Het aquarium is ondertussen gearriveert en schoongemaakt.
Toen in de avond het aquarium is gebracht, hebben we hem meteen naar de douche verplaatst om hem vol te laten lopen met water. Dit deden we ter controle op lekken.
De volgende ochtend was rondom de bak niks te bekennen van lekken of wat anders wat niet mocht. Hierna ben ik meteen begonnen met het schoonmaken van de hele bak! Wat een werk was dat.

Als eerste moest de bak weer worden leeg gemaakt. Ik had geen zin om de bak op zijn kant te zetten want dan ging hij stuk. Ook was het te veel werk om met emmers water de hele tijd te gaan werken. Het beste idee leek mij om gewoon zon 'stofzuigertje' te pakken en hem op de kracht van de natuur leeg te laten lopen.

Zo zag dus eerst het aquarium uit.

Nadat het aquarium was schoongemaakt ben ik begonnen met het verplaatsen van het andere aquarium. Dankzij de tip van armand is dit goed gelukt. Eerst naar de Gamma geweest om daar een speciekuip te halen. Hier warm water in gedaan voor de zekerheid, schoongemaakt en weer afgedroogt. Toen het grotendeel van het water erin gegoten en alle platy's zijn er ook in gegaan. De corydoras, garnalen en baby platy's heb ik in het aquarium gelaten met nog zo'n 10cm water (dit hoefde toch maar voor max 15 min).
Toen alles weer gevult, ook het aquarium schoongemaakt en de vissen terug erin
[IMGLhttp://i50.tinypic.com/24l61as.jpg[/IMGL]

De nieuwe 80cm op zijn plek.

Dit spul zat ook bij de 80 cm. Best een goeie deal toch

45 euro voor het hele pakket incl bezorging. Er is alleen een probleem met de lichtkap maar dat komt ook wel goed

larska wijzigde dit bericht op 01-02-2010 01:01