Punkyfish Forum > Fotoboek > Achilles' Juwel Rio 400
Dit onderwerp heeft 53 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. Je bent momenteel op pagina 2 van 3. De laatste reactie is geplaatst op 08-05-2010 20:08.
Achilles schreef op 17 september 2009 @ 14:54:
Dat van de 50 liter per volwassen maanvis was ik mij bewust. Nu ze nog klein zijn kan het nog wel natuurlijk. Helaas moet ik ook mededelen dat 2 van de 8 nieuwe maantjes helaas al zijn overleden. Ben teruggegaan naar de winkel en daar vertelden ze me dat de uitval van die lichting al dermate groot was dat ze alles zullen vergoeden. Helaas dus net op een verkeerd moment gekocht. Maarja ben blij met de coulance regeling van de zaak Romberg in Delft Over twee weken mag ik terugkomen en dan zullen ze alle overleden maantjes vergoeden
Maantjes blijven fragiele visjes als je ze in je bak zet. Zeker de kweekvariaties. Ik ben er ook 2 verloren toen die nog maar pas in mijn bak zaten. Je hebt, d'ailleurs, wel geluk met de regeling in die winkel.
Ik heb wildvang maantjes gehad van 18.50 per stuk.
die gingen allemaal dood vlak nadat ik ze in de bak had gedaan.
2x nog nieuwe gekregen maar ieere keer gingen ze alle 7 dood.
Daarna ergens anders kweekmaantjes gekocht voor 5 euro per stuk en die doen het nog tiptop.
dus weet niet of uitval echt wat te maken heeft met kweek.
nu ff over de bak... ziet er goed uit achilles..
Gaat het wel goed de combi maanen en kardinalen?
ik wil ook kardinalen maar heb ze nooit gekocht omdat maanvis ze nog wel eens als voer willen zien.
nu zijn jouw maantje nog jong maar je had er 2 van 2 jaar eten die ze niet op?
mijn maantjes zijn nog geen jaar dus ben benieuwd hoe het bij jouw gaat want ik wil ze namelijk ook.
Ja mijn maantjes waren ook 5 euro per stuk. Maar het zegt sowieso niks, je kunt er altijd een lichting tussenhebben die het niet haalt door welke reden dan ook. das het risico met levende vissen.
De school van 60 stuks is zeker niet te druk! Ik vind de school precies goed zo qua formaat en ze hebben genoeg zwemruimte zo.
Lorenzo, ik kan je kardinalen zeker wel aanraden hoor, het zijn echt mooie visjes! In combinatie met de maanvissen kan het best, zolang je kardinalen maar groot genoeg zijn. Ik heb ook de fout toendertijd een schooltje van 20 stuks te kopen die nog erg klein waren, dit simpelweg omdat ze goedkoper waren dan de volwassenere kardinalen. Na 2 dagen was meer dan de helft van mn school verdwenen, dus mn maantjes hebben een lekkere snack tussendoor gehad. Bij de wat grotere maanvissen zoals die 2 van mij gaat het prima hoor! Zolang de kardinalen maar volwassen zijn.
Mocht je nog interesse hebben, ik heb een schooltje over van ongeveer 30 stuks (weet het aantal niet pcies, maar kan ik evt natellen)
Zo, weer even een update vanuit dit kamp! Lang geleden zie ik al.
Heb de grote Anubias van Helena overgenomen, en dat luidde meteen een grote schoonmaak in. De hele bak is verschoond, en daarna opnieuw ingericht. Zitten weer een paar uurtjes bloed, zweet en tranen in Maar allemaal voor een goed doel, en dat is hieronder te bewonderen!
Hier dus de nieuwe indeling met de Anubias duidelijk aanwezig
Heb ook nog een filmpje gedraaid ter verduidelijking, deze krijg ik momenteel niet geupload, gaat nog komen dus
Jazeker, hij staat gelijk lekker vol, niet TE, maar precies goed denk ik zo
De maantjes zwemmen met zn 10en. Heb een school van 8 stuks wildvangkleur, deze zijn nog niet volwassen. Verder nog twee blanke manen welke ik ongeveer een half jaar geleden bij elkaar gezet heb. Het leuke is dat het ook daadwerkelijk een koppeltje is geworden. Meerdere keren eitjes, maar tot nog toe nog geen enkel succesvol nest helaas.
Filmpje van de bak heb ik online gezet op Youtube: Klik hier!
Mooi maanvissen
Hoeveel keer voer ji jze per dag?
Ohja voer ze vooral met artemia dat geeft hun een hogere bouw (volgens Jos Hut een bekende nederlandse kweker van wildvang maanvissen)
Ik voer ze doordeweeks 1 maal per dag, dat kan niet anders i.v.m. mn werk. In het weekend krijgen ze wel 2 maal per dag. Ze krijgen eens per maand wat levens voer, en voor de rest wissel ik af met vlokvoer en gedroogde muggen larven.
Hmm jammer dat je zo weinig voerde toen ze nog jonger waren.
Want hoe jonger ze zijn moet je ze meer geven dan dat ze ouder worden.
Dan groeien ze ook mooi hoog/groot.
Maar is een voedselautomaat niet een idee?
Dat is een standaard maat. Het is de 150x50. Voor het mooie net te klein aangezien de achterwand in werkelijkheid iets van 46cm hoog is. Voor een Rio 400 kan ik je aanraden de Akwaline 150x60 te kopen. Deze is iets van 55cm hoog, en past dus iets beter. Ik heb het opgelost met stenen onder de achterwand zodat de vissen er niet achter kunnen en de wand toch nog hoog genoeg uitkomt
Ja NSG, de wand bestaat uit 2 delen. Je kunt ze aan elkaar vastmaken door 'blokjes' achter de wand in elkaar te schuiven. Zo zie je aan de voorkant er nix meer van. De twee delen zijn zwaarder dan water, dus ze blijven niet drijven, dat houdt ze goed op hun plek Verder zijn ze precies op maat, dus bijsnijden is absoluut niet nodig. Ze Akwaline achterwanden zijn misschien prijzig, maar hun geld zeker waard!