Even wat info om jullie op de hoogtete houden:
Toen ik vorige week een G. Occelatus in me hilliebak heb gezet, ben ik mijn 2 B. Levretti kwijt.

Voor de rest gaat het goed in de bak.
De krab is er actief de laatste tijd, dus kan ik hem binnenkort wel op de foto zetten.
Voor mijn aqua 40 heb ik vorige week 10 Rasbora dorsiocellata of Rasbora dorsiocellata macrophthalma ingezet. ik weet niet precies welk soort het is, aangezien ze hetzelfde uiterlijk hebben. Enige verchil is dat de eerste 2 keer zo groot word als de tweede, de toekomst kan het dus uitwijzen. De kleinste zwom de eerste nacht al het filter in.

Dus ik heb er nog 9.
In mijn meterbak zijn zaterdag op zondag nacht 3 roodkoppen gaan hemelen. Waarschijnlijk te veel slechte stoffen in het water. ( heb niet zoveel verstand van waterwaarden ) Dus daar heb ik er nog 11 van, ook nog een mooie groep vind ik. Misschien komen er 4 f1 roodrugmaanvissen in. Als er dan na verloop van tijd een koppel gevormd is, gaan de overige naar mijn collega, in zijn 700 liter bak.
Ook wil ik er een 2 of 3tal SAP's in, om de slakken binnen de perken te houden. Dan zit er genoeg in mijn bak.
In de tuin leeft het ook weer helemaal op, de vissen in de vijver zijn na maanden weer actief!
Ook heb ik in de tuin een 60+ liter bak staan waar over een 4 tal weken de chinese danio's in gaan. Dat bakje staat daar al sinds voor de zomervakantie vorig jaar. Ik had er toen een aantal planten uit de sloot ingedaan. Van de week zag ik opeens een visjes zwemmen van zo'n 4 cm. Het ijs was er toen eindelijk uit. Hij had bijna heel de tijd dicht gelegen. Ik heb gelijk het visjes gevangen, blijkt het een schub of bruine karper te zijn. Deze is dus als eitje of jong visje met de planten meegekomen. Als de chinese danio's erin gaan gaat hij de vijver in.
Al met al weer vanalles gebeurd. Ik probeer van de week nog wat foto's te maken.