Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

keizertetraGeplaatst op Friday 22 August 2008 00:40 Bekijk  

hoi hoi,
ik wil graag wat tips en tricks over mijn bak
ik zal de foto's er op zeten
alvast bedankt

keizertetra wijzigde dit bericht op 22-08-2008 20:26
T4FRGeplaatst op Friday 22 August 2008 01:28 Bekijk  

Kijkt mijn Fotoalbum

Je bent vergeten de L achter de IMG te zetten , nu zijn je foto's wel heel erg groot.

Je bak is 80cm lang. Wat zijn de andere maten?

Verder zit in jouw bak dit visbestand:
10 kardinaal tetra
5 luipaard danio
5 keizertetra
12 corydoras
5 kegelvlek
6 guppen 4v en 2m
2 platy
4 cerrybarbeel
1 koperzalm
8 otocinclus sepc
2 blackmolly's
5 potlood vissjes
1 antennebaars
1 dwerg gourami

Je noemt Corydoras, maar omdat er al ongeveer 286 soorten bekent zijn en ongeveer 25 soorten van erg op Corydoras lijkende vissen kan dat woord Corydoras dus op nogal wat soorten vissen slaan. Kan je ons vertellen welke soort of soorten je hebt?

Er valt best wel wat op je visbestand aan te merken. Omdat het al lang bedtijd is voor mij houd ik het even kort.

1) Je bak zit te vol. Vissen hebben gewoon wat ruimte nodig en ook ruimte om zich terug te trekken. Met 67 vissen van 14 soorten is je bak echt veel en veels te vol. Met als gevolg veel stress en slechte waterwaardes.
2) Je hebt veel soorten scholenvissen die niet in schooltjes leven. Aangezien die soorten behoefte hebben aan een grote groep soortgenoten, zouden ze die ook moeten hebben.
3) Je hebt soorten bij elkaar zitten die niet bij elkaar kunnen. Hele drukke soorten bij vissen die rust nodig hebben, soorten die hard en wat basisch water verlangen bij soorten die zacht en wat zuur water willen en je hebt teveel soorten die een territorium inrichten.

Tot morgen, of correcter, tot vandaag!
TerenceGeplaatst op Friday 22 August 2008 01:39 Bekijk  

........

redelijke bote reactie zeg....

maar hij heeft wel gelijk.
als het vissenbestand is zoals daar aangegeven valt het me nog mee dat ze allemaal nog in leven zijn.
want is niet dat je zegt een ideaal vissenbestand.
maar iedereen maakt fouten en moet hiervan kunnen leren.

ik zou er eens grondig een bezem doorheen halen inderdaad.
en gewoon samen met de deskundige meer ervaren mensen(niet ik dus ben nog redelijk nieuw)een nieuw "beter" vissenbestand in elkaar zetten voor deze bak.
eventueel wat meer schuilmogelijkheid want dat zie ik op de foto's niet echt terug.(als het er wel voldoende in zit zie ik het alleen niet dus niet aangevallenvoelen ofzo)
kortom gewoon even rustig uitzoeken voor jezelf hoe of wat de vork in de steel zit bij de vissen die echt wilt houden, en welke eventueel verwijderd moeten worden uit de bak.
wacht nog maar verdere reacties af voor de zekerheid.

GR Terence
ElroyrGeplaatst op Friday 22 August 2008 07:35 Bekijk  

Ik sluit mij bij bovenstaande posts aan, ziet er erg schattig uit zo'n volle bak. Alleen na een tijdje ga je de rust in je bak ook waarderen als je iets weg doet.
bizzkitGeplaatst op Friday 22 August 2008 10:27 Bekijk  

ja je hebt veel te veel vissen. je moet keuzes gaan maken tussen de soorten die je wild houden en de soorten die je weg wild doen. ik zou niet meer dan 3 of 4 soorten in jou bak houden, en de soorten die je houd daar kan je een mooie hoeveelheid mee gaan maken. begin eerst maar is met kiezen en dan helpen wij je wel weer met wat verstandig is.

Heb je een Totaaltje van je bak?
keizertetraGeplaatst op Friday 22 August 2008 12:04 Bekijk  

@ t4fr ik heb een corydoras aeneus en de corydoras trilineatus
T4FRGeplaatst op Friday 22 August 2008 18:39 Bekijk  

Kijkt mijn Fotoalbum

Ik had keizertetra in zijn fotoboek gevraagd een topic hier te openen vanwege zijn nogal grote visbestand in een niet zo grote bak. Dan was er hier ruimte om beter uit te leggen en een discussie over zijn visbestand te voeren en raakte zijn fotoboek daar niet helemaal gevuld mee. Zo bot als mijn eerste reactie overkomt was die reactie dus niet en bot zijn was ook absoluut niet mijn bedoeling. Nu we dat een beetje opgeheldert hebben weer back on topic:

- Je zegt dat je kegelvlekken hebt. Nu zijn er 3 soorten kegelvlekbarbelen en ik zie op jouw foto's 2 soorten. De Trigonostigma heteromorpha met een grote kegelvlek en waarschijnlijk Trigonostigma espei met de kleine kegevlek. Die laatste kan misschien ook de soort Trigonostigma hengeli zijn in plaats van de Trigonostigma espei.

- In jouw aquarium kan je normaal gesproken zo in de buurt van de 20-25 vissen houden van ongeveer 3-4 soorten. Nu kan dat wel wat meer of wat minder wezen afhankelijk van de soorten die je houdt. Jouw visbestand is echter niet een beetje groter, maar heel veel groter vandaar onze misschien wat heftige reacties. Jij hebt wel 67 vissen van minstens 16 soorten.

- Je was het gezien je antwoorden in je fotoboek niet gelijk met ons eens. dat is heel logisch en daar is ook echt niks mis mee! ;) Ik heb in mijn eerste reactie 3 problemen van je visbestand aangegeven.
Zou je daarover deze drie vragen willen beantwoorden:
1) Snap je waarom ik (wij) die 3 dingen een probleem vindt?
2) Zo ja, ben je het met mij (ons) eens dat die 3 dingen een probleem zijn?
3) Zo ja, wil je er ook wat aan gaan doen?

Om meer duidelijkheid te krijgen is het erg handig om nog wat dingen te weten. Zou je daarom ook antwoord willen geven op de volgende vragen:
- Je bak is 80cm lang. Wat zijn de andere maten (diepte en hoogte)?
- Hoeveel Corydoras aeneus heb je?
- Hoeveel Corydoras trilineatus heb je?
- Hoeveel Trigonostigma heteromorpha heb je?
- Hoeveel Trigonostigma espei heb je?
keizertetraGeplaatst op Friday 22 August 2008 20:11 Bekijk  

m'n bak is 80cm laang en35 breed en 40 hoog.
van de corydoras aeneus heb ik er 2 en de trileneus 4 van.
en van de andere 2 moet je even de ned namen noemen mijn latijns is niet zo fantastisch
de kegelvlek soort is rasbora heteromorpha,en idd een espei.

keizertetra wijzigde dit bericht op 22-08-2008 20:25
keizertetraGeplaatst op Friday 22 August 2008 20:14 Bekijk  

@t4fr ik snap het allemaal,en ben het inderdaad eens met de problemen en daar om ben ik hier op het forum om hulp te vraagen en ben zkkr bereid om er wat aan te gaan doen.
maar ik kan nu moeilijk alle vissen weg doen toch?
Broer van DithGeplaatst op Friday 22 August 2008 20:29 Bekijk  

aqua design

Dit zou je kunnen doen:

10 kardinaal tetra - houden
5 luipaard danio - weg
5 keizertetra - weg
12 corydoras - 1 soort weg doen en de andere uitbreiden naar min. 10
5 kegelvlek - weg
6 guppen 4v en 2m - weg
2 platy - weg
4 cerrybarbeel - weg
1 koperzalm - weg
8 otocinclus spec - houden
2 blackmolly's - weg
5 potlood vissjes - weg
1 antennebaars - houden en een partner bijkopen
1 dwerg gourami - weg

Dan heb je nog:
10 kardinaal tetra
10 corydoras
8 otocinclus spec
2 antennebaars

Dan heb je een mooi Zuid-Amerikaans vissenbestand!

De vissen die je niet kan houden probeer je op het internet te verkopen/weg te geven of je brengt ze terug naar de winkel (als ze vissen terug aannemen).
keizertetraGeplaatst op Friday 22 August 2008 20:36 Bekijk  

oke das wel vet idd een zuid-amerikaans vissenbestand
goeie tip maar moet wel even gaan bedenken idd met de andere vissen?
lekkie0104Geplaatst op Friday 22 August 2008 20:40 Bekijk  

60-30-30 bak!

ruilen ofso voor palntjes/stenen en antenne baarsje?
of gewoon naar de iwnkel als er niks aan te doen is...
T4FRGeplaatst op Friday 22 August 2008 22:56 Bekijk  

Kijkt mijn Fotoalbum

Mooi dat je het probleem inziet en mooi dat je er wat aan wil doen! :D :D

Zo hebben we onze nieuwe leden graag! :9
(Deze opmerking niet al te serieus nemen aub. Het is niets meer dan gewoon blijdschap dat een nieuw lid zonder heel veel moeite inziet dat hij zijn visjes een beter leven kan geven en dat ook wil gaan doen! :D)

Je bak is 80x35x40 en er kan dus 112 liter in. Het visbestand dat Broer van Dith aanraad is nog best veel. Aangezien je vrij grote Corydoras-soorten hebt zou ik denk ik voor de kleinere van de 2 gaan, de Corydoras trilineatus. Ook zou ik er geen 10 van nemen, maar een stuk of 6-8. Verder zou ik gewoon het plan van Broer van Dith volgen.

Dan krijg je:
10 kardinaaltetra
6-8 Corydoras trilineatus
8 otocinclus
2 antennebaars

Je blijft dan een behoorlijk vol bestand houden, gezien de vrij grote soorten en voor een bakje van dit voormaat niet zo kleine schooltjes. Maar aangezien je de meeste vissen voor het idee al hebt zou ik ze ook niet weg doen en omruilen voor kleinere soortjes.

Je zou de in plaats van de kardinaaltetra's ook voor 1 van je andere Zuid-Amerikaanse scholenvissen kunnen gaan:
keizertetra
koperzalm
potlood visjes
Als je dat doet zou ik vanwege de ruimte het schooltje aanvullen tot een stuk of 6-8.

Als laatste punt, in je fotoboek zei je dat je 12 Corydoras had, maar nu zeg je dat je 2 C. aeneus hebt en 4 C. trilineatus dat maakt 6 Corydoras. Hoe zit het nou precies?
keizertetraGeplaatst op Friday 22 August 2008 23:12 Bekijk  

als eerste bedankt voor de tips kan ze goed gebrueken. :P
ja van die corydoras een type foutje srry wel 4 van de c. trilineatus e de rest de c. aeneus.
ik ga zkkr wat verzinen wat ik met de overge vissen ga doen!
mischien iemand hier die wat vissen wil kopen of ruilen hahaha :P

keizertetra wijzigde dit bericht op 22-08-2008 23:23 (14%)
T4FRGeplaatst op Saturday 23 August 2008 00:35 Bekijk  

Kijkt mijn Fotoalbum

Je kan het altijd proberen, gewoon een topic openen bij "gevraagd en aageboden".
Lars_arnhemGeplaatst op Saturday 23 August 2008 09:27 Bekijk  

ik heb precies dezelfde bak, ik heb daar in zitten:
11 aplocheillichthys normani (blauwoogje)
11 corydora aeneus
3 apistogramma macmasteri (1 man 2 vrouw)
en 3 otocinclussen

die bak draait nu al een hele tijd zonder ook maar enig probleem en vissen die continu proberen voor nageslacht te zorgen wat erg leuk is om te zien.

Neem gewoon 1 cory-soort, 1 schooltjesvis voor de middelste waterlagen en dwergcichlides of oppervlaktevissen
keizertetraGeplaatst op Saturday 23 August 2008 21:37 Bekijk  

ik heb m'n vissen bij aangeboden gezet misschien dat ik er wat weg kan krijgen ik heb ook nog aan de vishandel gevraagt maar die doen dat niet inruilen of terug nemen ivm ziekte.
keizertetraGeplaatst op Sunday 31 August 2008 17:17 Bekijk  

ik heb m'n visbestand om gegooit heb nu :

15 kardinaaltetra
3 rami 1man en 2vrouwen
5 rasbora heteromorpha
4 sherrybarbeel
5 otocinclus
6 corydoras aeneus
2 corydoras trilineatus

dit is een lijst die ik weg heb gedaan:
5 luipaard danio
2 blackmolly's
5 potlood vissjes
1 koperzalm
6 guppen 4v en 2m
2 platy
1 dwerg gourami

het is echt een hele vooruitgang!al zeg ik het zelf wat denken jullie?tips zijn welkom :P

keizertetra wijzigde dit bericht op 31-08-2008 21:03
Lars_arnhemGeplaatst op Monday 01 September 2008 20:32 Bekijk  

is inderdaad een vooruitgang, ik zou alleen zeker nog 1 schooltje vissen veg doen, dus maak je keuze voor je kegeltjes of je barbeeltjes. Haal er van die soort een paar bij en je zult zien dat ze zich een stuk prettiger voelen.
Ik zou voor de kegeltjes kiezen, die zijn iets rustiger dan de sherrybarbelen, dat komt de antennebaarsjes wel ten goede.
keizertetraGeplaatst op Tuesday 02 September 2008 21:52 Bekijk  

hey lars ja de sherry's zijn idd iets druker dan de kegelvlekjes. ga kijken of ik ze kwijt kan raken bedankt voor de tip, ik zal vandeweek een update maken van m'n bak
Lars_arnhemGeplaatst op Tuesday 02 September 2008 22:22 Bekijk  

oke dan goed bezig :) kijk anders of je ze kunt ruilen voor extra plantjes ofzo, je bak zou wel wat voller beplant mogen zijn. en ipv die poster op de achtergrond kun je ook een vuilniszak op de achterkant van je bak plakken. Dat ziet er een stuk natuurlijker uit (klinkt misschien gek :) ). Maar probeer het maar eens.

succes
keizertetraGeplaatst op Thursday 04 September 2008 17:55 Bekijk  

m'n nieuwe aan winsten net gekocht voor de voor grond. :P

een totaal plaatje:

de eerste plant die er in staat :P :

de 2e :

en de laatste :

NU DAN ???

keizertetra wijzigde dit bericht op 06-09-2008 22:46
sjaantje88Geplaatst op Thursday 04 September 2008 19:19 Bekijk  

o ik zie geen foto's :(
TerenceGeplaatst op Friday 05 September 2008 22:21 Bekijk