Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

yexiaGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 00:27 Bekijk  

quote:

Uhm..Nu :P
Ik woon er nog niet... dus ik kan niet bezig zijn en uploaden tegelijk.

Hier de foto's (met 2 dichten deuren).

Zie hier het geheim van het niet sluitende deurtje datnu wel sluit.

Achterwand geplaatst:

Luchtslang in het aquarium achter de platen verstopt:

creatief en lui zijn met het aandrukken:

Wand + voedingsbodem:

Kastje:

Zo ziet de kamer eruit als je aan het werk bent:

Eindresultaat voor vanavond:

Nu even wachten tot de kit hard is van de achterwanden.
Dan kan het water erin en het water op temperatuur komen.
En kan ik me gaan bezig houden met de kap.

Voor nu weltruste en aan iedereen weer werkse morgen.

yexia wijzigde dit bericht op 09-02-2010 00:31
jesse96Geplaatst op Tuesday 09 February 2010 15:01 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

mooi yexia! je kast is echt prachig geworden.
de achterand ziet er ook super uit, complimenten!
hiphopboyGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 15:08 Bekijk  

seer mooie meubel geworden
veertjedemuis1Geplaatst op Tuesday 09 February 2010 18:54 Bekijk  

Mooi! ziet er veelbelovend uit!!
OcelotusGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 19:58 Bekijk  

quote:

yexia schreef op 08 februari 2010 @ 19:10:
@ Larska+Oce:
excuses verkeerd neergezet. Ik neem zand/voedingsbodem en Bodembedekkend grind. Gewoon Blauw en zwarte metalic steentjes. (steentjes formuleerde ik als Grind)
Bedoel je nu zand of voedingsbodem? Dat zijn nl. 2 verschillende dingen. Of ik zit gewoon ergens overheen gelezen... Toch betwijfel ik of het een goede keuze is om een laag grind op een zand(?)laag te leggen. Ik denk dat er dan een hele laag rottende materiaal op het zand komt te liggen. Misschien dat een kenner hier wat over kan melden? Een voedingsbodem is zowieso overbodig, tenzij je hele specifieke planten wil hebben die dit nodig hebben. De meeste aquariumplanten kunnen prima zonder hoor, met een zandbodem is zo nu en dan een stukje klei ernaast meer dan zat. Bij een voedingsbodem moet je altijd rekening houden met gravende vissen; dat wil je echt niet meemaken.
@ veertjedemuis: ik heb me aquarium al 5 jaar met koudwater gehad en nooit een lat aan de bovenkant gehad. Ik zie het overal. Denk dat ik er maar even rekening mee moet houden als ik me kap maak dat ik die strak over de rand laat vallen van de bak. Dan werkt de kap wel als verstevigings lat. Ik heb eigenlijk een extern filter ;) Ik moet de gaten nog maken. Het was eigenlijk meer de vraag Waar ze zouden komen. Door de achterkant van het kastje of door de bovenkant, Maar dan moest eerst me aquarium op me kast :7
Vergis je niet in de druk van het water, een paar extra treksrtipje kost bijna niets en kan een heleboel ellende besparen.
@ Gismo. De ikea deurtjes zitten lekker strak tegen het hout. zodat je geen naden hebt. Ik had helaas alleen nog maar 1 kastdeur magneet. Dus die zit aan de rechter zoals je ziet. Ik ga zo even langs de gamma om ook een magneetje voor link ste halen.

Verder ben ik vandaag langs de Driesprong (plaatstelijke tuincentra) geweest. En weer een rip uit me lijf :)

Verwarmings element, luchtpomp, achterwand, voedingsbodem, grondbedekking (steentjes), ik kwam zowaar ook een mooi stuk stronk/hout tegen wat in de smaak viel, dus ook gelijk gekocht. En dan nog een stukje "koraalsteen"beeldje.
Ik hoop niet dat dit 'koraalsteen beeldje veel kalk in het water brengt, dat kan gevolgen hebben voor de gezondheid van je vissen.

Echt klote betreffend de achterwand. 39,- p.st van 60x55 heb ik een bak van 131.. doe de rekensom .. 2x60=120. voor 11 cm moet je weer een nieuwe plaat a 40,- kopen. Als je het over zonde geld hebt. Juwel had ook wel halve platen mogen produceren. Damn wat baal ik er wel van.

maargoed.
ik ga maar weer eens richting me huisje. Moet het zand en bodem erin leggen. vullen met water en dan het verwarmings element erin hangen. Dan kan het water rustig op tempratuur komen. voordat ik er planten in doe.

btw, ik heb wel een ontzettend gave draak van een vis / algeneter gezien: Ancitrus Dolichopterus

zo-een komt er bij mij dus ook echt in. Wellicht 2.
Verder vond ik hoogvin tandkarpers ook mooi.
uiteraard een schol Kardinaal tetra's.
een schol 5-streepbarbeel's
en dan ook een paar spats, welk weet ik nog niet goud/cosby/blauw. nog even kiezen.
Ik weet niet zeker of dit bij elkaar kan qua waterwaarden en temperatuur.

dat zijn toch wel even een aantal vissen die bij mij in de smaak zijn gevallen.

Allen tot kijk. En ik post nog wel even een foto'tje van het aquarium aan het einde van de avond
yexiaGeplaatst op Wednesday 10 February 2010 00:13 Bekijk  

Goede avond allen...

Nou gelijk maar met de deur in huis vallen....

SHIT HAS HIT THE FAN.
Voorheen had ik me water altijd 5-10cm onder de zwarte rand. Maar nu ik met een deksel ga werken wilde ikhet tot de zwarte rand vol hebben...
Linker voor hoek lekt. Weer 10 cm water laten zakken, Alles goed droog gemaakt en Kitten maar. Nu even een dag a 2 dagen wachten en dan het waterpeil weer opvoeren.

Me neef heeft Trespa geregeld en daar ga ik de deksel uit zagen. Die precies in de bovenkant moet vallen.

@ Octe :X je hebt gelijk :X| Me aquarium hangt over de lange zijde 5mm tot 1 cm naar buiten. Ik heb er voorheen nooit op gelet.Maar nu ik de eigenschap ken en er naar keek schrok ik me rot. Ik heb een Houten "tijdelijke" draagbalk gemaakt die moet zorgen dat ik niet morgen in een huis met binnenzwembad stap maar gewoon in een kamer met een aquarium.

Ik laat me vader deze week 2-3 beugels buigen van Aluminium of RVS die dan later over de deksel heen kunnen en de ramen steun geven die ze nodig hebben. Wellicht zal het qua zichtwerk wat minder zijn, maar wat moet dat moet.

Nu dan toch maar even het "leuke" nieuws: ik heb me oude pomp vervangen. De aqua pro 1 is tot 200 liter. Ik heb nu de aqua pro 2SP gehaald (200-500l). Eentje met pomp. Dan hoef ik teminste niet zelf meer aan die slangen te lebberen.

Ik had me in en uitvoerslangen ook al opgehangen, maar vond de "douche"pijpjes te veel herrie maken, Ik wil toch ook rustig kunnen zitten in dat kamertje, dus die heb ik eruit gehaald en puur alleen nog het eindkapje gelaten.

Me voedingsbodem (@octe: of het nu nodig is of niet, laten we even in het midden, het) ligt er in.
Nu wachten tot me water weer doorzichtig is en dan kan me "siersteentjes/bodembedeking" eroverheen.

Hier dan nog maar even een fotospam van hoe het er nu aan toe is:

Voor het vullen:

me nieuwe pomp:

half vol:

De geschrapte opstelling met de "douche"pijpjes:

Versteviging gemaakt:

VOL, Links voor in beeld heeft een lekkende bovenkant :X| :X| :X| :'( :'( :

Me Eerste visjes zitten erin, het soort PLA(n)K-ton:

En zo is het achtergelaten na vanavond:

+

@ octe: Bedankt voor de tips d:)b Wellicht had ik er anders te laat achter gekomen met die ruit.
over het nodig zijn van een voedingsbodem... ach het ligt er nu toch al in.
En de visjes die bij elkaar kunnen... Dat zien we dan wel weer, eerst het aquarium maar eens goed aan de praat krijgen. Ik zit momenteel al even te veel met de handen in het haar. Hopen dat de Kit houd. Dan kunnen we donderdag weer verder.

yexia wijzigde dit bericht op 10-02-2010 00:22
SapphireGeplaatst op Wednesday 10 February 2010 06:39 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

Dat is minder, ik hoop dat de kit genoeg kan uitharden op deze manier... En hoop voor je dat het genoeg is...

Voor de rest ziet ie er mooi uit :)
veertjedemuis1Geplaatst op Wednesday 10 February 2010 20:03 Bekijk  

Die verstevigingslatjes hoef je niks van te zien, die ziten origineel onder de binnenkant van die bovenrand geklemd. Bij onze bak lekte ie ook langs de bovenrand. Kit heeft bij ons de truc gedaan.
In "ons" topic kan je op de foto waar al die clutches op te zien zijn ook dat latje zien zitten.
Dus die shit die de fan hitte... Ik denk dat je mazzel hebt gehad!
jesse96Geplaatst op Wednesday 10 February 2010 20:18 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

vervelend zeg, hoop dat het allemaal goed komt.
yexiaGeplaatst op Thursday 11 February 2010 01:20 Bekijk  

quote:

veertjedemuis1 schreef op 10 februari 2010 @ 20:03:
Die verstevigingslatjes hoef je niks van te zien, die ziten origineel onder de binnenkant van die bovenrand geklemd. Bij onze bak lekte ie ook langs de bovenrand. Kit heeft bij ons de truc gedaan.
In "ons" topic kan je op de foto waar al die clutches op te zien zijn ook dat latje zien zitten.
Dus die shit die de fan hitte... Ik denk dat je mazzel hebt gehad!

ik heb even gekeken op je foto's...

maar die lat en verstevigings balken van jou die heb ik niet bij mijn aquarium.
Maar maakt niet uit, Er zijn al beugels in de maak.
Ik heb ook Aquarium kit gekocht om er zeker van te zijn dat de latjes het gaan houden.

Vandaag niet veel gedaan. morgen weer een dag

tijd voor me bedje (1:20)
yexiaGeplaatst op Saturday 13 February 2010 23:47 Bekijk  

Een Goeide avond Allen,

Hier weer een update-tje,

Ik heb "mooiere" tijdelijke beugels laten maken die me bak bij elkaar houd dan de houden oplossing. Ik heb nu 4 C-profiel-beugels me bak overkappen met een binnenmaat van 41cm.
Daarnaast heb ik 2 RVS kokers van 20x20 laten maken. Deze ga ik later tegen mijn ruit aankitten. Aquariumkit is al gehaald. Nu alleen nog even de tijd zien te vinden. Ik ben dit weekend namelijk ook me huisje gaan betreden, en ga me zo opmaken voor de 2e nacht in me nieuwe huis.

Tussen de aanschaf van alle benodigdheden van me huisje ben ik ook nog met me aquarium bezig geweest.
Ik heb 2 lampen gekocht van 90cm. 1 blauw/rose lamp en een tropische lamp voor de planten.
Ook heb ik nog een aantal planten gehaald.

Me plaat voor de deksel is er nog niet. En dus heb ik een tijdelijke oplossing ervoor verzonnen om me lampen boven me bak aan te kunnen houden. Ik had niet het geduld om nog 1-2 weken te moeten wachten tot de bak klaar is, en dan pas de planten te kunnen kopen.

Bij deze de resultaten tot zover.

Nog een klein vraagje achteraf;

Wat is de beste water temperatuur voor vissen? ik dacht zelf 22-24 graden, maar de verkoper van de planten zei dat voor de vissen daarzo de temp 27-28 graden geächt word.

Jullie temperaturen zijn??

yexia wijzigde dit bericht op 13-02-2010 23:51 (20%)
ThommGeplaatst op Sunday 14 February 2010 00:05 Bekijk  

Mijn Liefe Snorrie

hier 27 - 28 maar ik heb een ZA startende bak ;)
robdegeksteGeplaatst op Sunday 14 February 2010 00:33 Bekijk  

Alles is mooi alleen dat blauwe, WTF ? Is dat natuurlijk ? Vind het echt zo lelijk en vooral zonde omdat de rest zo mooi is.
Hout is echt mooi, terras is mooi, kast is mooi :)
jesse96Geplaatst op Sunday 14 February 2010 10:52 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

mooi begin yexia! leuk trasje.
ben niet zo'n fan van het blauwe maar als jij het maar mooi vind, daar gaat het om.
yexiaGeplaatst op Sunday 14 February 2010 18:01 Bekijk  

hehe... het blauwe ben ik nog aan het corrigeren dat het alleen boven het terras zit en onder alles zwart.
:) En zoals je zelf al zei ;) zolang ik het maar mooi vind :)
Zelf vind ik het ook erg leuk dat de luchtbelletjes onder het hout omhoog komen, en daardoor zich over de volledige lengte van het hout meegenomen worden, ik heb niet 1 plek waar lucht omhoog gaat, maar over een lengte van 40 cm :)

Later nog eens nieuwe foto's, wanneer ik wat meer plantjes aangeschaft heb.

yexia wijzigde dit bericht op 14-02-2010 18:02
nathalie47Geplaatst op Sunday 14 February 2010 19:19 Bekijk  

dacht eerst dat je reclame aan het maken was voor ikea!!!
maar goed mooi gemaakt hoor die kast met het aquarium erop
denk wel dat je spijt gaat krijgen van de blauwe steentjes niet omdat ze niet mooi zijn maar uit ervaring dat ze niet op hun plek blijven liggen
misschien heb je minder wilde vissen er later in

maar al met al mooie bak met een mooie kast
en wat een mooi behang/poster relaxte sfeer als je daar niet tot rust kan komen weet ik het niet meer

o ja die plankton visjes wat eten die ;)
yexiaGeplaatst op Monday 15 February 2010 21:38 Bekijk  

Hoi allen,

Hier weer een update over het aquarium, Denk dat het voorlopig een van de laatste updates zal zijn aangezien het nu wachten op de lichtkap word. Die moet ik nogsteeds (af)maken, maar ik heb nog geen trespa-hout binnen.

Ik heb wat meer plantjes aangeschaft omdat ik me aquarium toch nog wel wat leeg vond.
Verder kon ik het toch echt niet laten, ondanks dat het aquarium 2-3 weken moet rusten, om er op ze minst een paar visjes in te doen. Dus heb ik 1 klein scholletje van 10 Kardinaaltjes gekocht. Het moet wel heel raar lopen als me planten daar last van gaan hebben.

Voor de Anti-blauwe-steentjes mensen ;) Op de voorgrond heb ik al het blauw kunnen onderdrukken, koste me wel een half uur a 45 min, maar dan is het toch allemaal netjes en opgeruimd. Precies hoe ik mijn aquarium wilde hebben en hoe ik het in gedachte had.
Mocht je het nog niks vinden ;) Dan is het gewoon kweste: "over smaak valt niet te twisten"

guppy-gekGeplaatst op Monday 15 February 2010 21:45 Bekijk  

lompeboer-iwagumi

het is niet schadelijk voor de planten, dat je er vissen indoet, maar het kan dodelijk zijn voor de vissen...

en dat luchtpompje, dat is dan weer wel schadelijk voor planten :P verdrijft co2
jesse96Geplaatst op Tuesday 16 February 2010 09:07 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

je bak ziet er nu wel super mooi uit yexia, nu alles nog lekker laten groeien. hoelang staat je bak nu, meestal komtna een week of 2 de nitrietpiek en dat is niet zo mooi als je vissen erin hebt zitten.
yexiaGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 12:18 Bekijk  

quote:

jesse96 schreef op 16 februari 2010 @ 09:07:
je bak ziet er nu wel super mooi uit yexia, nu alles nog lekker laten groeien. hoelang staat je bak nu, meestal komtna een week of 2 de nitrietpiek en dat is niet zo mooi als je vissen erin hebt zitten.

Me bak staat er sinds vrijdag goed bij.... Dus ik heb nog wel even te gaan...

Die Nitrietpiek? wat houdt dat precies in?? moet ik er dan nog een vloeistofje ingooien om dat tegen te gaan?? over het algemeen zal ik er niet om treuren als er wat gebeurd met die 8 kardinalen. Natuurlijk niet-te-min zielig en zonde van de visjes. Maar die vissen zijn er momenteel om mijn Lust naar meer vissen te stillen. Kijken naar een lege bak met plantjes is zo frustrerend en smachtend naar vissen :P

Later komen er ook nog welm eer kardinalen bij. 10 visjes op 1.31meter is ook wel erg klein :P als alice in Wonderland.
SapphireGeplaatst op Thursday 25 February 2010 19:24 Bekijk  
Technisch beheer

><{{{*>

... status :X
neontetra11Geplaatst op Thursday 25 February 2010 19:37 Bekijk  

fotoboek zelf meubel

zielig voor jouw hoor als je 2 weken geen vissen ziet?? ik zou denken wacht gewoon even straks gaan ze dood en dat vindt jij niet erg.
nathalie47Geplaatst op Thursday 25 February 2010 19:55 Bekijk  

oeps denk dat je nu op het verkeerde forum zit
niet erg als ze dood gaan ....
dierenbeul als ze dood gaan is het jouw schuld ;)
waarom niet gewoon wachten
bosje4Geplaatst op Thursday 25 February 2010 19:57 Bekijk  

wat is de hobby toch mooi

Je moet je bak gewoon de tijd geven en niets overhaasten, je kan wel allemaal middeltjes gaan gebruiken om je bak eerder goed te krijgen maar vaak helpt dit maar tijdelijk en komen de problemen gewoon later.
Wat betreft de kardinaaltjes................
Ik vind het alles behalve verstandig gewoon dom om heel eerlijk te zijn dat je hun er in hebt gezet. Meestal wil je toch altijd nog wat verschuiven in de eerste weken dat het aquarium staat en dat is al niet goed voor de visjes. Laat staan als de nitrietpiek komt.
We stoppen jou toch ook niet in een kamertje wat we langzaam vol gas laten lopen? En dan zouden we ook nog zeggen...tja het is wel zielig voor Yexia maarja hij heeft ons in ieder geval een paar dagen kunnen vermaken. Denk niet dat je dit zou waarderen als we dit met jou doen. Waarom dan wel met die visjes
Ze zijn dan misschien klein en relatief goedkoop maar je hebt het wel over levende wezens!!!!!!!! En het zieligste is dat het levende wezens zijn die jou niet kunnen zeggen of ze het ermee eens zijn ofniet.
Ik raad je aan om nu het nog kan of een ander goed onderkomen te geven of terug te brengen naar de lfs. Dit is beter voor de visjes en beter voor je bak. Doe wat het beste voor de visjes is en niet wat het beste voor jou is.
Als je al zo begint ben ik benieuwd wat dat later word in je aquarium?

bosje4 wijzigde dit bericht op 25-02-2010 20:04 (22%)
yexiaGeplaatst op Thursday 25 February 2010 22:11 Bekijk  

Dank u allen voor de lovende reacties, maar ten goede orde; Dit aquarium heeft me naast al veel plezier met inrichten ook geld gekost. En als ik moet kiezen tussen 8,- verliezen en me vissen "vergassen" of dat ik 100,- aan planten verlies, is mijn keuze toch wel snel gemaakt. En natuurlijk had ik 2 weken kunnen wachten. Maarja, net als je auto eerder hebben dan je rijbewijs, af en toe rustig joyriden in de straat en hopen dat het goed gaat.

Bij deze goed nieuws voor de "Pvdd" stemmers:
de 2 weken zijn om. Nitriet is onder controle. En alle 8 visjes leven nog, de planten groeien als kool, de garnalen heb ik destijds toch maar nog niet gekocht. Dit weekend gaan ze er wel komen samen met meer gezelschap van meerdere vissen.

En dan nu een "technische" update:
Om me Aquarium te verstevigen heb ik rvs kokers voor tuinbouwconstructies laten zagen bij me vorige werk :D
ik heb nu 2 kokers voor de lange zijden van me aquarium. 1 koker van 99cm en 1 van 129cm. Aquarium Kit gekocht en met lijmklemmen, koker voor koker aan me glasplaten gelijmd. Net boven het water pijl, en achter de zwarte rand. Dus niet zichtbaar :D Aan de randen staat mijn glas 39.7 cm uit elkaar en in het midden 40.0 cm. Dus over een ruit van 131 en 100 zit 3mm speling. Ik vind het mooi in vergelijking me de 8-12mm die het eerst was. Later is het de bedoeling dat er ook nog glazen spijlen komen over de breedte. Maar die worden nog geregeld.

Het trespa is binnen. Ik heb de vierkante trespa plaat op maat gezaagd zodat die binnen de randen blijft hangen.
Ik heb de TL armatuur gekit aan de onderkant van de kap. Het wachten is tot de kit droog is. Dan kunnen de tl-balken erin en de kap erop. Van het weekend nog wel wat meer foto's. Voor nu deze van de kokers, de kap en huidige looks van het aquarium:

lijmklemmen voor de koker

2e koker

Me trespaplaat:

Ergens in het weekend komen er wel wat foto's van de nieuwere aanschaffen.

Laterz
Marco

yexia wijzigde dit bericht op 25-02-2010 22:14

Pagina's : 

Credits