Hoi Anne-marie,
Ik heb bij fotoboek 60liter aquarium zien staan en ik vind hem geweldig mooi, hoop dat je er ook foto's van maakt als hij eenmaal draait met vissen.
Ik vind een aquarium geweldig heb er een nieuwe hobby bij!
Alleen je wordt hier als leek/beginner wel erg overdonderd, met advies.
Begon trots met een foto van mijn aquarium op dit forum en nu een paar dagen later ben ik helemaal over de stress en p*#ie!*p omdat ik
alles fout blijk te doen.
Het is allemaal heel aardig en goed advies, maar het voelt ook als een klap in je gezicht.
Vandaag weer terug gegaan naar de winkel voor uitleg over de groote van de vissen, de combinaties en het bubbelsysteem.
Hij verzekerde mij dat deze vissen niet te groot worden voor mijn aquarium en dat de combinatie ook geen probleem was, het bubbelsysteem was niet goed als je een CO2 systeem in je bak had, maar bij mij komt er evenveel CO2 in als eruit gaat, dus dat moest ook geen probleem zijn.
Wat kan ik dan nog?!
Ik vind het een fijne winkel en wil er graag blijven komen en dat wordt moeilijk als ik zijn advies in twijfel breng.
Ik heb besloten om het zo te laten en aan te kijken, Als ik had geweten wat ik nu weet had ik het anders gedaan, maar ik heb dit nu en ik ga het gewoon aankijken hoe het gaat draaien.
Michien heb ik wel de verkeerde namen algeneters opgezocht (plaatjes kijken en de namen onthouden omdat ze er veel op lijken) en blijkt het toch een kleiner blijvende vis te zijn, zoals ze in de winkel zeggen.
Wie weet, als ik zo enthousiast blijf koop ik over een tijdje een grootere (vond dit al best een hele leuke beginners maat) waarin ze allemaal verdwalen

.
Groetjes
Michelle