Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

RichhGeplaatst op Thursday 25 February 2010 21:03 Bekijk  

- Ze is niet slap, ze is zelfs een beetje aggresief tegenover het andere vrouwtje

- 8:S, dat gaat helaas niet lukken...de clownbotia ziet er goed uit en zwemt gezellig samen met de algeneter!

- Waar kan ik meer informatie vinden over de perfecte vissoorten voor in een 60cm bak?
flanneGeplaatst op Friday 26 February 2010 01:12 Bekijk  

http://www.aquaclopedie.nl/informatie/kleintjes.html#a
hier staan behoorlijk wat kleinblijvende vissoorten. maar de meesten hebben ze niet bij de vissenwinkel, das wel jammer... maar het gaat dus goed/beter met het vrouwtje?

Groetjes Anne
RichhGeplaatst op Friday 26 February 2010 13:21 Bekijk  

Het rare plekje is er nog steeds...en ik weet niet wat het is, hoe het er is gekomen en of het schadelijk is voor de andere vissen?
flanneGeplaatst op Friday 26 February 2010 15:42 Bekijk  

misschien kun je haar meenemen naar een dichtbijzijnde vissenwinkel en het daar vragen...

Groetjes Anne
RichhGeplaatst op Friday 26 February 2010 20:17 Bekijk  

Hmm...dat kan maar dan ben ik bang dat ze me dure middeltjes aan gaan praten waardoor het alleen maar erger zal worden...dat heeft dus geen zin, want de winkels denken alleen aan winst winst winst.
RichhGeplaatst op Saturday 27 February 2010 15:17 Bekijk  

Nietwaar?
flanneGeplaatst op Saturday 27 February 2010 17:28 Bekijk  

gelukkig niet elke winkel... ik weet niet waar je woont maar ik heb goede verhalen gehoord over Coenen in best en dan de verkoopster Janine. je kan aan verkopers gewoon om een analyse vragen en thuis op internet opzoeken of het klopt;)

Groetjes Anne
RichhGeplaatst op Saturday 27 February 2010 22:29 Bekijk  

Dat is een eind weg!

Ik zie het wel als iemand een idee heeft wat dat rare uitsteeksel zou kunnen zijn; je kunt me ook een (privé-) bericht sturen!

Flanne bedankt voor de link! Het is een goede website!
Ik denk dat ik binnenkort mijn aquarium ga herinrichten.
Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten?

Richh wijzigde dit bericht op 27-02-2010 22:35 (41%)
flanneGeplaatst op Sunday 28 February 2010 00:14 Bekijk  

een paar tips heb ik wel voor je als je een natuurlijk uitziende bak wilt:

als je een mooie achtewand hebt moet je bedenken welke delen je in beeld wilt hebben. je kan dan met de beplanting bijv een driehoek (zie als een diagonaal van een rechthoek) of een u-vorm aanhouden. dat brengt wat diepte in je aquarium. je kan ook terrasjes in je aquarium maken. gebruik het liefste een soort decoratie materiaal, of steen of hout etc. houdt verschillende planten soorten uit elkaar, dus niet door elkaar planten. en probeer contrasterende plantensoorten bij elkaar te zetten. let daarbij op de kleur en bladvorm.
succes!

Groetjes Anne
RichhGeplaatst op Sunday 28 February 2010 20:40 Bekijk  

Flanne, zijn er misschien een paar voorbeelden van de driehoek en de u-vorm, ik heb ze geprobeerd om op te zoeken, maar ik kom er niet uit.

Terrasjes; hoe moet ik dat zien? Ik heb nu één soort grond, 2 soorten stenen: rood en zwart (leisteen als het goed is en de andere weet ik niet) en ik heb 4 groene planten: Anubias, vallisneria en de andere twee zijn bij mij onbekend.

Hoe kan ik zo ''terrasjes'' maken?
Moet ik nog meer planten (of iets anders) kopen?

En nog een laatste vraag: ik heb nu normale grind in mijn bak, is zwart grind beter?

Richh wijzigde dit bericht op 28-02-2010 20:41
flanneGeplaatst op Monday 01 March 2010 00:14 Bekijk  

de bovenste is de driehoek, de onderste de u.

terrasjes kan je kopen. het zijn voor gevormde stukken, die je matchend bij een achterwand kan kopen. je moet ze met kit in een aquarium vastmaken.
zoals dit.

ik zou wat fijnbladerige planten erbij doen. en misschien nog wat rood ertussen... op de link hieronder staan een aantal plantensoorten.
http://www.stoffelsintern...lanten.14.0.html?&L=1

als je met normaal grind bruin bedoeld, daar is niets mis mee;) ik heb het ook. maar bij donker grind komen de kleuren van je vissen beter uit. ik zou geen pikzwart nemen maar heel donkerbruin. zorg van te voren wel dat alle dingen -grind, achterwand, decoratie- bij elkaar passen. zorg voor een natuurlijke look.

foto's zijn altijd welkom!
Groetjes Anne
RichhGeplaatst op Monday 01 March 2010 20:24 Bekijk  

Ik denk da ik voor de U-Vorm ga:
Als ik het begrijp, moeten de langste planten dus voorin, en de kleinst achterin. Ik had op de 1e website die je me had gestuurd gelezen dat je niet met symmetrie moet werken; hoe kan ik dat bij de u vorm toepassen, symmetrie staat hier mooier bij denk ik.

Nu snap ik het met de terrasjes!
Bij sommigen zie je dat ze het ook met stenen doen, dit geeft toch geen problemen?

Over de planten: kun je me een voorbeeld geven van een fijn bladerig plant?
Voor mij zien de blaadjes er hetzelfde uit...

Wat is de reden dat je geen pikzwart grind mag gebruiken?
Dit had ik wel in mijn hoofd en vind dat ook mooier...

Nogmaals bedankt voor de snelke reacties, Flanne!
flanneGeplaatst op Monday 01 March 2010 21:07 Bekijk  

zo ziet mij aquarium eruit. ik ben bezig met er een soort u-vorm in te krijgen. de plantjes moeten nog groeien links acherin en ik moet de cabomba rechts weer snoeien haha. zet nooit lange planten voorin, daar krijg je juist geen diepte door. de bedoeling van de u-vorm is dat je links en rechts achter lange planten zet en in het midden kleinblijvende planten. voor de lange planten kun je dan ook kleinblijvende planten plaatsen en dan op de voorgrond grondplantjes, snapje?

bij de u vorm lijkt me symmetrie juist een must, anders is het geen u-vorm meer;) persoonlijk vind ik symmetrie mooier, maar hee dat ben ik:D

zolang je een terrasje stabiel maakt en niet te hoog is het goed! het is natuurlijk niet handig dat als je bezig ben met er plantjes in te zetten dat het instort. of dat vissen bedolven raken...

veelvoorkomende planten met fijnbladerige bladeren zijn cabomba soorten. ik heb zelf nog twee soorten plantjes links in mijn aquarium staan. achterin staat de rotala rotundifolia. dde bladvorm is zodanig anders dat ik het ook wel een ''fijn blad'' vind hebben.

pikzwart mag je natuurlijk in je aquarium hebben, maar ik denk dat donker bruin natuurlijker staat. dat is mijn smaak haha daar hoef je je niks van aan te trekken!

graag gedaan;)
Groetjes Anne
p.s. noem me maar Anne i.p.v. Flanne:D

flanne wijzigde dit bericht op 01-03-2010 21:09
RichhGeplaatst op Monday 01 March 2010 22:38 Bekijk  

Mooie bak!

Alleen ik zie geen terras...
Bruin is natuurlijker, maar zwart vind ik mooier.
Ik zal hier later een besluit over nemen.

Nu weet ik niet meer hoe ik het aan moet pakken met de planten.
De U-Vorm is duidelijk, maar:

Wat zijn goede kleinblijvende planten voor de voorgrond?
Middelmatige planten en grote planten?
Ik probeer al een tijdje goede planten uit te zoeken, maar hier op de database van punkyfish vind ik het onhandig. De 2e website is al wat beter, maar daar kun je niet goed zien of het een grond, middel of hoogte plant is.

Dit is het stukje over dat symmetrie:
''Maak geen symmetrische opbouw dus ook niet twee groepen met de zelfde bladvorm links en rechts in het aquarium''
Ik vind ook dat het mooier is in de U-Vorm.
Ik zal beide een keer uitproberen.
flanneGeplaatst op Tuesday 02 March 2010 00:00 Bekijk  

dankje:D

ow dat bedoelde je met symmetrie! met planten bedoelde je. ik dacht met hoogtesXD nee met de planten zou ik geen symmetrie maken, zie jij wel een in de natuur: appelboom, eik, wilg, eik, appelboom zo naast elkaar staan?

ik heb idd geen terrasje. ik wil nog ergens een groot stuk donker hout vandaan halen om erin te zetten. ik vond het dan te druk worden. de diepte krijg ik er ook in door oplopende planten. allemaal gezichtbedrog.

ik heb de planten van die link even verdeeld wat me op het eerste gezicht zo lijkt. sommige planten, vooral de rode, hebben veel licht en co2 nodig. zonder dit worden ze groen. dit zijn veelvoorkomende planten:
hoogte: Vallisneria, bacopa, cabomba, Echinodoruss, Elodea, Ludwigia, Lysimachia, Rotala
midden: Cryptocoryne, Anubia
laag: Riccia, Cryptocoryne, Anubia

bij een goede vissenspeciaalzaak staat er bij of het midden, voor of achtergrondplanten zijn. je kan je het beste orienteren hoe de plant eruit moet zien dan een specifieke plantensoort uit te kiezen. bijv: hoog-grote bladeren-groen, midden-kleine bladeren-rood.... meestal heeft de winkel niet de specifieke plantensoort die je wilt.

Groetjes Anne
dit is een aquarium van iemand anders. het is een goed voorbeeld van een driehoek.

flanne wijzigde dit bericht op 02-03-2010 00:02
RichhGeplaatst op Tuesday 02 March 2010 17:59 Bekijk  

Ik zal een keertje kijken wat voor planten mijn winkel aanbiedt.
Ik vind de u-vorm mooier dan de driehoek, maar eigenlijk is het een kwestie van uitproberen en dan tot iets moois komen, nietwaar?
flanneGeplaatst op Wednesday 03 March 2010 00:37 Bekijk  

jep, voorlopig is het alles uitproberen. ik heb nu guppy's omdat ie sterk zijn en tegen verschillende graden en waterwaardes kunnen. maar over een tijd wil ik een koppeltje ramirezi denk ik... en wil ik van mn bak een biotoop maken. ik zou graag een 1 m bak willen voor kersenbuiken, maar dat kan niet...

Groetjes Anne
flanneGeplaatst op Monday 08 March 2010 17:16 Bekijk  

en is het al gelukt met de inrichting?
hoe gaat het met die gup?

Groetjes Anne
RichhGeplaatst op Monday 08 March 2010 17:25 Bekijk  

De inrichting..ben nog niet begonnen.
Ik wil eerst nog een paar midden en voor planten kopen.
Ik denk dat ik geen gebruik zal maken van een terras, deze is in het midden het mooist, maar dingen in het midden plaatsen ''mag niet'', omdat je dan de diepte tegenwerkt.

De gup heeft het wittige nog steeds, maar verder leeft ze nog en der staart groeit weer aan. Ik denk dus dat het niets kwaadaardigs is.

Heb jij nog iets veranderd in je bak?
flanneGeplaatst op Wednesday 10 March 2010 00:03 Bekijk  

tja een terrasje kan wel in het midden maar als je een mooie achterwand hebt zie je m niet... als haar staart aangroeid is het een goed teken!

ik heb niks veranderd in mn bak. op een gegeven moment heb ik de plantjes gevonden die het prima in mn bak doen. ze slaan nu allemaal goed aan. hier een fotootje:

Groetjes Anne
RichhGeplaatst op Sunday 21 March 2010 22:00 Bekijk  

Ik dacht dat het beter ging met de gup, maar helaas.
Ze is overleden; ze had gele/witte stippen op/in haar hoofd...weet iemand wat dit is? Ook hing er een witte sliert aan haar (waarschijnlijk uitwerpsel dat er niet volledig uit was gegaan). Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
RichhGeplaatst op Thursday 25 March 2010 15:47 Bekijk  

Zie post hierboven...

Pagina's : 

Credits