quote:
Laten we het hopen .... laten we het hopen, Hallen ... Ik heb er veel zin in, in ieder geval !
quote:
Moeilijke aan zo'n bak is om alles met rust te laten en lekker laten groeien. Persoonlijk zou ik gek worden van de Riccia die overal komt

Riccia komt er niet in, voorlopig; voorgrond wordt een mengeling van
Naaldgras en
Echinodorus tenellus denk ik.
quote:
De plant die je hebt is een Microsorum pteropus var 'needle leaves' ook wel brassi genoemt. Aan de vertakkingen van de bladeren te zien is hij emers, of je hebt een split variant. Erg leuke plant, staat hier ook in de bak en komt nog meer bij

Klopt ! Ik ga hem aan het hout binden; bij
De Maanvis staat in één van hun showaquariums een tak hout vol met dat plantje. Erg mooi !
quote:
Misschien is ADA Amazonia of de goedkopere versie van Florabase een idee voor de achtergrond aangezien hier redelijk wat planten staan. (tenminste op de foto). Niet alleen voor de voeding maar ook het positieve effect op wortelvorming en waterwaarden. Scheelt je weer in Co2 toevoegen en kh verlagen.
Ik ga ervan uit dat ik met de bestaande bodem, en eventueel toevoegen van kleitabletten, een eind kom. Bij
De Maanvis werd me dat geadviseerd. Alternatief (wat ik liever niet wil) is de bodem weghalen en een nieuwe leggen, met voedingsbodem.