Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
Pagina's : 

larskaGeplaatst op Tuesday 26 January 2010 01:35 Bekijk  

Dat heb je dan mis, er zijn soorten die ook al in een 60 cm kunnen.
larskaGeplaatst op Monday 01 February 2010 01:00 Bekijk  

Het aquarium is ondertussen gearriveert en schoongemaakt.

Toen in de avond het aquarium is gebracht, hebben we hem meteen naar de douche verplaatst om hem vol te laten lopen met water. Dit deden we ter controle op lekken.

De volgende ochtend was rondom de bak niks te bekennen van lekken of wat anders wat niet mocht. Hierna ben ik meteen begonnen met het schoonmaken van de hele bak! Wat een werk was dat.

Als eerste moest de bak weer worden leeg gemaakt. Ik had geen zin om de bak op zijn kant te zetten want dan ging hij stuk. Ook was het te veel werk om met emmers water de hele tijd te gaan werken. Het beste idee leek mij om gewoon zon 'stofzuigertje' te pakken en hem op de kracht van de natuur leeg te laten lopen.

Zo zag dus eerst het aquarium uit.

Nadat het aquarium was schoongemaakt ben ik begonnen met het verplaatsen van het andere aquarium. Dankzij de tip van armand is dit goed gelukt. Eerst naar de Gamma geweest om daar een speciekuip te halen. Hier warm water in gedaan voor de zekerheid, schoongemaakt en weer afgedroogt. Toen het grotendeel van het water erin gegoten en alle platy's zijn er ook in gegaan. De corydoras, garnalen en baby platy's heb ik in het aquarium gelaten met nog zo'n 10cm water (dit hoefde toch maar voor max 15 min).
Toen alles weer gevult, ook het aquarium schoongemaakt en de vissen terug erin :)

[IMGLhttp://i50.tinypic.com/24l61as.jpg[/IMGL]

De nieuwe 80cm op zijn plek.

Dit spul zat ook bij de 80 cm. Best een goeie deal toch :P 45 euro voor het hele pakket incl bezorging. Er is alleen een probleem met de lichtkap maar dat komt ook wel goed :)

larska wijzigde dit bericht op 01-02-2010 01:01
lekkie0104Geplaatst op Saturday 06 February 2010 19:59 Bekijk  

60-30-30 bak!

Leuke aquarium :)
Je kan toch betr een iets grotere versie nemen dan de Eheim classic 2211 neem inplaats daarvan de 2213, iets krachtiger en dus schoner auqarium.
Anders popt een eheim classic 2211 maar 2 l/h en dat is toch het minium.
Want stel je voor als je meer vissen bij doet dan komt een 2213 toch wel goed uit.
larskaGeplaatst op Sunday 07 February 2010 13:42 Bekijk  

Oh ok :) maar ze zeggen dat hij 300 liter per uur pompt en geen 2?

Dankjewel trouwens!

Straks komt er een kleine fotoupdate van mijn slakken kweek bakje (nog zonder slakken :P)

larska wijzigde dit bericht op 07-02-2010 13:43
lekkie0104Geplaatst op Sunday 07 February 2010 13:51 Bekijk  

60-30-30 bak!

oeps een beetje verkeerd uitgelegd.
Ik bedoel een Eheim classic 2211 pompt 300 l/h 300 liter per uur dus en een Eheim classic 2213 pommpt 400l/h 400 per uur dus :)
En je auqairum 80x40x35= 112liter.
Als je dan de Eheim classic 2211 neemt dan pompt ie maar 300:112= ongeveer 2,6 keer en Eheim classic 2213 pommpt dan: 400:112= 3,5 keer.
Dat is als een stuk beter voor de vissen die eri n komen en misshcien nog bij komen.
larskaGeplaatst op Sunday 07 February 2010 14:15 Bekijk  

ooh zo bedoel je, nee ok dan moet ik je gelijk geven :)
larskaGeplaatst op Monday 08 February 2010 14:31 Bekijk  

Vandaag net nieuwe vissen en slakken gekocht :D Otocinclussen zijn het geworden: 3 in totaal en 2 appelslakken voor in het kweek bakje! Hieronder wat foto's van vandaag en gister! Eerst die van vandaag even:

Hier zitten de oto's nog in het zakje te wachten totdat ze er eindelijk in kunnen :)

De slakken in hun helemaal nieuwe bakje die net 2 dagen staat. (Ik heb aquariumwater gebruikt van de andere bak).

De slakken nog altijd in het zakje, maar ook een overzicht van de nieuwe bak. Er zit waterpest in een staan en een stuk hout.

Plakkend op het raam :D

Nog eens.

Oto met een weg zwemmende Corydoras.

...

Nu wat foto's van gisteren. Overigens zijn alle foto's met de camera gemaakt van een vriend van me. Deze zijn dus al wat scherper dan die wat ik met de gsm heb moeten maken.

Nachtverlichting, eindelijk een foto van hoe de bak er dan écht bij staat.

Mijn nieuwe werkplek.

De nieuwe bak op zijn nieuwe plaats. Helaas duurt het nog even voordat deze gevult gaat worden.

Overzichtje met dag en nachtverlichting aan.

Garnalen op het hout. Het javamos is trouwens alweer bijgeknipt, na 1 week! Groeit nu erg hard :D

Garnaaltje.

Panda :)

Weer een garnaaltje.

En ook weer een panda.

De afsluiter :)
jesse96Geplaatst op Monday 08 February 2010 15:39 Bekijk  

60x30x30 aquarium!

mooi larska, heb er misschien overheen gelezen maar heb je je 60cm aqua nog of niet?
larskaGeplaatst op Monday 08 February 2010 18:11 Bekijk  

Ja dit is mijn 60cm. Mijn 80 staat nog leeg :) de inhoud van de 60 gaat verhuizen naar de 80cm en in de 60 komen werg kogelvissen te zitten.
larskaGeplaatst op Monday 08 February 2010 23:40 Bekijk  

Jammer dat er zo weinig word gereageert
armandGeplaatst op Monday 08 February 2010 23:45 Bekijk  

er valt weer wat te zeggen als de 80cm bak klaar is :P

trouwens wat voor nacht verlichting heb je erin

LED of gewoon
larskaGeplaatst op Monday 08 February 2010 23:52 Bekijk  

haha :P ja goed, dan moet ik toch maar eens snel beginnen daarmee!

Dit zijn led modules. Zelf een beetje knutselen en je bent al klaar en ook nog eens goedkoper uit.
bosje4Geplaatst op Tuesday 09 February 2010 00:15 Bekijk  

wat is de hobby toch mooi

hey larska,

Ziet er erg goed uit allemaal!!!
Hoe heb je deze nachtverlichting in je kap gemaakt?
Ik wil zelf namelijk ook zoiets maken in mijn bak.
Kun je hier misschien een foto van plaatsen?
Maar het ziet er in ieder geval spr uit!!!! Ben benieuwd hoe je andere bak eruit komt te zien!!!

grtjs steven
larskaGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 00:31 Bekijk  

Ik zal morgen er wat foto's van maken :)

Dankjewel!! ja daat ben ik zelf ook benieuwd naar haha :P
larskaGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 23:17 Bekijk  

Zoals belooft de foto's van mijn nachtverlichting:

Op de foto zie je 3x LED Module Blauw Waterbestendig (12V, 3 LED's).
Zoals de naam al zegt zijn ze waterbestendig en dus handig voor tegen condens. Deze zijn bevestigt door een plakstrip die op de achterzijde van de module zit. Kwestie van het velletje eraf trekken en plakken maar :) de modules worden aan elkaar vastgebonden gelevert!

Deze modules worden door de Voedingsmodule 12V 0.84A 10W van stroom voorzien. Je moet dan de kabeltjes van de module (blauwe en witte) bevestigen in de voeding, zelf heb ik er nog een stuk tussen gezet want de kabels die aan de module vastzitten zijn hoogstens 5 cm lang. Je moet ook de voeding niet in de kap zelf vastmaken!

Het verlengstukje en de kabels van de module zijn in elkaar gedraait en daarna omgoten door een lijmpistool. Zo blijft het zitten en is het ook waterdicht :)

Ik zou even niet meer weten in welk gaatje van de voeding de blauwe en witte kabel moet. Zo'n electro technicus ben ik helaas niet.

Alles is gekocht op www.ledtuning.nl
Op deze site staan overigens ook handige handleidingen over Led's etc!

Hopelijk is dit voldoende informatie hierover :) vragen mag natuurlijk altijd.
larskaGeplaatst op Tuesday 09 February 2010 23:24 Bekijk  

Vandaag nog 2 leuke foto's kunnen maken van onder andere een slak die lekker op een stukje brocolli zit te eten en een overzicht van de kweekbak :D

bosje4Geplaatst op Wednesday 10 February 2010 00:40 Bekijk  

wat is de hobby toch mooi

Hey larska ziet er erg mooi uit ook dat kweekbakje!!!
Als ik het goed begrijp word jou aquarium dus door 9 leds verlicht? Of heb ik dat verkeerd gezien op de foto :S
Nogmaals mijn complimenten ziet er allemaal erg mooi uit!!!

grtjs steven
larskaGeplaatst op Wednesday 10 February 2010 01:41 Bekijk  

Dankjewel! :D

Dat zie je goed, 9 leds in totaal.
larskaGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 16:41 Bekijk  

Helaas heeft mijn eerste Corydoras Panda het begeven :'(
GodfatherGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 16:48 Bekijk  

Das jammer, maar kan helaas altijd gebeuren.

Leuke bak heb je met erg mooie stukken hout erin!!
lekkie0104Geplaatst op Tuesday 16 February 2010 17:00 Bekijk  

60-30-30 bak!

Misschien te veel stres door de verhuizing?
Wat ik dan aanraad ik Easylife Filter Medium, vissen minder hebben dan minder stres en het is een soort bacterië spul en maakt leidings water geschikt dus zeg maar bijna alles in 1 :D
vissenvriendGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 17:09 Bekijk  

jammer van je panda.
hoe groot zijn de andere panda's nu ongeveer?
larskaGeplaatst op Tuesday 16 February 2010 17:16 Bekijk  

@Godfather: Erg jammer maar misschien dus een nieuwe halen na het weekendje weg. Dankjewel! :D

@lekkie0104: Ze zijn nog niet verhuisd, dus dat zal het niet zijn.
Zijn achtervin was ook voor de helft weg en hij zijn lichaam liep niet mooi recht maar in een bocht eigenlijk.
Ik denk dat hij ergens vast is blijven zitten en toen zich zo heeft verwond.
Toch bedankt voor de tip! Handig voor als ik ze ga verhuizen.

@vissenvriend: Ja inderdaad. Ik denk nu zo'n 3cm. Kan niet meten want ik ben niet thuis op dit moment.

larska wijzigde dit bericht op 16-02-2010 17:17 (12%)
larskaGeplaatst op Thursday 18 February 2010 22:59 Bekijk  

Gisteren toevallig de auto gepakt en de reis ging naar Bilzen in België. Aangezien er gister een corydoras panda is overleden wou ik graag 2 nieuwe halen. Dit is geslaagd! Ook wou ik nog een platy vrouw maar deze hadden ze niet meer, alleen nog maar mannen. Toen heb ik me nog drijfplantjes gekocht en een kweekbakje (Ook maar puur toeval).
Thuis aangekomen heb ik de panda's erin gedaan (Eerst laten wennen natuurlijk) en toen de drijfplantjes. Toen deze erin zaten, zag ik opeens een baby platy zwemmen. Na een klein onderzoek zag mijn vriendin dan mijn platy vrouw aan het bevallen was. Erg leuk om dit te zien :D Helaas vergeten een foto van te maken.

Heb nu in het kweekbakje rond de 12 stuks kleine vissen zitten!

Het kweekbakje met een deel van de nieuwe plantjes.

Van bovenaf.

Één kleine platy!

Overzichtje.

Zij zien eten waar ze niet bij kunnen.

Kleintjes =D

larska wijzigde dit bericht op 18-02-2010 23:01
AnyWayGeplaatst op Thursday 18 February 2010 23:25 Bekijk  

Erg mooie bak!
Ben zelf ook aan het wachten totdat mijn platy's bevallen!

Pagina's : 

Credits