Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
AnneMGeplaatst op Thursday 11 March 2010 20:12 Bekijk  

Mijn ramirezi koppeltje heeft zo'n 4 weken terug eitjes gehad (en helaas opgegeten). Hiervoor waren ze onafscheidelijk van elkaar. Sinds een aantal dagen verstopt het vrouwtje zich steeds onder een kokosnoot en zie ik het mannetje ook niet meer bij haar in de buurt. Ook is ze niet verdedigend tegen andere visjes die komen kijken. Zou ze ziek zijn? Het mannetje jaagt haar niet achterna en ze lijkt ook geen "nest-gedrag" te vertonen.

Wie weet meer? :?
casvisGeplaatst op Thursday 11 March 2010 22:04 Bekijk  

4 aquariums

eet ze wel en is ze niet ziek ofzo??

gr casvis
jennifer234Geplaatst op Friday 12 March 2010 21:31 Bekijk  

Ik heb hetzelfde gehad, Ik had een koppeltje ramirezi die eitjes hadden gelegd, waarna deze werden opgegeten.
Toen werd het vrouwtje helemaal lusteloos en verstopte zich steeds, maar bij mij heeft ze het niet overleefd. weet ook niet waar het aan heeft gelegen ze was verder in orde geen ziekte in ieder geval met uiterlijke symptomen, denk dat ze misschien de eitjes miste ofzo. want voordat ze eitjes hadden was alles goed en nadat de vrouw dood was gegaan heeft de man ook nog een tijd geleefd.
StarfishGeplaatst op Sunday 14 March 2010 12:18 Bekijk  
Chatbeheer

Dwergcichliden hebben erg veel stress als ze met eitjes zitten. Zeker wanneer ze in een kleine of zeer drukke bak gehuisvest worden. Ze eten dan uiteindelijk hun eitjes zelf op van de stress.

De vissen kunnen hierna een soort "depressief" raken door het mislukken van hun nest. Vaak maakt een koppel dan enige dagen ruzie en trekt het weer bij. Als het echter heel zwaar is geweest voor de vis kan hij/zij inderdaad daaraan overlijden.
AnneMGeplaatst op Sunday 14 March 2010 16:48 Bekijk  

Helaas is het vrouwtje vandaag gaan hemelen. Gisteren wist ik eigenlijk al dat het niet meer goed ging komen. Ze was redelijk wit weggetrokken en hing stil boven op het kokosnootje, alsof ze erop leunde.

Mijn arme man is nu dus weduwnaar geworden!

Credits