dankje:D
ow dat bedoelde je met symmetrie! met planten bedoelde je. ik dacht met hoogtesXD nee met de planten zou ik geen symmetrie maken, zie jij wel een in de natuur: appelboom, eik, wilg, eik, appelboom zo naast elkaar staan?
ik heb idd geen terrasje. ik wil nog ergens een groot stuk donker hout vandaan halen om erin te zetten. ik vond het dan te druk worden. de diepte krijg ik er ook in door oplopende planten. allemaal gezichtbedrog.
ik heb de planten van die link even verdeeld wat me op het eerste gezicht zo lijkt. sommige planten, vooral de rode, hebben veel licht en co2 nodig. zonder dit worden ze groen. dit zijn veelvoorkomende planten:
hoogte: Vallisneria, bacopa, cabomba, Echinodoruss, Elodea, Ludwigia, Lysimachia, Rotala
midden: Cryptocoryne, Anubia
laag: Riccia, Cryptocoryne, Anubia
bij een goede vissenspeciaalzaak staat er bij of het midden, voor of achtergrondplanten zijn. je kan je het beste orienteren hoe de plant eruit moet zien dan een specifieke plantensoort uit te kiezen. bijv: hoog-grote bladeren-groen, midden-kleine bladeren-rood.... meestal heeft de winkel niet de specifieke plantensoort die je wilt.
Groetjes Anne

dit is een aquarium van iemand anders. het is een goed voorbeeld van een driehoek.
flanne wijzigde dit bericht op 02-03-2010 00:02