Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

The Crash CowboyGeplaatst op Tuesday 16 March 2010 16:52 Bekijk  

125 l en 50 l

quote:

Hallen schreef op 16 maart 2010 @ 16:36:
Leuke scape heb je voor ogen, een van m'n favorieten. Denk dat het je zeker gaat lukken, ervaring genoeg!
Laten we het hopen .... laten we het hopen, Hallen ... Ik heb er veel zin in, in ieder geval !

quote:

Moeilijke aan zo'n bak is om alles met rust te laten en lekker laten groeien. Persoonlijk zou ik gek worden van de Riccia die overal komt :P
Riccia komt er niet in, voorlopig; voorgrond wordt een mengeling van Naaldgras en Echinodorus tenellus denk ik.

quote:

De plant die je hebt is een Microsorum pteropus var 'needle leaves' ook wel brassi genoemt. Aan de vertakkingen van de bladeren te zien is hij emers, of je hebt een split variant. Erg leuke plant, staat hier ook in de bak en komt nog meer bij :)
Klopt ! Ik ga hem aan het hout binden; bij De Maanvis staat in één van hun showaquariums een tak hout vol met dat plantje. Erg mooi !

quote:

Misschien is ADA Amazonia of de goedkopere versie van Florabase een idee voor de achtergrond aangezien hier redelijk wat planten staan. (tenminste op de foto). Niet alleen voor de voeding maar ook het positieve effect op wortelvorming en waterwaarden. Scheelt je weer in Co2 toevoegen en kh verlagen.
Ik ga ervan uit dat ik met de bestaande bodem, en eventueel toevoegen van kleitabletten, een eind kom. Bij De Maanvis werd me dat geadviseerd. Alternatief (wat ik liever niet wil) is de bodem weghalen en een nieuwe leggen, met voedingsbodem.

The Crash Cowboy wijzigde dit bericht op 16-03-2010 16:53
The Crash CowboyGeplaatst op Tuesday 16 March 2010 18:14 Bekijk  

125 l en 50 l

Ik ben vol goeie moed begonnen. Ik heb een laag zand over de bestaande bodem gelegd, de oude stukken mangrovehout verwijderd, en daarna de bestaande planten gesnoeid en verplaatst. Vervolgens ben ik gaan kijken waar ik het stuk nieuwe hout neer zou leggen, maar tegenvallertje: het drijft .... Ik haal morgen een zwaar stuk steen waar ik het mee kan verzwaren. Even klaar voor vandaag.

HallenGeplaatst op Tuesday 16 March 2010 18:31 Bekijk  
Technisch beheer

Plant fetishist

Zo rigoreus aan de slag! Klopt, mooie volle bos hebben ze in de showbak staan :)

Voedingsbodem is inderdaad een slechte optie voor zo'n bak. Het idee achter de Amazonia is ook meer voor de wortel struktuur en de waterwaarden. Daarbij ging ik wel vanuit dat er op den duur ook veel (rode)stengelgroeiers op de achtergrond kwamen.
Als je dat nu wat minder wilt doen zijn kleibollen inderdaad meer dan zat :)
guppy-gekGeplaatst op Tuesday 16 March 2010 19:11 Bekijk  

lompeboer-iwagumi

lukt je wel joh, als je de algen onder controle kunt houden :) verder een uitermate mooie keuze, die stijl ligt mij wel :P
The Crash CowboyGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 10:04 Bekijk  

125 l en 50 l

Ik heb een flinke steen aan het hout ge-tieript en het in de bak gelegd. Goeie plaats zo ?

Nanobakje doet het ook nog.

The Crash Cowboy wijzigde dit bericht op 17-03-2010 10:09 (19%)
StarfishGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 12:47 Bekijk  
Chatbeheer

Jeetje, hele verbouwing! Dat is je rio 125 toch? Was je de algenstrijd zat? Ik heb je topic de laatste tijd niet zo goed gevolgd.. ;)
The Crash CowboyGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 13:07 Bekijk  

125 l en 50 l

quote:

Starfish schreef op 17 maart 2010 @ 12:47:
Jeetje, hele verbouwing! Dat is je rio 125 toch? Was je de algenstrijd zat? Ik heb je topic de laatste tijd niet zo goed gevolgd.. ;)
Lees maar terug. Algen weg, tijd voor verandering !
PuretossGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 13:11 Bekijk  

Ik vind je nieuwe plan voor de Rio 125 er goed uitzien! :)
Ben benieuwd hoe je het allemaal gaat aanpakken, ik blijf dit zeker volgen

Veel succes!
lekkie0104Geplaatst op Wednesday 17 March 2010 13:11 Bekijk  

60-30-30 bak!

Zo mooie aquariums!
Enveel suc6 met het herinrichen van de rio 125! d:)b
woertje73Geplaatst op Wednesday 17 March 2010 14:07 Bekijk  

Beloofd weer iets moois te worden de Rio. Succes met inrichten.
The Crash CowboyGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 17:25 Bekijk  

125 l en 50 l

Er zal nog wel een boel aan gesleuteld gaan worden, maar het begin is er. Wat een gefriemel met dat visdraad trouwens zeg ... ik heb er veel mee op het hout gebonden.

The Crash Cowboy wijzigde dit bericht op 17-03-2010 17:31
qopinGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 21:36 Bekijk  

ziet er al goed uit hoor ;) leuk nanobakje ook :P
guppy-gekGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 21:40 Bekijk  

lompeboer-iwagumi

Chappeau, heel mooi begin, nog wat leeg aan de zijkanten, maar ok.
PuretossGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 22:05 Bekijk  

Haha echt he van dat gefriemel met visdraad wordt je echt ongeduldig ;) ik heb het van de week ook met mijn hout gehad, van alles erop gebonden. D8 dat doe ik even..... was na een dik uur pas klaar!

Ziet er goed uit je bak! Ga zo door :)
HallenGeplaatst op Wednesday 17 March 2010 22:12 Bekijk  
Technisch beheer

Plant fetishist

Begin is goed, sleutelen is leuk. Maar niet te lang mee door gaan anders blijf je aan de gang haha.

Als je visdraad niet fijn/makkelijk te binden vindt kun je eens garen gebruiken. Gebruik het zelf direct van het klosje en dat draait er makkelijk omheen :)
primeGeplaatst op Thursday 18 March 2010 09:22 Bekijk  

wat kan je maet een aquarium sodeju dit is echt een mooie bak !!!!

vooral die planten en het kienhout prachtig

helaas heb je veel algen dat is wel jammer
VisboerGeplaatst op Thursday 18 March 2010 09:54 Bekijk  

Vind die open bak al erg mooi! En ben heel benieuwd naar de uitkomst van je project. Heb al wat bakken van Amano gezien en lijken me idd lastig in stand te houden (echte bakken voor de foto zoals je zegt). Ga het zeker volgen, succes!
The Crash CowboyGeplaatst op Thursday 18 March 2010 18:40 Bekijk  

125 l en 50 l

quote:

guppy-gek schreef op 17 maart 2010 @ 21:40:
Chappeau, heel mooi begin, nog wat leeg aan de zijkanten, maar ok.
Ben nog niet klaar hoor. Zijkanten moet Naaldgras worden, met Echinodurus tenellus. Suggesties welkom.
guppy-gekGeplaatst op Thursday 18 March 2010 19:02 Bekijk  

lompeboer-iwagumi

ik zou zeggene een extreem laag plantje, als je genoeg licht hebt ^^
The Crash CowboyGeplaatst op Thursday 18 March 2010 19:18 Bekijk  

125 l en 50 l

quote:

prime schreef op 18 maart 2010 @ 09:22:
helaas heb je veel algen dat is wel jammer
In de Rio geen enkele hoor ! Ik ben benieuwd hoe e.e.a. aanslaat, en of de 'opstart' van de nieuwe planten geen problemen gaat geven.
cherilloGeplaatst op Thursday 18 March 2010 19:31 Bekijk  

Actie is reactie

je hebt een heel mooi aquarium....dit is echt wel mijn smaak.
Je fotoboek dateerd van 2005 zag ik(heb alleen de laatste paar pagina's bekeken voor nu)Ik ga hem wel helemaal lezen,maar dat ga ik lekker op mijn gemakkie doen.Altijd leuk om te lezen hoe mensen beginnen en te zien hoe de bak groeit,en ik leer er altijd van.Je nano bak is ook mooi ingericht trouwens.....mag ik je vragen wat je op de bodem hebt liggen?(lijkt nl. op grind of donkerzand met daar overheen licht zand).
suc6 met de verdere inrichting.
mvg.Verona
The Crash CowboyGeplaatst op Thursday 18 March 2010 20:40 Bekijk  

125 l en 50 l

quote:

cherillo schreef op 18 maart 2010 @ 19:31:
je hebt een heel mooi aquarium....dit is echt wel mijn smaak.
Je fotoboek dateerd van 2005 zag ik(heb alleen de laatste paar pagina's bekeken voor nu)Ik ga hem wel helemaal lezen,maar dat ga ik lekker op mijn gemakkie doen.Altijd leuk om te lezen hoe mensen beginnen en te zien hoe de bak groeit,en ik leer er altijd van.
Neem de tijd ! ;-)

quote:

Je nano bak is ook mooi ingericht trouwens.....mag ik je vragen wat je op de bodem hebt liggen?(lijkt nl. op grind of donkerzand met daar overheen licht zand).
Gewoon grind. De donkere laag die je ziet is de humus die zich in de bodem heeft gevormd, en wat resten van alg. Ik heb er géén voedingsbodem onder.
The Crash CowboyGeplaatst op Thursday 18 March 2010 22:03 Bekijk  

125 l en 50 l

quote:

guppy-gek schreef op 18 maart 2010 @ 19:02:
ik zou zeggene een extreem laag plantje, als je genoeg licht hebt ^^
Rio 125: 2 x 24 Watt T5. Dat is iets minder dan 0,5 w/l; gemiddeld tot veel licht.

Boven de Open Bak hangt dus 2 x 26 Watt PL; méér dan 1 w/l. Dat is écht veel licht.

Voeding en CO2 moeten aan het licht aangepast zijn, dat heb ik al geleerd.
guppy-gekGeplaatst op Thursday 18 March 2010 22:31 Bekijk  

lompeboer-iwagumi

:P ik heb hier hemianthus gehad, groeide als kool op 0.5w/l, je zou zoiets kunnen proberen
HallenGeplaatst op Thursday 18 March 2010 23:44 Bekijk  
Technisch beheer

Plant fetishist

Met zand zou ik geen HC proberen, grote kans dat het niet zuur genoeg is. Dat in combinatie met 0,5 w/l zal het uiteindelijk omhoog gaan.

Kun je denk ik beter meer naaldgras of glosso nemen. Glosso zal ook wat omhoog gaan maar met het mindere licht hoef je het niet zo vaak te snoeien als HC. Staat ook erg mooi bij de E. tennelus die je op het oog hebt.

Of gewoon mos aan de randen, Fissidens (weet even de nieuwe naam niet) staat ook erg mooi. Bij de meeste bakken komt er ook stukken minder licht aan de zijkanten.

Komt er nog meer hout in trouwens?

Pagina's : 

Credits