Actieve onderwerpenZoekenVeel gestelde vragen
Gebruikersnaam:  Wachtwoord:  
Blader door dit onderwerp:
JolandayvonneGeplaatst op Friday 30 July 2010 18:57 Bekijk  

Ik lees net op een ander forum dat vuurtjes dus niet tegen easycarbo kunnen en zelfs van de halve aanbevolen dosering dood gaan.
Ik voeg iedere dag 1,4 ml easycarbo toe aan mijn 80x30x30bak.
Ik heb de vuurtjes sinds dinsdag en tot nu toe doen ze het goed.
Moet ik nu verwachten dat ze een voor 1 het loodje gaan leggen.
Moet ik met easycarbo stoppen?
Zoja, wat kan ik als vervanging in de bak doen dat geen kwaad kan voor de vuurtjes?
Vragen, vragen, vragen,....
Nu nog antwoorden. :)
woertje73Geplaatst op Friday 30 July 2010 23:18 Bekijk  

Zelf heb ik geen problemen met easycaebo en garnalen in mijn bak met vuurtjes en in mijn grote bak waar cardina mulitendata (Japonica garnaal) inzitten doseer ik de normale hoeveelheid dagelijks. Nu naar 2 jaar geen overmatige uitval gehad.

Ook ijzervoeding voor mijn planten geeft geen negatieve resultaten overigens.

Ik denk zoals met alles overdaad schaadt dus gewoon je aan de richtlijnen houden die op de verpakking staan.
HallenGeplaatst op Friday 30 July 2010 23:28 Bekijk  
Technisch beheer

Plant fetishist

Ik heb dezelfde bevindingen als woertje. Zelfs met meer dan de aangeraden dosis laten m'n vuurtjes en multidenta's niks raars zien.

Zelfde geld voor ijzer, toen ik nog in de waan was meer ijzer nodig te hebben is er geen een dood gegaan of wat dan ook.

Ik zie op garnalen en kreeften fora wel vaker berichten dat planten voeding in al zijn aspecten een ware killer voor garnalen is. Vaak zijn dit mensen die het napraten en maar weinig die het echt testen. In een onderzoek gedaan door o.a Tom Barr bleek echter dat zelf bij hoge dosissen niks aan de hand was met de Garnalen. Zelf heb ik er ook nog niks van gemerkt.

Denk dat het enige gevaar van een overdosis Carbo een luchttekort is. Daarbuiten dood het eencellige organisme, kan me voorstellen dat het voor erg jonge garnalen niet erg fijn is vanwege hun gevoeligheid.
JolandayvonneGeplaatst op Saturday 31 July 2010 16:40 Bekijk  

Bedankt voor jullie antwoorden
Overdoseren doe ik niet, ik doe er dagelijks 1,4 ml in voor 74 liter water, lijkt me geen overdosis.
Blij dat het geen kwaad kan maar ik dacht, toch even vragen hier, het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb ze nu sinds dinsdag en ik moet eerlijk zeggen, ik ben verslaafd. Wat zijn dat leuke diertjes, die garnaaltjes.
Goed, hierbij ben ik gerustgesteld, nogmaals bedankt!

Credits