Welkom op het forum van Punkyfish
Hieronder staan de regels voor het starten van onderwerpen en het plaatsen van reacties. De regels zijn er om het forum overzichtelijk en gezellig te houden. Als je je er niet aan houdt en storend post-gedrag vertoont volgt een waarschuwing. Overtreed je daarna nogmaals de regels, dan volgt een tijdelijke of permanente ban; je krijgt dan geen toegang meer tot het forum.
Het beheer is ten alle tijden bevoegd, zonder de poster daarvan op de hoogte te stellen ongewenste posts te verwijderen.
Het volgende is niet toegestaan op het forum:
* Spammen en reclame maken
* Onnodige reacties plaatsen die niets toevoegen aan een topic
* Schelden, beledigen, dicrimineren treiteren, en vervelende opmerkingen over bijvoorbeeld iemands vissenbestand maken, we zijn hier om elkaar te helpen/te adviseren, niet om elkaar te veroordelen!
* Storend typ-gedrag vertonen (vb of het gebruik van alleen hoofdletters/vetgedrukt, heel veel smileys, uitroeptekens of vraagtekens)
Hier moet je op letten:
* Kijk voor je een nieuw topic aanmaakt of het antwoord op je vraag niet al ergens in de
database of
artikelen staat. Met de
zoekfunctie op het forum controleer je of het antwoord op je vraag al niet eerder is gegeven.
* Plaats je topic in het juiste subforum.
* Maak niet onnodig veel topics aan, stel meedere vragen over hetzelfde onderwerp in één topic
* Kies een duidelijke titel. Een titel waarin alleen staat "help", "ik heb een probleem" of "spoed" wordt niet op prijs gesteld. Zit er een fout in je titel of wil je hem aanpassen, maak dan een rapport aan voor het beheer (druk op

linksbovenin je topic).
* Stel je vraag duidelijk en geef zoveel mogelijk informatie, denk aan het vissenbestand, aquarium-maten, de waterwaardes en voorgeschiedenis.
* Gebruik algemeen Nederlands en geen msn-taal of turbo-taal.
* Blijf ontopic, dwaal niet te ver af!
* Het is de bedoeling dat de topicstarter iets heeft aan jouw reactie. Het is van belang dat je je reactie goed onderbouwt.
* Als je advies geeft, bedenk dan goed of jouw advies wel het juiste is! Helaas zien we soms adviezen die de situatie juist kunnen ververgeren.
Als je iets niet zeker weet reageer dan met "ik denk zus of zo, want..." of "ik zou dit en dit doen, want...".
Zie je ongeregeldheden? Meld ze dan bij het beheer.
Zie ook:
Beheerstaken, wie doet wat binnen het beheer