Goede avond allen...
Nou gelijk maar met de deur in huis vallen....
SHIT HAS HIT THE FAN.
Voorheen had ik me water altijd 5-10cm onder de zwarte rand. Maar nu ik met een deksel ga werken wilde ikhet tot de zwarte rand vol hebben...
Linker voor hoek lekt. Weer 10 cm water laten zakken, Alles goed droog gemaakt en Kitten maar. Nu even een dag a 2 dagen wachten en dan het waterpeil weer opvoeren.
Me neef heeft Trespa geregeld en daar ga ik de deksel uit zagen. Die precies in de bovenkant moet vallen.
@ Octe

je hebt gelijk

Me aquarium hangt over de lange zijde 5mm tot 1 cm naar buiten. Ik heb er voorheen nooit op gelet.Maar nu ik de eigenschap ken en er naar keek schrok ik me rot. Ik heb een Houten "tijdelijke" draagbalk gemaakt die moet zorgen dat ik niet morgen in een huis met binnenzwembad stap maar gewoon in een kamer met een aquarium.
Ik laat me vader deze week 2-3 beugels buigen van Aluminium of RVS die dan later over de deksel heen kunnen en de ramen steun geven die ze nodig hebben. Wellicht zal het qua zichtwerk wat minder zijn, maar wat moet dat moet.
Nu dan toch maar even het "leuke" nieuws: ik heb me oude pomp vervangen. De aqua pro 1 is tot 200 liter. Ik heb nu de aqua pro 2SP gehaald (200-500l). Eentje met pomp. Dan hoef ik teminste niet zelf meer aan die slangen te lebberen.
Ik had me in en uitvoerslangen ook al opgehangen, maar vond de "douche"pijpjes te veel herrie maken, Ik wil toch ook rustig kunnen zitten in dat kamertje, dus die heb ik eruit gehaald en puur alleen nog het eindkapje gelaten.
Me voedingsbodem (@octe: of het nu nodig is of niet, laten we even in het midden, het) ligt er in.
Nu wachten tot me water weer doorzichtig is en dan kan me "siersteentjes/bodembedeking" eroverheen.
Hier dan nog maar even een fotospam van hoe het er nu aan toe is:
Voor het vullen:
me nieuwe pomp:
half vol:
De geschrapte opstelling met de "douche"pijpjes:
Versteviging gemaakt:
VOL, Links voor in beeld heeft een lekkende bovenkant

:
Me Eerste visjes zitten erin, het soort PLA(n)K-ton:
En zo is het achtergelaten na vanavond:

+
@ octe: Bedankt voor de tips

Wellicht had ik er anders te laat achter gekomen met die ruit.
over het nodig zijn van een voedingsbodem... ach het ligt er nu toch al in.
En de visjes die bij elkaar kunnen... Dat zien we dan wel weer, eerst het aquarium maar eens goed aan de praat krijgen. Ik zit momenteel al even te veel met de handen in het haar. Hopen dat de Kit houd. Dan kunnen we donderdag weer verder.
yexia wijzigde dit bericht op 10-02-2010 00:22