Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

jos_F_Geplaatst op Sunday 21 February 2010 22:23 Bekijk  

~Grazy crab disease~

@ ShinLi: Thanks, ze zijn altijd erg druk en nieuwschierig aan het rondzwemmen bij mij, erg leuk om te zien. :)

@ gup: Knap stom :X
erik-VGeplaatst op Monday 22 February 2010 19:58 Bekijk  

he jos weer mooi bak geworden. mooi vis.
jos_F_Geplaatst op Monday 22 February 2010 20:12 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Ja mooi he? ;) En op de foto's was ie nog niet eens op kleur. :)
Ik zag hem net voor het eerst weer in de bak, moet nog wel op kleur komen, maar hopenlijk wie ie vanacht wat eten.
vissie21Geplaatst op Monday 22 February 2010 20:14 Bekijk  

I was a good boy ^^

Sexy vis Jos, die L397! :D
Ik ben helemaal vergeten je aan te spreken gisteren! nouja we maken wel een praatje op vivarium (als je gaat) :P
jos_F_Geplaatst op Monday 22 February 2010 20:19 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Hey Devin, ik heb je gister heel even gezien, maar je was al gauw weer weg. Idd een erg mooie vis, maar het is nog een beetje onbekend welke het nu is, de L397 of L403. Ik denk L397, want die zijn nog een beetje aan te komen in nl, en die zijn al erg zeldzaam. Volgens olivier werden ze wel verkocht als L403, dus ik weet het ook niet meer. Het gaat er om dat ik hem prachtig vind. :)

Jij heb er ook weer een paar mooie nieuwe visjes bij. Leuk hoor.

Ik ga idd naar vivarium, eens kijken of ik je kan vinden bij de PF stand. ( ik ga zaterdag )
ddw5Geplaatst op Tuesday 23 February 2010 19:11 Bekijk  

2x 125 1x 30 1x110L

en zo heeft jos nig een vis waar ik jaloers van word :)
jos_F_Geplaatst op Tuesday 23 February 2010 19:31 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Haha, die dennis, ik ben nog steeds ( een beetje ) jaloers op jouw L204 hoor. ;)

Ben vanmiddag bij de rifwachter geweest, mooie zaak met veel vissen. Heb een gastromyzon occelatus meegenomen, heb ik er eindelijk 2. :)
Dr.CreativeGeplaatst op Tuesday 23 February 2010 19:54 Bekijk  

30l Nano (Fotoboek !

Ziet er weer cool uit !
eggebeenGeplaatst op Tuesday 23 February 2010 19:58 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

Jos, mooi bakje is het geworden. Goed dat je l nummer de Blijdorp reis overleeft heeft. Ik vondt het veel te koud om levende have te verhandelen.
jos_F_Geplaatst op Tuesday 23 February 2010 20:02 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Bedankt Marco en Mischa.

Het was ook veel te koud Marco, zo koud dat de L397 helemaal sloom was geworden. Dit doe ik dus nooit meer. Gelukkig is ie goed bijgekomen.
jos_F_Geplaatst op Wednesday 03 March 2010 16:07 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Even wat info om jullie op de hoogtete houden:

Toen ik vorige week een G. Occelatus in me hilliebak heb gezet, ben ik mijn 2 B. Levretti kwijt. :( Voor de rest gaat het goed in de bak.
De krab is er actief de laatste tijd, dus kan ik hem binnenkort wel op de foto zetten.

Voor mijn aqua 40 heb ik vorige week 10 Rasbora dorsiocellata of Rasbora dorsiocellata macrophthalma ingezet. ik weet niet precies welk soort het is, aangezien ze hetzelfde uiterlijk hebben. Enige verchil is dat de eerste 2 keer zo groot word als de tweede, de toekomst kan het dus uitwijzen. De kleinste zwom de eerste nacht al het filter in. :( Dus ik heb er nog 9.

In mijn meterbak zijn zaterdag op zondag nacht 3 roodkoppen gaan hemelen. Waarschijnlijk te veel slechte stoffen in het water. ( heb niet zoveel verstand van waterwaarden ) Dus daar heb ik er nog 11 van, ook nog een mooie groep vind ik. Misschien komen er 4 f1 roodrugmaanvissen in. Als er dan na verloop van tijd een koppel gevormd is, gaan de overige naar mijn collega, in zijn 700 liter bak.

Ook wil ik er een 2 of 3tal SAP's in, om de slakken binnen de perken te houden. Dan zit er genoeg in mijn bak.

In de tuin leeft het ook weer helemaal op, de vissen in de vijver zijn na maanden weer actief! :)

Ook heb ik in de tuin een 60+ liter bak staan waar over een 4 tal weken de chinese danio's in gaan. Dat bakje staat daar al sinds voor de zomervakantie vorig jaar. Ik had er toen een aantal planten uit de sloot ingedaan. Van de week zag ik opeens een visjes zwemmen van zo'n 4 cm. Het ijs was er toen eindelijk uit. Hij had bijna heel de tijd dicht gelegen. Ik heb gelijk het visjes gevangen, blijkt het een schub of bruine karper te zijn. Deze is dus als eitje of jong visje met de planten meegekomen. Als de chinese danio's erin gaan gaat hij de vijver in.

Al met al weer vanalles gebeurd. Ik probeer van de week nog wat foto's te maken. ;)
jos_F_Geplaatst op Friday 05 March 2010 15:50 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Ik ga waarschijnlijk maandag in Heerhugowaard kijken voor F1 roodrugmaanvissen. Dus ik denk dat ik daarna wel een foto update heb. Inclusief een paar mooie vissen, of het moet erg tegenvallen..... :D
vissie21Geplaatst op Friday 05 March 2010 16:06 Bekijk  

I was a good boy ^^

Leuk allemaal! ook bijzondere visjes hoor! :D
Maar waarom wil je maanvissen in je meterbak doen? dat is toch te klein?
jos_F_Geplaatst op Friday 05 March 2010 16:28 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Bedankt Devin.
Ik heb veel ervaring gehoord van mensen met maanvissen, en deze zeiden dat de hoogte belangrijker is dan de lengte van de bak. omdat ze vaak 'hangen' op 1 plek, en soms een baantje trekken. Zeker als je een koppel hebt. In een school is het een ander verhaal natuurlijk, dan zwemmen ze vaker heen en weer. Omdat mijn bak ruim 50 cm hoog is, exclusief zandlaag, wil ik het proberen. En dan maar hopen dat er een koppel gevormd word. Mocht het echt niet gaan en hebben ze het niet naar hun zin, gaan ze naar een 700l bak. ;)

jos_F_ wijzigde dit bericht op 05-03-2010 16:29
jos_F_Geplaatst op Wednesday 10 March 2010 20:36 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Zo, weer even een foto-update.
Heb dus de maanvissen gehaald. Prachtige vissen, zijn nu een cm of 15 hoog. Als ik geluk heb is er binnen een half jaar een koppel gevormd, dan kunnen de overige 2 weg. Ze zijn nl in september geboren. De strepen moeten nog even doorkomen, evenals de rode rug.
maar ze vertonen leuk gedrag! :D

Maar goed, nu foto's, heb mijn krab ( Mr. Crab ) er ook eindelijk goed op kunnen krijgen.

Enjoy! :)

jos_F_ wijzigde dit bericht op 10-03-2010 20:38
lekkie0104Geplaatst op Wednesday 10 March 2010 20:44 Bekijk  

60-30-30 bak!

Zo mooi foto's :D
Ook mooie maanvissen, nu is het belangrijk om veel te gaan voeren zodat ze uiteindelijk mooi groot en hoog worden.
Tip: heb op een andere forum gelezen dat artemia goede voer is voor maanvissen omdat ze dna mooi hoog van worden. (gelezen van Jos Hut)
jos_F_Geplaatst op Wednesday 10 March 2010 20:55 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Bedankt Lekkie, ja zoiets had ik ook al gelezen. Degene bij wie ik ze kocht, heeft ze ook grootgebracht met artemia. Ze zijn van september en nu al 15 cm hoog! Dus daar groeien ze idd goed op. ;)
erik-VGeplaatst op Wednesday 10 March 2010 22:23 Bekijk  

he jos weer mooi foto's. die van je krap zijnzeker mooi gelukt. to morgen.
jos_F_Geplaatst op Wednesday 10 March 2010 22:29 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Thanks Erik, zie je morge! ;)
Dr.CreativeGeplaatst op Wednesday 10 March 2010 23:48 Bekijk  

30l Nano (Fotoboek !

Mooi maantjes heb je ! En nu zie ik de gevaarlijke Mr.Crab :P
Ik kom binnenkort toch effe kijken hoor. Al moet ik lopend hahahaha.
eggebeenGeplaatst op Thursday 11 March 2010 00:30 Bekijk  
Moderator

Tanganyika 120x50x40

ha Jos, mooi man die maantjes. Ze zijn al groot zeg in ruim een half jaar. Enkel ze zullen nog wel mooier uitkomen de kleuren. Als ze het helemaal naar hun zin hebben.
jos_F_Geplaatst op Thursday 11 March 2010 08:34 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Bedankt beide, ik hoop het ook Marco, ze eten iig goed van de rode muggenlarven.

Nog wat leuks, mijn C. Pigmaeus zijn nu aan het afzetten! :D
ghordeshGeplaatst op Thursday 11 March 2010 09:27 Bekijk  

gekke plantenziekte

mooi jos! en dan binnenkort nog wat roodkoppen, ik zie je op de vivarium
ddw5Geplaatst op Thursday 11 March 2010 22:40 Bekijk  

2x 125 1x 30 1x110L

mooie maantjes jos!

en succes met je c. eitjes(doe het beter als ik met mijn jonge sterbais :( )
jos_F_Geplaatst op Thursday 11 March 2010 22:48 Bekijk  

~Grazy crab disease~

Bedankt Colin en Dennis.

Ja idd nog wat mooie grote roodkoppen erbij! ;)

I'll try Dennis :D

Pagina's : 

Credits