Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

caromelisGeplaatst op Saturday 06 February 2010 17:03 Bekijk  

ZAen L in 1m80

Oh maar zo te horen schiet je al lekker op? En kunstof zei ik natuurlijk ook al, en voor welke kleur ben je dan gegaan?
zwart?
SapphireGeplaatst op Saturday 06 February 2010 17:37 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Nope :) Wit.
Zwart was er niet, en ik dacht, een mooie witte rand op het deksel breekt het geheel misschien een beetje.

De eerste 2 lamphouders zitten op hun plaats. De andere 10 liggen klaar, maar ik doe ze 1 voor 1, ook omdat ik nog maar een lamp heb om de maat te bepalen. Helaas komen ze niet achter elkaar, maar de uit eindes komen naast elkaar. Als alle 12 de houders op zijn plek zitten gaat ik het deksel schilderen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[==G==1===]
          [==G==1===]

[==G==2===]
          [==G==2===]

[==G==3===]
          [==G==3===]

G = Groep.
Hoop dat dit voor het licht niet heel veel uit maakt :) denk het zelf niet.

Straks de laatste laag epoxy over de achterwand, ziet er lekker donker uit nu, paar plekken ontdekt waar nog maar een laagje zit, dus daar de 2e op en dan kan die der ook in binnen 2 dagen :)

Gaat inderdaad lekker. Misschien vanavond of morgen nog wat foto's, van de lampen houders.
yexiaGeplaatst op Saturday 06 February 2010 18:58 Bekijk  

Hej,
bij jou de dag ook alweer voorbij gevlogen?
Gaat altijd harder als dat je verwacht. Ik kwam iig wel weer tijd te kort voor me eigen planning.

De modificatie op jou lampen is ff balen voor je? Maar ik neem aan dat je kap breed genoeg is dat 6 uiteindes naast elkaar ook gaan passen.

Ik ben benieuwd naar je kap en resultaat straks. Zeker omdat ik zelf ook nog aan een kap moet geloven. Als het MDF bij jou goed blijft ga ik het daar ook van doen ;)

Al een idee welk soort voedingsbodem je gaat doen? zand of grind-achtig? Zit er eigenlijk nog veel verschil in?

Laterz
marco
SapphireGeplaatst op Saturday 06 February 2010 19:06 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Ja, de dag ging veel te snel. En ik heb wel weer veel gedaan, maar niet genoeg heb ik het idee... Straks nog maar even verder...

Ik denk dat ik maandag nog een lamp haal, anders ben ik straks met uitharden van de lampen 6 dagen bezig (ik laat de lamp op zijn plaats zitten op het moment dat ik de doppen lijm.

Voedingsbodem ga ik er niet in doen, heb ik niet veel goede ervaring mee, daar het na een tijdje ook weer "uitgewerkt" was. Ik doe een zand bodem, met af en toe een korrel grind er tussen door, zal wel eens een foto maken, maandag of dinsdag verwacht ik dat de wand op zijn plek zit :) Dan kan ook het zand er in :)

De modificatie op de lampen, ja is balen. Maar goed de kap is 70 cm breed, daar gaat 12 cm vanaf door randen e.d. dus hou ongeveer 55 cm over. ( - x 5 cm voor de lampdoppen ) hou ik dus 40 over, dus ongeveer 15 cm tussen de lampen, alleen in het midden is het dus wat "drukker" maar gaat zeker passen. Denk niet dat je het ziet op het moment dat de lampen draaien.
SapphireGeplaatst op Monday 08 February 2010 18:18 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Weer wat uurtjes geklust vandaag. Vanaf 13:00 uur, lekker opgeschoten... Helaas niet aan mijn aquarium... Maar aan mijn auto. De start motor was stuk.. Aquarium ga ik morgen weer verder mee. Dan gaat de achterwand de bak in :)

Heb het nu te koud :X wat een klote weer.
yexiaGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 00:36 Bekijk  

hehe...koud en klote weer is buiten :P
je bak is binnen :P

maarja andere dingen moeten ook gebeuren.
Ik ben vandaag (maandag) nog wel even bezig geweest, ik heb de achterwand erinzitten :)

btw, die armaturen waar je tlbalken in hangen,(die kopstukken) waar heb jij die besteld? of waar kan je die krijgen? jij woont niet toevallig in regio rotterdam-denhaag-zoetermeer.. :P wnat dan kan ik langs dezelfde winkel :P

laterz
marco
SapphireGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 06:59 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

*moguh*

Nee ik woon in de regio Alkmaar. Maar ik heb geen complete armaturen gekocht :). Ik heb alleen waterdichte doppen gekocht, en 3 VSA's (Voor Schakel Apparaat).

Jij zou eventueel kunnen kijken voor een origineel deksel voor de bak die je hebt. Maar ik denk dat elke aquarium boer je wel kan helpen. Maar als je het helemaal zelf wil doen moet je even wat meer winkels af. Voor mijn 6 tl-balken was ik (indien ik alles nieuw kocht) ongeveer ¤600 tot ¤800 euro kwijt.. Dat vond ik te gortig. Nu ben ik rond de ¤200 euro kwijt.

VSA ligt op het plaatje in die grijze balk en die doppen daarnaast heb ik dus gekocht.
yexiaGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 17:16 Bekijk  

600-800 euro... Dat heb ik er ook echt niet voor over qua licht.
vind die 200 eigenlijk ook al best wat..

Hoe duur waren die doppen? en hoe duur de starter?
Laterz
Marco
SapphireGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 17:53 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

De doppen 5 euro het stuk...
X 12 = 60 euro.

De VSA waren 35 euro het stuk, dan nog wat kabels, stekkers e.d. (en dan nog de lampen)
caromelisGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 20:04 Bekijk  

ZAen L in 1m80

pfjuw, loopt aardig in de papieren dan zo...maar dan heb je ook wat :)
Ben nu echt benieuwd hoe de kap gaat worden uiteindelijk...
Succes verder
SapphireGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 20:51 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Aardig in de papieren.. ja.

Ik denk dat ik hier voor ongeveer 1500-2000 euro heb staan in het totaal.. (dan straks nog wat mooie discussen) maar goed... So be it... Dat is de hobby.

Ben ook benieuwd naar de kap... Wat gezeur met de auto, wil dat eerst fixxen, want anders kom ik niet op mijn werk :P
erwinenichelleGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 20:54 Bekijk  

Mooi project Sapphire :) Je strekt het lang uit, maar je moet je eige tempo aanhouden hé...

Loopt snel op qua kosten hé... Had dat met het project hier ook! Als je het goed wilt doen kost het gewoon dikke duiten!!

Voor plantjes en vis zou je in Schagen kunnen kijken. Daar zit een onwijs goeie viszaak. Ik ben daar in ieder geval dik tevreden over! Ze hebben goeie planten en bergen met goeie vis. Wij hebben daar ook alles vandaan! Ze hebben ook veel discus zitten, dus als je daar aan wil, dan is dat zeker de moeite waard om eens te gaan kijken!

Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden! Heb je al een beetje een planning wanneer het afgerond gaat worden? Suc-7 nog even!!
SapphireGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 21:00 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Jeps, Discus Mak in Schagen. Daar heb ik mijn verlichting dus vandaan.

Mooie bakken heeft hij staan, alleen zat er zaterdag geen discus meer in, terwijl die week ervoor nog genoeg zat. Had ook een hele gave rog, maar die was ook weg.

Tijd, ja het duurt helaas te lang eigenlijk.
Ik ga binnenkort nog lekker een weekje weg, of skiën of zon. Daarvoor moet de bak gestart zijn, maar dat is nog 1 maand :) Dat komt goed. Het is ook niet veel werk meer nu, maar ja af en toe zijn er andere dingen die voor moeten gaan (helaas).
yexiaGeplaatst op Wednesday 10 February 2010 00:19 Bekijk  

Hej Sapphire,
Danke voor het koste plaatje :)

Zon of skiën.. die keuze is hier makkelijk gemaakt, na al die verrotte kou?? Geef mij maar ZON, ZEE, STRAND en 25-35 graden in de PLUS. hehe als je zorgt dat je planten er in zitten voordat je op vakantie ben :P dan hoef je weer 1 week minder met een kwijlent gezicht naar je aquarium te kijken terwijl je weet dat je nog even niks mag doen :P

Dus toi toi toi met de deksel :) en succes weer verder, ik ben pitte. Bij mij ging het vanavond absoluut niet vanzelf.
Me bak lekt(e) :X

Check me topic maar voor de meerdere details :(
erwinenichelleGeplaatst op Wednesday 10 February 2010 00:27 Bekijk  

quote:

Sapphire schreef op 09 februari 2010 @ 21:00:
Jeps, Discus Mak in Schagen. Daar heb ik mijn verlichting dus vandaan.

Mooie bakken heeft hij staan, alleen zat er zaterdag geen discus meer in, terwijl die week ervoor nog genoeg zat. Had ook een hele gave rog, maar die was ook weg.

Hij heeft zeker mooie bakken staan. Als het goed is heeft hij afgelopen dinsdag weer een nieuwe vracht vis gekregen. Ik ga vrijdag ff heen, even wat vis ruilen :) En van die discussen, ik weet niet hoe hij het doet, maar het gaat bij hem als warme broodjes over de toonbank...!!

Suc-7 nog met de bak :)
SapphireGeplaatst op Wednesday 10 February 2010 09:58 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Ik hoorde inderdaad dat hij een mooi aantal L046 binnen zou krijgen, F2 geloof ik... Vanuit een Aziatisch land, waar ze in kweekvijvers worden gekweekt... Ook leuk... Maar ja, nog geen ruimte voor.

Ik moet maar even kijken hoe het loopt...

@Zon of Skiën, graag het laatste, omdat ik van de zomer wel weer de zon op zoek... Alleen bij slecht weer gaan we dus naar de zon :P
SapphireGeplaatst op Wednesday 10 February 2010 20:22 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

... Mijn auto heeft het zo goed als begeven... Wordt momenteel geld in andere zaken stoppen dus... ga de bak, technisch (heb alles in huis) dus afmaken... nu maar hopen dat ik tegen een leuke auto oploop (zou stom zijn eigenlijk je kan er beter omheen.)

Maar ja.. Auto is belangrijker dan de visjes...
caromelisGeplaatst op Monday 15 February 2010 22:42 Bekijk  

ZAen L in 1m80

Dat is balen dat je auto het begeven heeft, komt nooit uit he.
Sterkte en hoop dat je toch snel verder kan met je project
SapphireGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 11:33 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Ik wil heel graag verder aan mijn bank, maar niet eens tijd voor gekregen in 4 dagen vrij :(

Auto, ik hoop dat ik nog wat leuks tegen kom.. Maar heb ook een Volvo V40 op het oog :) dat is ook leuk...
caromelisGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 12:00 Bekijk  

ZAen L in 1m80

Ben benieuwd naar je nieuwe bolide :P
SapphireGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 12:06 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Moet nog blijken :) Komt wel goed.
HallenGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 12:25 Bekijk  
Technisch beheer

Plant fetishist

Volvo V40, leuke bak ja! Past ook zeker wel een aquarium of zooi stenen achterin :+
SapphireGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 13:13 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Ik ben niet van plan die bak veel te verplaatsen...
yexiaGeplaatst op Saturday 27 February 2010 10:45 Bekijk  

nog vorderingen/wijzigingen/uitbreidingen?
of nog steeds marktplaats aan het afstruinen voor auto :)?

Status... :P
SapphireGeplaatst op Saturday 27 February 2010 11:06 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Huizen jacht...

hahahahahaha

Pagina's : 

Credits