Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

fzwegersGeplaatst op Tuesday 09 March 2010 17:24 Bekijk  

Rio 400, 2 x Nano 30

Echt een luxe onderkomen voor je cpo'tjes, heb ze ook en blijven leuk om naar te kijken.
Mossels heb ik slechte ervaringen mee, hou hem/haar in de gaten want als hij/zij overlijd dan is het een chemische rottingsBOM.
Ik had er twee uit Sulawesi inzitten samen met Harlekijntjes uit Sulawesi ...... mossel dood.......kapitaal aan garnalen ook gehemeld.
EN STINKEN !!!!!
cherilloGeplaatst op Tuesday 09 March 2010 17:45 Bekijk  

Actie is reactie

@fzwegers......zagen de mossels die jij had toevallig op die van mij??
fzwegersGeplaatst op Tuesday 09 March 2010 23:57 Bekijk  

Rio 400, 2 x Nano 30

Die van mij waren ook bruin "gestreept" maar dat wilt natuurlijk niet veel zeggen of dat dezelfde waren.
Als mossels leven zijn het idd geweldige natuurlijke filters. ( wat ze in de natuur ook doen ).
Maar als ze te komen overlijden ..................................
Ik heb er een kostbare ervaring aan over gehouden, voor mij alleen nog maar de variantjes uit een pannetje mét knoflooksaus.
fzwegersGeplaatst op Tuesday 09 March 2010 23:59 Bekijk  

Rio 400, 2 x Nano 30

p.s. je CPO is echt héél mooi op kleur .....
DebiruGeplaatst op Wednesday 10 March 2010 00:09 Bekijk  

ZA fan

Hele mooie bak, ziet er erg rustgevend uit! Die cpo is ook echt prachtig ;)

Die mossen doet wat hij zelf wilt, met die tong van hem (dat slijmding dat hij uit steekt) kan hij zichzelf verplaatsen, dus hoe hij ligt zou geen probleem moeten zijn.
fzwegersGeplaatst op Wednesday 10 March 2010 12:26 Bekijk  

Rio 400, 2 x Nano 30

En als je hem kwijt bent heeft hij zich ingegraven ( vond die van mij althans wel leuk )
cherilloGeplaatst op Wednesday 10 March 2010 16:12 Bekijk  

Actie is reactie

2 foto'tjes van de mossel.....kwijt raken zal zo snel niet gebeuren,hij is zo'n 10cm.Verplaatsen doet hij ook niet.Ligt zeker lekker hoe hij ligt.

en dan nog 2 foto's tijdens voedertijd "de strijd om de bodemtablet"

Tijdens de strijd raakt nooit een visje of kreeftje gewond....het lijkt op een voetbal-wedstrijd.De bodemtablet gaat de hele bak door,en alles gaat er achter aan.Vind het zelf altijd prachtig om te zien.

cherillo wijzigde dit bericht op 10-03-2010 16:13
cherilloGeplaatst op Thursday 11 March 2010 19:51 Bekijk  

Actie is reactie

Was even schrikken toen ik vanmiddag in mijn bak overblijfselen van een kreeftje zag.Was niet als de vorige keer een wit doorzichtig omhulsel,maar gewoon oranje/rood.Er wordt
een kreeftje smakelijk opgepeuzeld door zijn soortgenoten was mijn 1ste gedachte....kon ook maar 6 kreeftjes vinden.
Maar nu gelukkig....ze zijn er alle 7 nog!!!!

re3elGeplaatst op Thursday 11 March 2010 19:58 Bekijk  

eigenwijs en lelijk

u heeft een zeer mooi aquarium :)

vraagje: hoe kom je aan die stenen?? die wil ik ook!
hiphopboyGeplaatst op Thursday 11 March 2010 19:59 Bekijk  

mooie fotos
cherilloGeplaatst op Thursday 11 March 2010 21:04 Bekijk  

Actie is reactie

Dank julie voor de complimenten>
@re3bel.....u=gewoon jij hoor!
en die stenen heb ik bij de action vandaan(decoratie stenen)voor 0.98eurocent.Heb ze wel goed uitgekookt,was bang dat ze af zouden geven,maar dat was niet het geval.Droog lijken ze zwart,maar in het water zijn ze dus zoals op de foto.
re3elGeplaatst op Thursday 11 March 2010 21:13 Bekijk  

eigenwijs en lelijk

op naar action dus :D thanks!
LiftbacklucaGeplaatst op Friday 12 March 2010 13:25 Bekijk  

Rio 240+Rio 180

Mooi bakkie hoor! Handig dat idee van die kokosnoot!
ZwaasGeplaatst op Friday 12 March 2010 13:36 Bekijk  

Een woord: wauw... dit is toch wel een van de mooiste bakken die ik hier op het forum ben tegengekomen... Als je nog wat tips hebt voor mijn bak (zie mijn fotoboek) hoor ik het graag. Echt ontzettend mooi!!!
cherilloGeplaatst op Friday 12 March 2010 14:50 Bekijk  

Actie is reactie

Ehhh....Zwaas,
Wat een groots compliment zeg...bedankt!Wordt er verlegen van.
Maar ben pas een beginneling hoor....ik zie hier zoveel prachtige bakken,met zoveel kennis van zaken.Ik kan niet wachten tot ik een grotere bak heb,en mijn ideeen los kan laten.
Ik vind de inrichting van een bak heel persoonlijk,smaken verschillen.Dat maakt denk ik ook elke bak weer speciaal(of je het nou mooi vind of niet....moet natuurlijk wel verzorgd zijn,maar dat zie je gauw genoeg)
Nogmaals dank voor je compliment...
cherilloGeplaatst op Sunday 14 March 2010 20:01 Bekijk  

Actie is reactie

Helaas is de foto niet heel scherp.Maar vond het zo'n maf gezicht.
Een cpo hangend op zijn kop aan een drijfplantje....etend van het vissenvoer.
Je moet maar trek hebben.......
guppy-gekGeplaatst op Sunday 14 March 2010 20:05 Bekijk  

lompeboer-iwagumi

:P gebeurt hier regelmatig, maarja, dat heb je al snel met 200 garnalen in een bak :P de helft hangt onderaan de drijfplantjes
cherilloGeplaatst op Sunday 14 March 2010 20:12 Bekijk  

Actie is reactie

Grappig toch!!!
Zit er ook aan te denken garnaaltjes te nemen.....ben opzoek naar een geschikt onderkomen voor ze.En ik ga me natuurlijk verdiepen in het fenomeen garnaal.Wil het bij 1 soort houden,en als het kan dan ook een koppel cpo's erin.
cherilloGeplaatst op Monday 15 March 2010 19:08 Bekijk  

Actie is reactie

Yhhiihaaaaaaa!!!
Ben zo blij..ik heb een gloednieuw aquarium 60x30x30.Manlief is overstag.....leve m'n vriendin die je man helemaal gek maakt in de aquariumwinkel.Uiteindelijk liep ik trots de zaak uit met weer een nieuwe uitdaging cq liefde.
Dus binnenkort kan ik weer aan de slag.Kan wel een gat in de lucht springen.....so HAPPY!!!!!

cherillo wijzigde dit bericht op 18-03-2010 11:20
cherilloGeplaatst op Friday 19 March 2010 17:24 Bekijk  

Actie is reactie

@ foto'tjes van parende cpo's.....binnenkort eitjes en kleintjes hoop ik.Wel een hoop heisa in de bak met een parend cpo stel,ze gaan de hele bak door hahaha!!!

jesse96Geplaatst op Friday 19 March 2010 17:37 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

oto's VS cpo'tjes })
op die laatste foto's lijken de cpo'tjes net doorzichtig, oranje
cherilloGeplaatst op Friday 19 March 2010 17:47 Bekijk  

Actie is reactie

Moest heel snel foto's maken.....dus ja de kwaliteit laat te wensen over.Die beestjes blijven niet echt poseren hahaha!!Maar ze zijn dus echt wel donker van kleur hoor.
jesse96Geplaatst op Friday 19 March 2010 22:26 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

ow oke, dacht al
smiroGeplaatst op Friday 19 March 2010 23:36 Bekijk  

schitterende bak en ook leuk te zien wat je iedere avond op het menu hebt staan;)
cherilloGeplaatst op Saturday 20 March 2010 07:31 Bekijk  

Actie is reactie

@ smiro.....dank je voor het compliment.
Maar wil ik ooit een toastje kreeft willen uit eigen kweek....ehhh een stuk of 500 heb ik wel nodig denk ik hahaha!!

Pagina's : 

Credits