGeplaatst op Wednesday 27 January 2010 22:23 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

@ Hallen, nee hoor die stapel stenen aan de rechterkant staan zo vast als een huis. Het is net of de bovenste balanceert. Maar die staat zeker los van het raam. Met de hand deze beroeren vallen ze niet om. Uiteraard getest. Zeker een gewaagde opstelling.
DebiruGeplaatst op Wednesday 27 January 2010 22:50 Bekijk  

ZA fan

Mooi zeg, vooral die 150 tanganyika! Die stenen geven een heel apart idee, zo op elkaar.
eggebeenGeplaatst op Friday 29 January 2010 00:19 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

quote:

Debiru schreef op 27 januari 2010 @ 22:50:
Mooi zeg, vooral die 150 tanganyika! Die stenen geven een heel apart idee, zo op elkaar.
Bedankt voor je reactie debiru. Ik zal enkel willen dat het een 150bak is, is echt een 120bak. Ik vindt wel door de grote stenen is het net een grotere bak. Helemaal omdat de vissen die erin zwemmen ook niet groot zijn. Zo vertekend de foto.
eggebeenGeplaatst op Friday 29 January 2010 00:23 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

Om de tanganyika meer het uiterlijk van een tanganyika te geven heb ik 1 tl lamp aan de voorkant uit gedraaid. Nu is de bak niet meer zo fel verlicht. Maakt het alleen maar mooier. En scheelt ook een beetje in de stroomkosten.
M@rtineGeplaatst op Tuesday 02 February 2010 19:00 Bekijk  

Hey Marco,

Ik kan eigenlijk helemaal niet goed zien welke vissen er in de tanganyika zitten haha wil je nog eens wat close-upjes maken? Ziet er verder goed uit, benieuwd hoe het verder gaat!
eggebeenGeplaatst op Tuesday 02 February 2010 19:21 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

Martine, helaas ontbeer ik momenteel een goede digitale cam voor mooie closeupjes. Maar eerder in het topic heb ik meen ik foto's staan van de vissen. Het zijn nog steeds dezelfde.

Als het goed is wordt vanavond ook het hout opgehaald door de koper. Is toch nog snel gegaan.
KimGeplaatst op Tuesday 02 February 2010 21:29 Bekijk  

het duurt nog even en dan staat de bak bij mijn ouders... vrijdag de 12e is het zover....

Pagina's : 

Credits