weer een update.
De meeste planten groeien geweldig! Vergelijk onderstaande foto maar met de eerste foto's.
Alleen veel crypto's staan te kwijnen. Vooral links en rechts in de bak. De crypto's in het midden doen het wel prima.
Er is trouwens een klein wondertje gebeurt. Een van de vijf bijlzalmen was al snel nadat ik hem in het aquarium had gelaten (vrijdagavond) helemaal van slag. Ik dacht de volgende dag dat hij dood was. Hij lag op zijn zij tussen de planten maar de kieuwen bewogen nog wel.
Hij probeerde af en toe wat te bewegen en werd op een gegeven moment tegen het korfje van de aanzuigbuis van het filter gezogen. Heeft daar een paar uur aangehangen, dacht dat hij toen echt dood was.
Maar gisteren lag hij opeens weer ergens anders voor dood tussen de planten.
Vandaag heeft hij nog een hele dag voor dood gelegen maar vanavond kreeg hij opeens de geest en nu zwemt hij weer vrolijk rond tussen de andere bijltjes! Alsof er niks aan de hand is geweest! En hij heeft net ook lekker gegeten, heel bijzonder dit!

Vooral de planten hier aan de linkerkant zijn flink gegroeid!

Zijaanzicht. De ramirezi rechtsonder (mannetje) is inmiddels samen met zijn vrouwtje druk op zoek naar een plekje om eitjes te gaan leggen. Lastige keus in zo'n grote bak met overal stenen en grote bladen....

Sinds gisteravond zitten ook mijn Viejita's in de grote bak. Hij is nu heer en meester in de grote bak!
M'n oude bak is nu leeg op 5 kuhli's na. Die moet ik later deze week nog proberen te vangen maar dan zullen alle planten en hout eruit moeten. Zo razendsnel die beestjes en meester in verstoppen!