Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

meester77Geplaatst op Friday 05 December 2008 01:55 Bekijk  

Baby garnaaltjes zijn als ze losgelaten zijn door hun moeder zo'n 3mm
Wil jij ze kunnen zien dan moet je weten dat ze er zijn, en dan nog met een vergrootglas kijken.
Vuur/cherry-garnaaltjes zijn bij hun geboorte ook nog eens vrijwel doorzichtig, dus dan zie je ze bijna helemaal niet.

Als je dan garnalen in het aquarium doet bij vissen zal ik een goedkope soort nemen denk aan vuur-,bijen-garnaal. De prijs is niet voor niks zo laag. veel aanbod, minder vraag.
En als je dan wat kleintjes verliest doet dat minder pijn in je portomonee.
Chiclides is geen aanrader, en dan spreek ik uit ervaring.
En discusvissen ook niet.

Algeneters(ancistrus) heb ik ook in mijn aquarium maar die eten zowieso geen grote/volwassen garnaaltjes, misschien wel een kleintje, maar zullen er zeker niet naar opzoek gaan.
De naam zegt het al, algeneters eten ................, en verder hoofdzakelijk plantaardig voedsel.

Deze planten zich goed voor
joenetjeGeplaatst op Sunday 25 January 2009 11:57 Bekijk  

ik heb aan 5 garnaaltjes kunnen graken
maar ik heb ze momenteel zitten in een kweekbakje (zwevend kweekbakje )
omdat ze redelijk klein zijn .
en ik heb nu een jonky al snap ik niet hoe dayt kan ze zijn maar 2 maand ofzo hebben ze mij gezegt :)
en ik heb geen eitjes gezien :s
maar waneer kan ik ze los laten.
ik heb 5 neons en een stuk of 15 guppen in een juwel 60
riskrtGeplaatst op Saturday 28 February 2009 17:08 Bekijk  

kunnen garnaaltjes ook bij neon tetra guppy black molly?
ik heb een zwangere guppy!!!
KnuppelGeplaatst op Monday 02 March 2009 19:25 Bekijk  

Ik had ook 2 glasgarnaaltjes. Meteen na het toevoegen vlogen ze de (open) filter in. Hier bleven ze zitten tot de grootste vis uit mijn aquarium overleden was. Daarna begonnen ze zich langzaam te vertonen. Ik heb ze driekwart jaar niet gezien!
TiM73Geplaatst op Saturday 18 April 2009 20:26 Bekijk  

Ik weet nog niet veel van garnalen, maar morgen krijg ik een aantal vuurgarnalen. Nu heb ik de volgende vraag:
Zullen deze garnalen eitjes van mijn Microrasbora sp. Galaxy opeten?
Alvast bedankt;)

Gr. Tim
lekkie0104Geplaatst op Saturday 18 April 2009 20:32 Bekijk  

60-30-30 bak!

Als je een eigentopic aanmaakt is de vraag wat duidelijker voor mensen die deze topic bekijken.
En je hebt ook meer kans op sneller antwoord.
Je mag het ook zo laten tis alleen een tip ;)

lekkie0104 wijzigde dit bericht op 18-04-2009 20:32 (15%)
Martin vd VGeplaatst op Sunday 26 April 2009 11:03 Bekijk  

Een meter was beter

Ja dat kan.

Ik heb een 6 tal garnalen samen in een 160 liter bak met

- klein zwart koninginnetjes 6x
- blauwoogjes 7x
- 1 zwaarddrager
- guppen 3x
- chinese danio's 3x
- potloodvisjes 5x
3 grondelachtigen lang luipaardachtig patroon en een oogvlek op de staart (weet de naam niet)

Ik had er in het begin ook schoudervlek zalmpjes in maar die vraten in 1 dag al 4 kreeftjes weg.

Ook waren ze niet echt makkelijk met de ander vissen.

Oplossing ze zitten nu bij de 3 goudvissen van mijn zoon en daar hebben ze het ook naar hun zin die zijn te groot om vervelend tegen te doen en ik hou ze daar op een gemiddelde temperatuur van 22C. en in een 60 liter bak.

Mijn garnaaltjes leven wel wat verborgen maar dat komt omdat er 3 stukken hout inliggen die veel gaten en scheuren en holtes bevatten.

Ik ben van mening dat men vaak roept dat garnalen schuw worden als je er weinig hebt en dat je er al gauw 30 moet hebben omdat ze dan wat meer lef hebben maar dat lijkt mij persoonlijk meer een kwestie van te weinig verbergruimte.
snorcoGeplaatst op Monday 06 July 2009 21:59 Bekijk  

3 dwerggoerami
7 tetra
1 honkong plec
1 oto
5 vijfstreepbarbeeltjes
1 indische modderkruiper
4 allerlei corydorasse

kunnen bij deze vissen garnalen????
PeterbiltGeplaatst op Wednesday 08 July 2009 09:20 Bekijk  
Moderator

^ Peterbilt-truck

@ Snorco: Als je houdt van dure snacks voor je vissen, dan kan dat inderdaad.
Ik verwacht zeker dat je dwerggoerami's, tetra's en vijfstreepbarbeeltjes de garnalen erg lekker zullen vinden.
snorcoGeplaatst op Wednesday 08 July 2009 10:28 Bekijk  

o jammer, bedankt voor de reactie
lisaGeplaatst op Thursday 30 July 2009 19:23 Bekijk  

ik had dwergklauwkikkers hebben al mijn garnalen opgegeten ,ik heb gelijk een nieuw huisje voor ze gezocht.
ArmelszGeplaatst op Tuesday 04 August 2009 12:41 Bekijk  

@ lisa:

Dat vind ik wel een beetje vreemd, ik heb zelf 2 dwergklauwkikkers met 12 vuurgarnalen. Zo nu en dan (als de dwergklauwkikker toevallig een vuurgarnaal tegenkom) hapt tie naar het vuurgarnaaltje, die de dwergklauwkikker altijd te snel af is. Daarnaast verschillen garnalen en dwergklauwkikkers qua lengte niet zo met elkaar.

Voor de rest gaat het gewoon super, en komt dat echt zelden voor, aangezien de dwergklauwkikker slechtziend is, en reageerd (als ze erg honger hebben) op alles wat beweegt of langs zwemt.

Klauwkikkers vormen wel een probleem als ze bij garnalen worden gezet. Die raad ik dan ook af, klauwkikkers moeten gehouden worden met andere bewoners die even groot, liefst groter dan de klauwkikker zelf is gehouden worden.

(Afrikaanse klauwkikkers worden rond de 10 centimeter)

Nu ik het er toch over begin, vroeg ik me namelijk wel af of een Afrikaanse klauwkikker bij een Aziatische waaiergarnaal kan?
HenryyykeGeplaatst op Thursday 06 August 2009 11:03 Bekijk  

Ik heb een 13 l bakje, 35x25x18, dat ik als garnalenbakje wil gebruiken met een 10tal crystal reds (bedoeling is een beetje kweken). Zou dit gaan? En als ik een afkapping nodig heb, welke raden jullie mij aan? (gaas, plaat,...) En het belangrijkste: zou ik er bijvissen inzetten en welke? (dacht aan 2 of 3 kleine visjes, bovenste waterlaag)

Henryyyke wijzigde dit bericht op 06-08-2009 11:05 (48%)
SapphireGeplaatst op Thursday 06 August 2009 11:51 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

In een 13liter bakje moet je geen vissen stoppen ;) Ik weet ook niet of het mogelijk is om hier garnalen in te houden :)
HenryyykeGeplaatst op Thursday 06 August 2009 12:25 Bekijk  

ik denk het wel. Ze verkopen nanocubes met 10 l inhoud, hiervan zeggen ze dat er ook garnalen in gekweekt kunnen worden. (deze hebben zelfs nog een kleiner bodemoppervlak) :)
Geen vissen dus, het was ook maar een vraagje, omdat ik me afvroeg of de bak er niet te klein voor was.
japkevkGeplaatst op Thursday 15 October 2009 07:51 Bekijk  

Dwergvissen kunnen toch wel bij dwerggarnalen (boraras etc)
peefeeGeplaatst op Saturday 17 October 2009 11:57 Bekijk  

is het mogelijk om vuurgarnaaltjes met neontetra's te houden?
lovelyfishGeplaatst op Sunday 31 January 2010 21:10 Bekijk  

Juwel 60

Hey mensen.
Ik heb een 60x30x42 aquarium met daarin:
4 molly's
2 platy's (misschien gaan die er uit)
2 guppen (binnenkort 4 krijg er 2 vrouwen bij heb nu 2 mannen :( )
3 corydoras julii
2 botia kubotai (gaan er ook misschien uit als ik meer info over ze heb)
Kunnen hier garnalen bij?
Garnalen die niet zo duur zijn in ieder geval, vuurtjes of citroentjes?
En ik ga nog een kweekbakje kopen met iets van 10/20 liter erin kan ik hier garnalen in doen en dat ik, als ik jonge visjes krijg, die erbij kan doen?
Kunnen garnalen dan niks doen tegen mijn jonge visjes en mijn jonge visjes niks tegen mijn garnalen?

Gr. lovelyfish
PuretossGeplaatst op Sunday 21 February 2010 21:27 Bekijk  

Bijna alle vissen eten idd garnalen en/of baby garnalen. Dit hangt van de grote van de garnaal en de vis af.

Ik heb zelf altijd al vissen gehad met garnalen, en er sneuvelt eigenlijk eens in de zoveel tijd wel een garnaal. Dus ja, het kan wel samen maar je loopt risico dat ze er af en toe een op peuzelen
re3elGeplaatst op Sunday 04 April 2010 14:02 Bekijk  

eigenwijs en lelijk

dus als ik het goed begrijp zullen vuurneons en pseudogastromyzons de volwassenen met rust laten??

zit er zelf aan te denken om red crystals te gaan houden / kweken als opruimploeg voor de grote bak (daar zullen ze door de apisto's uiteindeijk wel opgepeuzeld worden)

dacht zelf ze in mn kleine bak te laten opgroeien.
dan hou ik de mooieren in de kleine en gaan de minderen de schoonmaak in.
nurseGeplaatst op Saturday 21 August 2010 18:58 Bekijk  

Heb in de meeste van de bakken die we hebben staan garnalen zitten en ook vissen, garnalen doen het prima, zelfs bij de discussen, daar zitten er wel 200 als het niet meer is
postvrouwtjeGeplaatst op Thursday 26 August 2010 12:50 Bekijk  

ben blij dit te lezen heb sinds een week vuurgarnaaltjes maar heb ze niet meer gezien sinds ze erin zitten
heb garnalen voer gekocht maar de goeramies vinden dat erg lekker dus geen kans
wacht het maar af dan mischien komen ze vanzelf wel tevoorschijn

Pagina's : 

Credits